Vill ha hjälp med vilket pris jag ska sätta

Hur mycket ska jag lägga ut den till? glömde 3 nollor:D

• Antal röstningar
    0

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ni vet säkert typ hur cykeln ser ut annrs titta min hemsida

Den har gått 790 mil!

1 ägare
års model - 00 uttagen - 01 aldrig anmärkning på besiktning och nydligen besiktad näst besiktning -07 eller nått sånt tror jag

Vill ja få ut så mycket som möjligt för den men vad tycker nu jag ska sälja den för?

Sånt som är gjort utöver org om man säger så:

Stålomspuna bromsslangar 500kr
Ebc sintrade HH belägg 500kr
Ny underdel bak ny skylt hållare 500 kr
Ny omnicasilad orginal cylinder 1500kr
Nytt kolv kit 1500 kr
Nytt dunlop sportmax 207 bakdäck 1500 kr
Nya kåpor runt om - enda liten skvank som finns är en repa på bakdelen när jag dragit över foten en gång men den är 1 cm lång
Infälda blinkers fram å mini bak 600 kr
Led dioder är allt å det är infält under 2 rör , 2 dioder bakåt , 2 strobolights i framlycktan 1500 kr
Kanske larm 1000 kr
Kan styra hur mycket hästar man vill ha från styret, många timmar bara[elektriker]
Exeon fram lampor [blått] +++
Såna där blink fjant grejer på luft niplarna 200kr
Istället för en lyckta på helljus har jag kopplat in båda ,många timmar
Cigguttag 100 kr
Cykeldator [Sigma något] 300 kr
Kofiber membran 400 kr
Ny "starkare" koppling alltså nya lammeler hårdare fjädrar ny tryckarm ny tryckplatta , vet inte en del
Har ingen olje behållare har tagit bort den för att vara säker, olje lampan tänds vid 8500 i stället:D om det kan vara något eller när avgasporten är öppen :tummenupp m nånga timmar​

Skriv gärna komentarer :tummenupp

edit
1 ägare ,års model - 00 uttagen - 01 aldrig anmärkning på besiktning och nydligen besiktad näst besiktning -07 eller nått sånt tror jag
edit nr 2 drivpaketet har inte rullat mer än max 100 mil , så det ser bra ut

Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
RS "Alex" skrev:

Vill ja få ut så mycket som möjligt för den men vad tycker nu jag ska sälja den för?

Årsmodell, mil?
Ägare?
Däck,drivpacket?
Hur mycket har du lagt ut på den, alltså grejer som är monterade på den nu...?

Runt 40 skulle jag gissa på. Sätt högt :tummenupp

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Hornet -07
Jag lade min röst på 30-33 med tanke på att det är en 00:a och den har skurit 3? ggr nu. Plus at den har gått trimmat och massa egenmeck på den också!

RS "Alex" skrev:
........aldrig anmärkning på besiktning och nydligen besiktad näst besiktning -07 eller nått sånt tror jag........

Ny hoj ska besiktigas vartannat år frams till den fyller fyra. Sen ska den besiktigas en gång per år!
:mattias :tungan

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
En liten reflektion bara.

Har alltid funderat över varför man i många annonser sätter ut pris på slitdelar.
I det här exemplet bromsbelägg och i viss mån även kolvar ,cylinder, däck och membran.

I mina ögon är det ungefär som att ange att man fyllt i bensin för 1500 spänn sen årsskiftet.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Johan skrev:

Har alltid funderat över varför man i många annonser sätter ut pris på slitdelar.
I det här exemplet bromsbelägg och i viss mån även kolvar ,cylinder, däck och membran.

I mina ögon är det ungefär som att ange att man fyllt i bensin för 1500 spänn sen årsskiftet.

nej det ser inte jag. Om jag köpt nya däck för 3000kr och jag har kört med dom 200 mil så vet den som är intresserad att däckerna håller ett bra tag till ( iaf för dom som kör 125 )

Jämnför att jag har blankslitna däck så måste man köpa nya däck för 3000kr.

