Zigge Zäta
Hatar Divor å Believers
e på väg te å köpa min 125:a........ några köptips man kan få så en inte köper någen skit....?
Jag skulle nog satsa på en NSR eller möjligtvis TZR. Vill du ha sport är det nog i princip bara det två som finns att välja på i den prisklassen. TZR:en är lite ålderdomlig av sig i jämföresle med NSR:en så jag skulle nog köp en NSR. Fast motorn är ju kanske inte den bästa i NSR:en så har du otur kan halva säsongen bli förstörd. Kanske bättre att köra något ålderdomligt än att inte köra alls iofs.Zigge Zäta skrev:ca 15´000 ungefär, men de får en la ingen Mito för...?
Nej, för 15K får du troligtvis ingen Mito i annat än dåligt skick.Zigge Zäta skrev:ca 15´000 ungefär, men de får en la ingen Mito för...?
håller medSpeedAbuser skrev:Nej, för 15K får du troligtvis ingen Mito i annat än dåligt skick.
Hade jag haft 15K på fickan idag för att köpa en sport-125'a så skulle jag varken satsat på TZR eller NSR.
Däremot skulle jag letat efter en fräsch Aprilia AF1 årsmodell 89 eller nyare. Det är nog det mest vettiga du kan köpa för de pengarna enligt mig.
Har du kört de båda?Estremo skrev:RS:en går inte att jämföra med Miton. Jag skulle då inte vilja ha en hoj som alla andra har, vill man vara kung är det bara Miton som gäller. Vill man vara som alla andra, köp en RS.
Självklart har jag inte kört de båda, hur de är att köra uttalar jag mig inte om eftersom jag inte har en aning om det. Det jag kan värdera för tillfället är utseendet, komponenterna och, som är en viktig del för mig, hur många det är som kör den. För mig är en RS lite som en R1, ett bra alternativ men det har tyvärr alldeles för många redan hunnit inse. Miton är däremot en ovanlig hoj som väl mer kan liknas vid en Ducati. Dyrare att äga, betydligt svårare att få tag i delar till men ändå vinner den mitt hjärta på grund av sin höga status och ett utseende som bara slås av de riktigt ovanliga och dyra hojarna så som t ex Augusta F4. Utseendet på Aprillan tilltalar mig inte alls, mest på grund av framlyktan.kajlyl skrev:Har du kört de båda?
Nu vet jag att alla inte gör det, men jag är väl en av dom få som gillar att piska hojjen på bana.. och då är Aprilian bra mycket bättre i chasit!
Miton kanske e snabbare på rak väg(vissa påstår det), men då rör det sig om max 5km/h(troligen inte änns det)
Att Miton är snyggar är en smaksak, jag börjar själv tycka det , men den är inte en bättre hoj för det
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari