Villken av dessa hojjar kan ni rekomendera?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Är i nuläget mest inne på att köpa en CBR600F men vill höra vad ni har att säga om denna och några andra hojjar :). Skriver inte nån årsmodell eftersom jag inte vet det, men pristaket blir väll 45 000:- för hojjen.

CBR600F
YZF-R6
GSXR-600 (kanske 750, vad vet jag än så länge)
Kawa Ninja - 600

Tänkte att inhandla en hoj mot kommande vintern såvidare inget mystiskt händer så att jag kan köpa den tidigare.
Har inte körkort för hojj och tänkte därför övningsköra med hojjen ett tag och sedan skriva terorin + köra upp.

Känns i nuläget som jag kommer att behålla hojjen ett tag så vad kan ni rekomendera som övningskörninghojj som även kommer användas ett bra tag efter lappen är i min hand? Kan tillägga att jag är 186 @ ~70Kg om någon har synpunkter på sittställningarna på hojjarna.

Anledningen till att pristaket är för att jag tänkte betala hojj, utrustning + försäkring på samma gång. Blir en riktigt stor summa när man räknar ihopp allt.
Utan att skena så kostar en CBR600F -99 33kkr i traffik helår på mig.

Så säg nu vad ni tycker om hojjarna, ska jag backa ifrån cbr600f eller? :banana

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Tobbecoolio skrev:
Honda är ju alltid ett säkert kort. men med en sån försäkringspremie skulle jag nog köpt mig en EU-moppe istället :hihi

m-m-m-m-mooopeeEd? Vafasen är det, sån där pryl jag hade för en 5-6år sedan? :va

Nä men glömde att tillägga en sak i ovanstående post.
Ni får gjärna rekomendera något helt annat likvärdigt med vettig försäkringspremie.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
seriöst vill du ha råd...så köp nån gammelhäck

personligen funderar jag på fzr600 91-93

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Kolla lite först vad dom kommer att kosta i försäkring!

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Ska du skaffa MC-kort o köra upp med hojen också så tycker jag absolut att du ska satsa på GSXr750 modellen, en liten o tam hoj att börja på! men satsa på 98 eller nyare...tror de har insprut redan då!

lycka till! :tuttar

The-PatriX skrev:
Är i nuläget mest inne på att köpa en CBR600F men vill höra vad ni har att säga om denna och några andra hojjar :). Skriver inte nån årsmodell eftersom jag inte vet det, men pristaket blir väll 45 000:- för hojjen.

CBR600F
YZF-R6
Kawa Ninja - 600

Tänkte att inhandla en hoj mot kommande vintern såvidare inget mystiskt händer så att jag kan köpa den tidigare.
Har inte körkort för hojj och tänkte därför övningsköra med hojjen ett tag och sedan skriva terorin + köra upp.

Känns i nuläget som jag kommer att behålla hojjen ett tag så vad kan ni rekomendera som övningskörninghojj som även kommer användas ett bra tag efter lappen är i min hand? Kan tillägga att jag är 186 @ ~70Kg om någon har synpunkter på sittställningarna på hojjarna.

Anledningen till att pristaket är för att jag tänkte betala hojj, utrustning + försäkring på samma gång. Blir en riktigt stor summa när man räknar ihopp allt.

Så säg nu vad ni tycker om hojjarna, ska jag backa ifrån cbr600f eller? :banana

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
The-PatriX skrev:

Shit.. när jag ringde f-bolagen så hamnade en gsx-r 600 -01 på 48900:- hel/helår.

En R6 -00 37000:- hel/helår.

En CBR 600 -97 låg på ca 7600:- hel/helår.