Har jag köpt 2 nya däck och kört slut på det ena och det andra är nytt så tar jag ju bara med priset på ett av däcken.

Jag har lagt ut över 10 000 kr på min 125.a i slitdelar. Det är ca 1/3 av värdet. Är inte det värt att näman in annonsen?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Johan skrev:

men om sakerna inte ens är monterade än så borde det väll vara något att skriva det är ju helt nytt

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Johan skrev:

Håller med, man kan ju nämna att det är fräsh och bytt, men pris behöver man väll inte sätta ut, dom tar ju slut eftersom hela tiden..

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej det ser inte jag. Om jag köpt nya däck för 3000kr och jag har kört med dom 200 mil så vet den som är intresserad att däckerna håller ett bra tag till ( iaf för dom som kör 125 )
.........
Jag har lagt ut över 10 000 kr på min 125.a i slitdelar. Det är ca 1/3 av värdet. Är inte det värt att näman in annonsen?
Sant ang däck, hur långt de gått är intressant vad de kostade är ointressant.
Att du lagt 10kkr i slitdelar anser jag ointressant, de delarna måste ju bytas hela tiden och om du inte gjort det skulle cykeln va värd 0. Vänta tillräckligt länge så kan du räkna ihop dubbla nyvärdet på cykeln i enbart slitdelar, därav min jämförelse med bensin, ointressant hur mycket du tankat tillför ju inget värde idag.
men om sakerna inte ens är monterade än så borde det väll vara något att skriva det är ju helt nytt
Då är det skillnad. Då är det ju extradelar som du säljer och värdet vid försäljning är ju en förhandlingssak och därför intressant att veta nypriset.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
uggla skrev:
Håller med, man kan ju nämna att det är fräsh och bytt, men pris behöver man väll inte sätta ut, dom tar ju slut eftersom hela tiden..

aha du tänker så nemen det var andersjohanson som frågade så jag skrev upp priserna vad det hade kotstat eller kommer kosta, han frågade vad jag hade lagt ut!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
RS "Alex" skrev:

Den har gått 790 mil!

1 ägare
års model - 00 uttagen - 01 aldrig anmärkning på besiktning och nydligen besiktad näst besiktning -07 eller nått sånt tror jag

Sånt som är gjort utöver org om man säger så:

Stålomspuna bromsslangar 500kr
Ebc sintrade HH belägg 500kr
Ny underdel bak ny skylt hållare 500 kr
Ny omnicasilad orginal cylinder 1500kr
Nytt kolv kit 1500 kr
Nytt dunlop sportmax 207 bakdäck 1500 kr
Nya kåpor runt om - enda liten skvank som finns är en repa på bakdelen när jag dragit över foten en gång men den är 1 cm lång
Infälda blinkers fram å mini bak 600 kr
Led dioder är allt å det är infält under 2 rör , 2 dioder bakåt , 2 strobolights i framlycktan 1500 kr
Kanske larm 1000 kr
Kan styra hur mycket hästar man vill ha från styret, många timmar bara[elektriker]
Exeon fram lampor [blått] +++
Såna där blink fjant grejer på luft niplarna 200kr
Istället för en lyckta på helljus har jag kopplat in båda ,många timmar
Cigguttag 100 kr
Cykeldator [Sigma något] 300 kr
Kofiber membran 400 kr
Ny "starkare" koppling alltså nya lammeler hårdare fjädrar ny tryckarm ny tryckplatta , vet inte en del
Har ingen olje behållare har tagit bort den för att vara säker, olje lampan tänds vid 8500 i stället:D om det kan vara något eller när avgasporten är öppen :tummenupp m nånga timmar​

Skriv gärna komentarer :tummenupp

edit
1 ägare ,års model - 00 uttagen - 01 aldrig anmärkning på besiktning och nydligen besiktad näst besiktning -07 eller nått sånt tror jag

Inget speciellt att anmärka på, Du kan väl räkna 1-2k mer än en vanlig RS från samma årsmodell om den är i fint skick.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Padde skrev:
Inget speciellt att anmärka på, Du kan väl räkna 1-2k mer än en vanlig RS från samma årsmodell om den är i fint skick.

