Vill du ha piggare DT125R?

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
Gör då som visas här under "Modify Inlet Manifold": http://www.dtr125.net/tuningnewer.htm

Ta också bort powerboxen, och plugga hålet efter den med ett r6 batteri (AA). Det passar perfekt.

Jag skar bort min "gummiflärp" och tog bort "powerboxen", och resultaten blev en märkbart piggare hoj. Reagerar mycket bättre när jag ligger i tex 70km/h å vrider fullgas. Jag kan varmt rekommendera detta, det FUNGERADE JÄTTEBRA PÅ MIN!

JAG TAR INGET ANSVAR OM DU KLANTAR DIG ELLER FÅR DÅLIGT RESULTAT!!

Min hoj är en DT125R-1990...

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Gör då som visas här under "Modify Inlet Manifold": http://www.dtr125.net/tuningnewer.htm

Ta också bort powerboxen, och plugga hålet efter den med ett r6 batteri (AA). Det passar perfekt.

Gör inte en powerbox så att den går snabbare? Eller tänker jag fel om jag tänker att det är en slang från förgasargummit till en liten box som ångorna åker upp i när man slutar gasa, sen när du ger mer gas så följer dom ångorna med ner igen och gör så att motorn får en "kick"?:gnissla

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2738947 Gör inte en powerbox så att den går snabbare? Eller tänker jag fel om jag tänker att det är en slang från förgasargummit till en liten box som ångorna åker upp i när man slutar gasa, sen när du ger mer gas så följer dom ångorna med ner igen och gör så att motorn får en "kick"?:gnissla
korekt.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
hae hört att den ger (mkt lite) lägre bensinförbrukning och lite bättre gasrespons och mellanregister
till nackdelen att den blir lite ryckigare på låga varv

men jag kan ju ha blandat ihop den med nåt annat

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2739508 hae hört att den ger (mkt lite) lägre bensinförbrukning och lite bättre gasrespons och mellanregister
till nackdelen att den blir lite ryckigare på låga varv

men jag kan ju ha blandat ihop den med nåt annat
nej det stämmer, men det där bör man göra på typ hojar från 03 har jag för mig, för det var då dom bytte insugsgummi till det där pluggade,, men om det ge effekt så kanske detär värt att testa :)

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Hur kan det då bli bättre effekt om man tar bort den?

EDIT: aaha han tar bort det pluggade gummi-insuget oxå?

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
Jag är ingen expert, men tydligen anser många att denna powerboxen är värdelös pga att hålet är för litet. Jag vet inte hur det ligger till, men det blev märkbart bättre utan!

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2740396 Jag är ingen expert, men tydligen anser många att denna powerboxen är värdelös pga att hålet är för litet. Jag vet inte hur det ligger till, men det blev märkbart bättre utan!
åfan, kanske ska testa det nån gång sen i vår...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...