Vill ha info om Action sports i Valskog!!

speedgelb

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Spånar.....
Tjo!!!
Funtar starkt på att köpa hoj av Action Sports......priserna är minst sagt lockande.
Ordet är som vanligt fritt, sjung ut om både bra och dåligt angående denna firma.
Fallgropar?! Dyrare förs?! osv........

MVH/Johan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
jag köpte min BT1100 bulldog tidigare hos dom, Väldigt trevliga.
negativt var att åka och serva hojen + att jag fick jävligt dåligt pris på den när jag bytte in den mot en ktm660 hos bike i trollhättan, det är ju fan samma villkor för garantin för yamaha oavsett handlare. jag har inte hört nån fuffens om dem. det är bara att köpa!

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Dom är kanon trevliga där men enda nackdelen är ju att dom har
"Grå" import på sina hojar och visst garantier gäller men om du kommer med en hoj du köpt hos dom tex: en suzuki och den havererar i något annat län och du lämnar in den hos en annan handlare så kommer din hoj gå sist i kön pga:Grå importen men köper du en svenska såld suzuki så har du 2år garanti sedan 3års trygghetspaket på hojen om något skulle gå sönder...

Havererar hojen i andra änden av Sverige så kan du lämna in det där och få den fixat på garantin omgående,och du slipper bli sist i kön......

Detta fick jag höra när jag köpte min nya hoj (Svensk såld)om jag hade köpt en hos dom i Valskog och den havererade så skulle den bli tagen sista va alla hojar som är på service samt rep. :fakta

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag köpte min förra hoj där och var mer än nöjd med det hela. Dom är väldigt trevliga och hjälpsamma.
Iofs behövde jag aldrig utnytja garantin så jag vet inte hur den delen funkar.

Jag körde 2 år och 1800 mil med hojen och bytte sedan in den hos en annan handlare i Sthlms/uppsala-området och där fick jag 8000 kronor mindre än vad jag hade betalat för den.
8000 Skr värdeminskning på två, det var en bra deal.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Som sagt så är det import dom sysslar med. Jag köpte min första hoj där, körde den 1 år sålde den med en "förlust" på¨4000:-. Kalastrevliga att ha att göra med. Det där med servicen är dock ett aber (om man inte bor i Valskog, men bor verkligen någon där?), och används flitigt som skrämmselpropaganda ifrån auktoriserade handlare. Men om man lämnar in den på ett ställe som bara sysslar med service och inte försäljning av Mc, så borde de inte göra någon skillnad på hojen om den skall repareras. Jag ger Actionsports 4/5 möjliga rattmuffar. Hade dom legat på min hemort så hade dom fått 5/5.
Köpte min andra hoj via ett annat import bolag, körde den 800 mil, förlorade 0:- (iof så byttes den in på Mc-varuhuset mot en ny).

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Servicen är inte ngt sämre än än ngn annnanstans, förra vintern hade dom tom hämtning av hoj som service, om jag minns rätt så var det till ett överkomligt pris. Vissa delar tar tid för dom att få fram, men det gör det ju för KGK också. Det tveksamma är om man tycker att det är värt att spara 3 tusen kr vid inköpet och sedan få 5-8 tusen mindre än för en "svensksåld hoj" när man säljer den. (ex handlar om Gsxr 1000)

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Min farsa köpte just en GSX 1400 för 83500:- från Action Sports, nypris 99000:-. Det priset är vad de brukar stå i ett år gamla med tusen mil i privatannonser.

Sen återstår det ju givetvis att se vad som händer vid eventuella problem. När garantitiden gått ut borde det väl knappast ha nån betydelse att den är gråimporterad men såld i Sverige?

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
R1 -02 & Minimoto
MC-kompaniet ska ha 79900 för en GSX 1400 -03.
Ganska bra de me!

Själv har ja lagt ner Bike i trollhättan för ja tycker bara de e dyra o påstridiga när man e där o kollar. Fast nu va det ju inte de de va frågan om.

Action Sport verkar ju va ett sjysst ställe!

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!