Vilken whiskey är den bästa?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Sitter här och dricker lite wheikey på kvällkvirren...(därav stavningenm)...Jag är en gedigen drickare av wirre...Dricker det hyffsta ofta...HAr prvat allt från lyxwirre till billigt wirre...Men måste säga att den som fallen ig i smaken bäst är famous grouse...Det känns osm om nostalgin sätter sig i kroppen...OCh alla wirre-drickare, ni vet hur kroppen blir avspännt skön efter whiskey (jaa, whiskey när den är irlänsk)...Men blir skönt avslappnad...Vad dricker ni helst? Vad dricker ni MINST?

Jag dricker MINST Black ribbon, det är nog det VÄRSTA som gjorts...

Hej hopp och skål, nostalgin är nära, SAMT harmageddon!

Hej Hojj!

Ren whiskey är inte så jävla god som alla tror att den är, men det är ju en statusgrej så...
Den enda whiskey'n som är GOD att dricka (typ som saft) helt ren är klart "JW Blue Label". Tyvärr för dyr för att dricka dagligen eller för att bli full då den kostar ca 1600:-/pava.
Annars är Black label helt ok om man ska blanda whiskeygroggar.
Äckligast av allt är en rökig whiskey som gör att man hellre lapar ett oduschat ryskt luder när man är bakfull.

Jag sitter med en Irländsk Jameson just nu och smuttar lite på.
Fick den i julklapp och den var helt ok, annars tycker jag laphroaig och johnny walker är väldigt goda.

Dricker Wirre då och då, men jag har fastnat för en helt valig Laphroaig (jag oxå på lyseet)

Bli mer och mer beorsad av wirren...Men berusning är så KSÖN, ecakt lika skön som med med REN rom..Doms om äsger att rom/wirre ska blandas med coila/dylikt ska INTE dricka denna läskedrycjk,,,Håll er tiull öl, fint det med, men inget går upp mot wirren...inget röking amerikansk WHISKY...(jaa, whisky är från amwerikatt och whiskey är fr¨n scotland)...Allt ska drickas rent...

Fan, måste säåga att jag mest hållt till på bike, men ju vet jag, ni på SH är bättee och mer serisöa, inte så mycket moppefuckon...Är det ingen som kör hoj och dricker wirre i sörmland? Fan vad jag gillar er, skepp och KTM...

Last edited:
Laphroaig är en favorit bland Islay, den har mycket av allt medan andra Islay har mycket av andra smaker t.ex.
Highland Park är en annan, riktigt god Highland tillsammans med Glenfiddich och Glenmorangie. Dessa - och andra i motsvarande prisklass, tio-, tolvårig single malt - är väl de man har råd att dricka lite regelbundet... :)

Den allra godaste jag har smakat var en 15 årig MacAllan i jubileumsmodell till ett pris av tusenlappar per flaska. Men den smakade därefter..! :tummenupp

Att hälla upp en Ardbeg (10 år) å sätta sig å putsa på hojen å filosofera lite är aldrig fel. Men den dricks enbart vid sådana tillfällen. Till fest/ vardags kan det slinka ner ett glas Dalwhinnie (15 år) som oxå är en av favoriterna.

Nu fick jag inperation...Brukar ni dricka en fin whiskey när ni hålle på med hpojjen...Bör man skaffa barskåp i garaget?

HAHA, så jävla gooo....Själv har jag hela ktmen nerskruvad för rengöring...Kanske bör man skaffa ett barkskåp dör.,..Ska höra med scandic om jag kann få såtn amn måste betala för att öppna,. annars finns risk för sprithaveri!

HAHA, så jävla gooo....Själv har jag hela ktmen nerskruvad för rengöring...Kanske bör man skaffa ett barkskåp dör.,..Ska höra med scandic om jag kann få såtn amn måste betala för att öppna,. annars finns risk för sprithaveri!

Men är det ingen från kqatrineholm/sörmlands här?

Last edited:
Sitter här och dricker lite wheikey på kvällkvirren...(därav stavningenm)...Jag är en gedigen drickare av wirre...Dricker det hyffsta ofta...HAr prvat allt från lyxwirre till billigt wirre...Men måste säga att den som fallen ig i smaken bäst är famous grouse...Det känns osm om nostalgin sätter sig i kroppen...OCh alla wirre-drickare, ni vet hur kroppen blir avspännt skön efter whiskey (jaa, whiskey när den är irlänsk)...Men blir skönt avslappnad...Vad dricker ni helst? Vad dricker ni MINST?

Jag dricker MINST Black ribbon, det är nog det VÄRSTA som gjorts...

Hej hopp och skål, nostalgin är nära, SAMT harmageddon!

Hej Hojj!

Black Ribbon går ju hästlängder före Famouse grouse, det är ju iallafall en singelmalt.
Annars är Highland park, Glenmorangie, Laphroaig riktiga höjdare.
Till Irish coffee blir det Tullamore dew:tummenupp

Är också rookie i sammanhanget, men Black Label är en favorit bland blended, Aberlour bästa singlemalten och bästa jag druckit ever. Bowmore är nog bästa lite rökiga singlemalt.

Aerbegg är så rökig att man krullar r*v-raggen av att bara titta på den igenkorkade flaskan..

aberl1000_1.jpg

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back