Men man går väl inte ut med en 5-års garanti om man inte tror att det går att tjäna pengar på sin produkt?xyx skrev:23725545 års garanti = enkelt sätt för generalagenten att tjäna på att få sålda hojar servade på märkesverkstäderna en lång tid framöver.
imaster skrev:2372613Aprilias RSV Mille mellan 98 och 03. Ventiljustering var 10k:e mil, torrsump så man kan wheela hur långt man vill, Brembobromsar, Showagaffel och Sachs bakfjädring. Service?
det är de fler som har nu.Lorge skrev:2372531Honda är väl ensam om att ha 5års garanti?
Har väl varit tidigare om inte annat?
pucko skrev:2372599Men man går väl inte ut med en 5-års garanti om man inte tror att det går att tjäna pengar på sin produkt?
5 år är en väldigt lång tid som väldigt mkt kan gå sönder, tror inte Honda hade gått ut med det om dom visste att det skulle rasa och dom skulle få skyhöga garanti kostnader.
pucko skrev:2372599Men man går väl inte ut med en 5-års garanti om man inte tror att det går att tjäna pengar på sin produkt?
5 år är en väldigt lång tid som väldigt mkt kan gå sönder, tror inte Honda hade gått ut med det om dom visste att det skulle rasa och dom skulle få skyhöga garanti kostnader.
moppekalle skrev:237284410 000 mil låter för mig otroligt långt angående ventiljusterings intervall
du menar inte var tusende mil nu..låter mer troligt
Par401 skrev:2372869Men Suzuki har väll också 5 års garanti eller har jag fel?
nä du har helt rätt
Gsx-r Freak skrev:2372998Par401 skrev:2372869Men Suzuki har väll också 5 års garanti eller har jag fel?
nä du har helt rätt
Trygghetsgaranti heter suzukis... Dom tre sista åren hörde jag att det är ägaren som ska bevisa att felen som uppstår funnits där från ny (hur lätt är det???). Dom två första åren skulle det visst vara vanlig garanti dvs suzuki måste bevisa att ägaren gjort fel om garantin inte ska gälla... Stämmer detta???
Isåfall är det väl bara honda och yamaha som har 5-års GARANTI...
erik skrev:2372867Hojar byggda för gata håller 5 år om inget oförutsett händer. Därför är det inte svårt att lova 5 års garanti mot service på aukt. verkstad. De få fall som behöver nyttja garantin är lätt intjänade av alla som servar på verkstad för att garantin ska gälla.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|