Vilket jobb skulle du helst vilja ha?

Vilket yrke skulle du helst ha?

• Antal röstningar
    0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En poll på dn.se just nu. hur fan kan de slänga upp nåt sånt här på DN?
Passar bättre på Sporthoj.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Äh jag är ledsen men måste nog säga inget alls. Gifta mig med en stenrik gammelkärring och sätta henne i kalldrag lite snabbt möjligtvis..

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Advokat och politiker gissar jag är bäst betalt. Fast är man politiker måste man dras med pressen, då är nog advokat lugnare.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är det där vad man har att välja på? I så fall: inget

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
För tillfället skulle det vara att stå vid en excenterpress och stansa plåt.

Man har ju rätt att drömma....

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Polis eller civ.ing. Det första går bort eftersom jag inte har fullgott färgseende.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
För tillfället skulle det vara att stå vid en excenterpress och stansa plåt.

Man har ju rätt att drömma....

Haha. Jag jobbade en sommar INNE i 4000-tons pressar med att skrapa loss gummistycken som vulkats under högt tryck och temp. Det var varmt och inte speciellt rent om jag uttrycker mig modest.... så jag fick nog av pressar där.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Polis eller civ.ing. Det första går bort eftersom jag inte har fullgott färgseende.

Civ Ing... Haha. Jag är civ ing och vad gör jag? Säljer presentkort i en liten butik i G:a Stan. Haha.
Man vet aldrig var ens karriär leder en :)

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Trivs faktiskt ganska bra med det jag pysslar med nu. Hade jag dock blivit erbjuden att köra rymdraket hade jag såklart gjort det, dock med en viss reservation. Övriga alternativ lockar faktiskt inte så mycket.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Gillar mitt nuvarande jobb, 2tim fys/vecka på arbetstid, 7 veckors semester och ganska mycket resor, fast jag skulle inte tacka nej till lite mer i lön samt att två av mina kollegor skulle kunna försvinna......

Annars e d toppers!!:tummenupp:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Politiker helt klart. Man behöver inga förkunskaper, man har bra lön, man behöver inte jobba och man kan ha semester lite när som helst.
På det viset skulle jag kunna fortsätta med byggandet men ha bra mycket mer i plånboken varje månad istället.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent

Av samma anledning fick jag inte mitt fartygsbefäl klass 8 licens efter nära fullpott på varenda tenta förutom syntestet då =P (obligatorisk ämne i plugget) Surt sa räven

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
By the way...vill bli reality konsult inom filmindustrin. För det första behöver verkligen världen det plus att det skulle va ballt kneg =P
O med reality konsult menar jag att man vid inspelning reagerar på skådespelarnas (även rekvisita) sätt att betee sig, meningar som används osv så de kan göra om scenen för att göra filmen mer verklig.

Alla har ju någon gång eller i mitt fall...vid varje jävla film jag ser, reagerat på något eller någon som inte överensstämmer med verkligheten.
Kan vara hur en persons kroppspråk inte överensstämmer med en specifik händelse i filmen. Eller att någon säger något som inte passar i stämningen i just den scenen.
Eller basic som att de missar saker, tex att de hugger en person i magen med en kniv som dör på stört fast de i verkligheten skulle ligga i jämra sig i flera minuter innan de dog (om det ville sig illa) medans de flesta som råkar ut för knivhugg i buk området överlever.
Det absolut värsta är när folk blir skjutna..gärna med hagelgevär o flyger bakåt när de i själva verket skulle böja sig framåt som om de fick motta ett hårt slag.
Nu så funkar detta tänk inte i filmer som tex, scorpion king där hela temat är överdrivet och därmed ok, dock så har de likadana scener i "vanliga" filmer. Uruselt!
Jag stör mig som fan iallafall på alla missar =)

Last edited:

Smagatusk

Guest
Med Flashback som källa, förlåt mig.
https://www.flashback.org/t231162
Så tror jag att jag blir Astronaut istället. Visst att det finns mer högavlönade advokater men får man leka i rymden plus att man får en sjyst lön så tar jag det istället.

Men som astronaut innebär det väl att man går och väntar på att bli utskickad i rymden? Fuglesang väntade ju fan i 20 år, och många kommer inte ens ut i rymden. Antar att de sopar hangarer i väntan...

Bättre att vara advokat. Talets gåva och koll på lagar och förordningar och förmågan att kunna snacka sig ur allt som är obekvämt. Just det! :D

Tjita1

Guest
Jag har precis börjat plugga till drifttekniker, jag. Vill göra el, alternativt styra den runt i landet på ett eller annat sätt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO