Vin till Tacos

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Har ni nåt bra förslag om vin till tacos? Helst rött men vitt kanske är bättre till lite hetare mat.

Nu är jag ingen expert men vin låter verkligen inte som en höjdare till tacos, hellre ett par väl tempererade Corona i så fall :fyllisar :öl

nr 1598
Färg Ljusgul färg.
Doft Diskret, lätt brödig doft med ton av citrus.
Smak Lätt smak med liten beska, ton av majs och citrus.
Användning Serveras vid 8-10°C till stark mat, exempelvis tacos.

Billiga: Copertino, Mauro, Gran Mauro.

Dyrare: Masi Campofiorin Ripasso

Kraftiga vin funkar bra. Nu råkar alla dessa vara italienska.

Har ni nåt bra förslag om vin till tacos? Helst rött men vitt kanske är bättre till lite hetare mat.

Nej nej och NEJ!:mad:
INTE vin till Tacos!!! :gnissla
Man blir törstig av tacos och vill ha något kallt och gott som man kan dricka i större mängd, öl eller coka cola är det som fungerar. Ang. öl helst en ljus lager, men välj efter eget tycke och smak. :tummenupp behöver ni öltips så kika in i ölkällaren på http://www.kroka.se/ :yoparty :öl

Grogg är det enda som funkar till tacos, den riktiga törstsläckaren. Öl använder man inte som dryck, så är det.

Vin till tacos är lite klurigt, men går alldeles utmärkt. Tet Allsmektika Polaket har ett vin som är helt suveränt för ändamålet.

Just det vinet kommer jag inte ihåg namnet på... :tungan

Men misströsta icket. Det är nämligen något så udda som ett Syrah-Merlot. Finns nog inte många. Rödlila etikett, ligger väl i 70-80-kronorsklassen någonstans.

Utåtjöp!

Edit: Tror det är nr 26555, Santiano. Stämmer färgen på etiketten så... 58 spänn? :va I så fall var det jäklarimig prisvärt. Köp två, så kan ni släcka törsten ordentligt. :fyllisar

Last edited:
Om man blandar det med kaffe så borde man få Asti Kask? :va

Bara en bokstav och förmodligen en oändlighet från väldigt bra med andra ord!

Väldigt bra "ska-vi-nuppa-sen-då-kanske" vin iaf.... :D

Å det är väl det hela middagen går ut på..?? :va

Vill man nuppa sen ska man inte satsa på tacos öht.Makes you fart big time.Men eftersom tacos e gott o jag gillar att äta det kan jag rekommendera några olika drickor till denna måltid.

Tro det eller ej,men en riktigt stark öl,typ tio % eller liknande lirar döbra med styrkan på såserna.Jämtlandsbryggeriets tiotaggare e en höjdare.Annars en mörk caramellig ale.Envisas man med vin så tycker jag en conde de valdemar reserva,eller ett mustigt lite dyrare cabarnet funkar bra.Men då ska man även ha lagt ner lite extra energi på goda högklassiga ingredienser i maten oxå.Inte coops rivost typ.Ett vitt vin som funkar om man gör lite mer (lågbudgettacos) o kanske har många gäster är chappel hill.Finns på 3 liters bag o e även ett gott sällskapsvin när man ätit sig mätt.

Tycker att rödvin generellt är ett dåligt val till chilistark mat. Ljus lager är det som gäller!

Skulle inte välja vin till Tacos, varken rött eller vitt. Corona är en utmärkt dryck till Tacos och annan kryddig mat med liknande karaktär!

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back