Född 83, från Falun.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Alltså cbr 600 -99 är en riktigt kompetent hoj. Honda har ju erkänt bra kvalité, den är väl inte lika sportig i utstrålning/körställning som gsx-r 600 men jag tycker man sitter något bättre om man är lång på Hondan faktiskt. Svårt val det där du måste nästan prova alla alternativ

Kort sagt köp en gixxer :D

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
The-PatriX skrev:
CBR600F
YZF-R6
Kawa Ninja - 600
Kan inte tala for eller emot nagon av ovanstaende hojar, men vill pasta att en R6a ar nog det samsta alternativet; de kostar sakerligen mer an 45K och de har formodligen den hogsta forsakringspremien, daremot ar den ev. den vassaste av dem. Det ar daremot inte helt omojligt att Sukan har de lagsta agandekostnaderna. (var lag forsakring pa en san nar jag kollade runt) .

Du bor kanna efter vad Du tycker verkar vara en vettig cykel, ak och prova nagon vid tillfalle och bilda dig en uppfattning iom att alla dessa alternativ ar likvardiga, de har sina plus och minus men i slutandan ar det jamt skagg.

Nar jag inforskaffade min 600a hade jag egentligen bara kort en ZX6R -98 och en RF600 -93 innan. Blev betuttad (! :hihi) i Thundercaten nar jag provkorde den, valdigt jamt register i forhallande till Ninjan och aningen mer uppratt korstallning....

:3freak

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
The-PatriX skrev:

Är det mellankort som är aktuellt? Måste ju vara minst 700cc i uppkörningsmoppen för 'rätta' kortet..

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
För 45 tusen finns det bara en hoj som ser vettig ut, ZX6 98+, helst 00, Sen beror det ju på om vi har samma smak och hur mycket det bryr dig hur den ser ut. Försäkringspremierna verkar ju helt sjuka, men dom kanske ser helt annorlunda ut när du tagit körkort? Jag skulle försäkra en gammal Audi medans jag var av med körkortet, den va också svindyr.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
kawa zx 7r. Grym utstrålning, billig att försäkra, mysigt register, går att få hyffsat billigt i inköp.

PEPPER

Anpassa farten efter hastigheten.
Gick med
16 May 2004
Hoj
KTM EXC 450 -05
Hade en ZX6R-99a förra sommaren, grymt skön hoj. Går bra och skön åkställning. Mig tyckerligen den snyggaste av de tidigare nämnda hojarna i prisklassen. :tummenupp

PEPPER

Solid snake

Guest
Superbee skrev:
seriöst vill du ha råd...så köp nån gammelhäck

personligen funderar jag på fzr600 91-93

FZR är snygg i mina ögon, tycker det ska vara gamla modeller av sporthojar, mellan 1990 och 1995.

Funderar också på FZR 600.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Solid snake skrev:
FZR är snygg i mina ögon, tycker det ska vara gamla modeller av sporthojar, mellan 1990 och 1995.

Funderar också på FZR 600.
Helt okej instegssporthoj som inte kostar "någonting" att äga i jämförelse med de andra som trådstartaren nämnde.

Trevlig, billig hoj som ser ogay ut. Köp!

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
The-PatriX skrev:
pristaket blir väll 45 000:- för hojjen.
Kawa Ninja - 600

Kan tillägga att jag är 186 @ ~70Kg om någon har synpunkter på sittställningarna på hojjarna.

Du får helt klart en zx6r -98 & framåt för dom pengarna.
Nu vet jag inte om du ska köra upp med den nya hojen, men ska du ha tungt kort så är det väl minst 700cc man måste ha?

Jag är runt 180+ & 70+ & sittställningen är helt klart godkännt tycker jag!
Nu är jag kanske lite partisk :rolleyes: men Zx6án är en kanon hoj enligt mig iallafall!

Simz

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Suzuki gsx-r 750
Gör som jag.
Jag köpte en suka gsxr 750 -97 innan jag tog kortet och övningskörde med.
Jag är nöjd med den.
Ligger på ett bra pris, går bra och hyffad försäkring.
Hyffsat med reservdelar här på sporthoj och på¨blocket om man krachar.
Vilket jag gjort men det är bara och mecka på.
:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...