900 mil -98 35000kr
http://www.blocket.se/view/5680299.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0

1800 mil -02 34000 kr

http://www.blocket.se/view/5467565.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0

Min har skicket av en ny, 790 mil har den gått :3freak

vi får se vad jag sätter men man får väll ta någon tussenlap i ovan kant så kunden kan pruta lite också:)

Reser bort över helgen om ni undrar varför jag inte svarat på mail/PM finns på mob om man undrar över någon del eller liknande

0730512391

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Johan skrev:
Sant ang däck, hur långt de gått är intressant vad de kostade är ointressant.
Att du lagt 10kkr i slitdelar anser jag ointressant, de delarna måste ju bytas hela tiden och om du inte gjort det skulle cykeln va värd 0. Vänta tillräckligt länge så kan du räkna ihop dubbla nyvärdet på cykeln i enbart slitdelar, därav min jämförelse med bensin, ointressant hur mycket du tankat tillför ju inget värde idag.
Då är det skillnad. Då är det ju extradelar som du säljer och värdet vid försäljning är ju en förhandlingssak och därför intressant att veta nypriset.

Men om jag monterat nya slitdelar för 10k under dom senaste 2 månaderna. Ska jag inte nämna det då?

Om jag monterat sakerna för 2år sen hade jag inte sagt det...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
RS "Alex" skrev:
900 mil -98 35000kr
http://www.blocket.se/view/5680299.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0

1800 mil -02 34000 kr

http://www.blocket.se/view/5467565.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0

Min har skicket av en ny, 790 mil har den gått :3freak

vi får se vad jag sätter men man får väll ta någon tussenlap i ovan kant så kunden kan pruta lite också:)

Reser bort över helgen om ni undrar varför jag inte svarat på mail/PM finns på mob om man undrar över någon del eller liknande

0730512391

Jag skulle satt 37-38k.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Titta lite bättre så märker du att man kan hitta 00:eek:r-02:eek:r för under 30k.

De har fallit i pris väldigt mycket.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
AndersJohansson skrev:
Ja import med 2000+ på mätaren...

Det gör inget om den gått lite bara man vet att den har setts över och bytat kolv osv.

Import är heller ingen nackdel, samma hoj.

:tomten

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AndersJohansson skrev:
Men om jag monterat nya slitdelar för 10k under dom senaste 2 månaderna. Ska jag inte nämna det då?

Om jag monterat sakerna för 2år sen hade jag inte sagt det...
Så klart du ska, Där är vi överens.
Det var bara en reflektion jag gjorde. Nu kommer hårklyverier om hur länge slitdelarna har satt på eller ens om dom sitter på. Jag utgick endast från vad som stod från början och i ditt inlägg sa du inte att du hade lagt ner alla pengar på en enda renovering utan jag tolkade det som att det var 10kkr sen hojen köptes ny.

Självklart kan man nämna allt som är nyligen bytt men så länge det är slitdelar så tycker jag priset är ointressant. Om jag köper en cykel vill jag ha frächa bromspads. Vad dessa kostade är ointressant. Om nån väljer att köpa pads för 1500spänn höjer inte det cykelns värde motsvarande. Då får säljaren hellre behålla sina dyra pads och jag köper 300kronors nån annanstans.
Slitdelar är slitdelar och vad dom kostar är beroende på vem som köper och var (kan ju t.ex va sponsrad).

Mycket svammel nu men vad jag vill komma fram till är att jag tycker det ser fånigt ut när man nämner pris på slitdelar i annonser.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!