Vilket ryggskydd rekommenderas idag?

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Typ en Alpinestars Track Protection Vest?
[YOUTUBE-ID]aud5rJ3jFy8[/YOUTUBE-ID]
Måste säga att jag är rätt sugen på att köpa en själv är dock lite orolig för vilken storlek man ska köpa. Det är ju inte som ett vanligt ryggskydd som man lätt kan justera lite efter att man lagt på några extra kilon runt magen :D

Det är väldig flexibelt, ska sitta så tajt som möjligt. Är 1.89 vikt 95kg och lite små bred. Använder Alpinstars bionic ryggskydd (samma som sitter i skyddsvästen) och har storlek L. När jag provade västen satt M väldigt bra. L var aningen för stor. Så beställ i sådant fall en storlek mindre. Beställde från Luis.de får se när den dyker upp.:)

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap

Kvillert

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2011
Hoj
Kawasaki Er-6 2008
Du kan köpa ett lidl skydd av mig :p seriöst använt bara typ 2 gånger. Sen körde jag utan tills jag köpte mitt knox.

Vettefan om jag har nåt att lägga dte i dock för att skicka, kanske räcker att trycka dit några frimärke på skiten?

Jag vill köpa!
Har skickat PM

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är väldig flexibelt, ska sitta så tajt som möjligt. Är 1.89 vikt 95kg och lite små bred. Använder Alpinstars bionic ryggskydd (samma som sitter i skyddsvästen) och har storlek L. När jag provade västen satt M väldigt bra. L var aningen för stor. Så beställ i sådant fall en storlek mindre. Beställde från Luis.de får se när den dyker upp.:)

Har du fått västen än? Är lite sugen på ett sånt själv, men är lite osäker på vilken storlek jag ska ha.
Har inte hittat något ställe i närheten som säljer dem så jag kan inte åka och testa heller. Någon som kanske kan tipsa på återförsäljare i hyfsad närhet till Örebro?

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Undrar lite varför Forcefield Pro Sub 4 inte verkar så populärt? Det har ju lyckats ta sig under den "magiska" 4kN gränsen vid oberoende tester och är dessutom inte så fasligt dyrt. Eller är detta något som alla ryggskydd gör dessa dagar?

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Har ett gammalt Dainese som är 3år gammalt, och ett Knox Aegis som jag använt en gång.

Om nån undrar så är Knoxskyddet till salu, Jag är 184cm lång. (Skicka ett PM)

Jag vet inte varför riktigt men Dainese är tunnare, svalare och sitter bättre tycker jag... Utan skinnstället på så gillade jag knox starkt.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Kardborrbandet är av riktigt usel kvalitet, håller två säsonger för mig, första gången var jag lat och köpte bara ett nytt ryggskydd, nu blir det syjunta och ett nytt kardborrband :)

Ett bra tips kan vara att istället för att vänta tills kardborrbandet är slut gå ut o köpa kardborrband som har hakar på ena sidan och öglor på andra och sätta på ovanpå de andra, lätta att byta utan att sy eller något. fungerar skitbra.

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Tyvärr har rätt många kilo för mycket så det fick bli ett "vanligt" ryggskydd, al'a Dainese Wave 12 Air;

187594300105.jpg

Och ett fritt Dainese Chest;

1875805001.jpg

Snowman89

Guest
Funderar på att köpa ett ryggskydd inom de närmsta veckorna. Vilka modeller bör jag hålla mig borta från eller kolla in extra?

baudiraud

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
Honda Cbr 125R -06, Kawasaki Zx6r -96
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife