Viltvarnare

Fungerar "viltvarnare"?

• Antal röstningar
    0

Poison

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skruttibangbang
Vad tror ni om detta? Är det något som funkar, eller är det ännu en sak som är byggd för att lura pengar av folk? Någon som har det och har märkt någon förändring kanske?

Vi kör en poll! Ös gärna på med kommentarer.

#########################################

Produkt info:

VILTVARNARE

Används av amerikanska polisen i vissa delstater
Beskrivning:
UNDVIK VILTOLYCKOR - SKAFFA VILTVARNARE
När fartvinden blåser igenom viltvarnarna utstrålas ett ultraljud som driver djuren bort ifrån vägarna. Ljudet ligger på en frekvens vilken ej är hörbar för människor. Enligt tillförlitliga tester som har utförts av tillverkaren skulle 4/5 av viltolyckorna ej inträffa om alla använde viltvarnare. I vetenskapliga undersökningar utförda av en djurskyddsorganisation och av statens forskningsanstalt i Finland har man kommit fram till liknande slutsatser. Viltvarnaren fungerar i hastighet 50 km/h och uppåt. Mått BxHxD 23x50x45 mm. 2 st ingår. Svarta Pris: 199kr

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tror lika mkt på en avgas system som dånar djälvar, som dessutom bildrar med andra trevliga egenskaper! :rock

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Efter två harar denna sommar så ska jag nog fan chansa på att det funkar, vart beställer man?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Höga toner dämpas mera än låga. När man är så nära att viltet hör det där skulle man ha redan ha bromsat.

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag brukar ha en tax liggande i framsätet, när hunden kastar på friskluftsintaget eller en halvöppen förnsterruta och börjar intensivsniffa så kan man börja bromsa lite lugnt för det är fortfarande 100-200 meter kvar till rådjuret/rådjuren.

Det funkar dock inte lika bra på hojen bör nämnas

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
z900
Jag småskrattade åt dessa för 10 år sen när en taxichaufför från Småland gav ett par till mig. Men Vafan tänkte jag man kan väl alltid prova, eftersom jag jobbade som yrkeschaufför och ofta körde nätter genom viltrika områden med visuell kontakt flera gånger i veckan med älg och rådjur.
Efter några månader så slog det mig att jag inte hade sett några rådjur på länge och började lägga märke till att rådjuren istället för att springa över vägen när man kom var på väg bort från vägen. Då började jag fundera på om dem inte funkade iallafall.

Det hela verkar rätt sjukt iallafall !!!!!!!!!!!!!!!!!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ingen som vet om den även funkar på blindstyren till bilister som har en tendens att köra ut framför en?! ...då kunde det ju vara värt ett försök! :p :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vet en polare som använder dem och det funkar. Dock enbart i lägre farter (mindre än 100). Vid högre hastigheter skall tydligen effekten gå förlorad pga. för hög genomströmning.

När man åker med honom inne i stan blir hundarna som vi åker förbi galna och skäller besiningslöst mot hans hoj, så nått borde det vara. De brukar ju inte skälla när jag åker förbi själv.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Nej nej för bövlarna. Dessa är ren o skär hästskit... Jag vet en som har krockat med en älg som hade sådana monterade. Har själv åkt med bilar o sett djur vid sidan av som inte ens reagerat när man körde förbi med sådana...

Var även test i nån tidining för år o dar sen som verkligen visade att de varken höjde eller sänkte risken för o köra på vilt... Dessa har ju funnits på marknaden sedan typ 70-80-talet

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
Meissner skrev:
Nej nej för bövlarna. Dessa är ren o skär hästskit... Jag vet en som har krockat med en älg som hade sådana monterade. Har själv åkt med bilar o sett djur vid sidan av som inte ens reagerat när man körde förbi med sådana...

Var även test i nån tidining för år o dar sen som verkligen visade att de varken höjde eller sänkte risken för o köra på vilt... Dessa har ju funnits på marknaden sedan typ 70-80-talet

älgen kanske var döv?

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
z900
Jag tror inte dem funkar på älg,för det verkar som dem inte bryr sig utan går dit dem vill ändå, men att rådjuren reagerar helt annorlunda när man kommer körendes med dessa än utan står utom allt tvivel!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy