Vill vi köra ett 12-timmars NEC på Mo i Rana sommaren 2008?

Vill vi ha ett 12-timmars på Mo i Rana 2008?

• Antal röstningar
    0

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Som rubriken säger; vad är era åsikter om 12-timmars race på Mo i Rana i sommar? Ska vi åka NEC och REC ihopslaget med separat poängräkning eller 2 separata race? REC blir isåfall på 8 timmar. Ge era synpunkter!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tycker att poängräkningen skall separeras! Alltså 2 serier!
Personligen vet jag inte hur den banan skulle vara att åka 12 timmar på, så jag lägger mej inte i den frågan! Jag vet bara att 4 1/2 timme var mycket på Knutstorp :D Å andra sidan är den som Anderstorp borde det inte vara några större problem!

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Jaaaa! Gärna två race men det kanske är svårt att få ihop team till det så då går det bra med ett:tummenupp

MC Doktorn

Guest
12 timmars ERF :tummenupp

Slå ihop race med separerat poängräkning, färre team kommer delta.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Banan tar 48 till race, poängen blir fler än i ett vanligt eftersom vi får målpoäng efter racetid. Orsaken till frågan är att karlskoga förmodligen inte kan ordna ett datum pga att banan är fullt uthyrd hela säsongen!

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Hoj
R1, Crf å CB 750
Banan tar 48 till race, poängen blir fler än i ett vanligt eftersom vi får målpoäng efter racetid. Orsaken till frågan är att karlskoga förmodligen inte kan ordna ett datum pga att banan är fullt uthyrd hela säsongen!

Jag är tveksam ekonomiskt och tidsmässig blir det tungt för vår del. Det hade givetvis varit skitfränt att få köra ett 12 timmars.
Poängen med ERF för mig är att jag aldrig behöver vara borta mer än två dagar ibland bara en dag för att kunna köra race.
Finns det inga andra norska banor som kan vara aktuella för ett ERF?

/Henke

Union Racing

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj

Ett nattligt race på Anderstorp kanske är att föredra istället?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Ett nattligt race på Anderstorp kanske är att föredra istället?

Det hade garanterat blivit världens soppa när det bla ska fiskas hojar i kolsvarta bollhav, och trasiga lik rullas längs med bankanten. Jag tror att det är en dålig idé.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Det hade garanterat blivit världens soppa när det bla ska fiskas hojar i kolsvarta bollhav, och trasiga lik rullas längs med bankanten. Jag tror att det är en dålig idé.
Ironi my friend!

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
ett gäng kawor
Mo i rana ligger ju skitlångt upp.
Våler eller rudskogen måste väl passa bättre. Ekonomiskt sett!!!
Då jag bor i norge, vet jag ju hur vägarna är. Köra till Mo i Rana tar 1 vecka.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Näh, det tycker jag inte. Det är väl snudd på lika långt dit som till mugello. Ingen chans att man kan åka där?

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Stön, pust ..jobbigt & dyrt.
Har glömt om det var 25 el 35.000:- 10-timmars där kostade oss sist.
Men visst, hade varit kul ändå, ..skitfin bana !

Annars har man ju hört mkt gott om Poznan i Polen, för variationens skull. Bor man i typ Linköping, så är det lika långt dit. Kanske billigare banhyra o.dyl där &så !?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Stön, pust ..jobbigt & dyrt.
Har glömt om det var 25 el 35.000:- 10-timmars där kostade oss sist.
Men visst, hade varit kul ändå, ..skitfin bana !

Annars har man ju hört mkt gott om Poznan i Polen, för variationens skull. Bor man i typ Linköping, så är det lika långt dit. Kanske billigare banhyra o.dyl där &så !?

Vadå 2500kr/tim är ju rena fyndpriset. Racing skall kosta:näsblod

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vadå 2500kr/tim är ju rena fyndpriset. Racing skall kosta:näsblod
Pengar är en sak, men tid är oxo pengar, vi har 151 mil enkel resa till Mor i granen, hade man bara haft mer tid så, men ni som kan och vill får säkert en fantastisk upplevelse.

Banan lär vara jättefin :)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Pengar är en sak, men tid är oxo pengar, vi har 151 mil enkel resa till Mor i granen, hade man bara haft mer tid så, men ni som kan och vill får säkert en fantastisk upplevelse.

Banan lär vara jättefin :)

151 mil Fy ---! Då innebär det att jag har cirka 120 mil. Lika långt som till Nurnbergring, går det inte att hyra banan där istället. Eller varför inte ta en bana som ligger närmre?

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Inte nog med att man är dummare än en vanlig fågel med hjärnstorlek som en ärta. Man stannar kvar i kalla Skadinavien när fåglarna flyger söderut på vintern. Skall vi då också köra till polcireln i Norge på sommarn för att köra Roadracing??? Nej fan, det blir utan vårat team.

Vore mycket bättre då (och närmare för många) att köra söderut till Tyskland, Holland eller Polen. Fattar inte poängen med att köra norrut på några smala skitvägar i ett land där allt är tillräckligt dyrt för oljemiljonärer.

Om vi inte orkar arrangera eget sypå i Tyskland/Holland/Polen så finns det en liten Endurancserie i Tyskland. Kunde ringa dom och/eller anmäla oss till ett av deras lopp med x antal team.

Men vad fan. Jag är kanske bara en gammal idiot som tycker att sol, öl, feta korvar och sauerkraut är roligare än orörd natur i Norge.

/Kris

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...