Vinklad luftpåfyllare?

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Letat "överallt".
Jag vill ha en luftpåfyllare (helst med mätare) som är tillräckligt vinklad (minst typ 60-70gr, gärna 90...) för att man inte ska behöva "mecka" in den bland ekrar och bromsskivor. Vinkeln på de flesta (jag hittat) är för liten och en "i änden på slangen"-variant vill jag inte ha då jag vill kunna kolla däcktryck/fylla på även utan att bli skitig om händerna...
Finns ju på mackarna men inte i affärerna. Ska väl inte vara så svårt att hitta?
Eller?
Någon?

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
fråga på Laitis eller mekonomen eller liknande butik så kan de troligen få fram en.
annars så såg jag någonstans att det går köpa bara ventildelen som man skruvar på luftröret och på det sättet meka till en egen från en befintlig.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj

Jo. Fast för lite...

fråga på Laitis eller mekonomen eller liknande butik så kan de troligen få fram en.
annars så såg jag någonstans att det går köpa bara ventildelen som man skruvar på luftröret och på det sättet meka till en egen från en befintlig.

Var? Var?

förstår ditt problem, även en del mackar har ju inte heller tillräckligt vinklad så mitt tips är ist att håll ut tills du gör däckbyte och byt ist till en vinklad däckventilhttp://webbshop.safetyseal.se/product_info.php?products_id=254

Fast inte på slangventiler väl? Annars vore det plättlätt att eftermontera...

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
En del går det alldeles utmärkt att "kallbocka" röret till den vinkel du vill ha. Men endel kräver att man värmer dom innan man bockar. Men går gör det.

/KentW

Th Eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2009
Hoj
Honda Goldwing 1500 GL -99 Yamaha XJ 900 S Diversion -96 Kawasaki GPZ 900 R -90 Honda 400 CMT
Kolla Biltema. De har vinklade munstycken. Kostar 19,90. Kanske kan funka. De har även "mekhandskar" till försäljning.....

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
En del går det alldeles utmärkt att "kallbocka" röret till den vinkel du vill ha. Men endel kräver att man värmer dom innan man bockar. Men går gör det.

/KentW

Bra! Tänkt tanken men den jag har är såndär porös metall så jag blev lite osäker. Får testbocka.

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Hoj
japansk riskokare
Jag provade Biltemas variant av vinklad ventil. Ventilen skruvas fast i fälgen med en mutter på insidan. Kvaliteten var väl som mycket annat på biltema vill säga 'rent skit'. Jag kunde med bara fingrarna dra 'gängpaj'.
Är nått år sedan så det kan hända att det är bättre ventiler nu.

Kolla Biltema. De har vinklade munstycken. Kostar 19,90. Kanske kan funka. De har även "mekhandskar" till försäljning.....

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Äh, det är ett ickeproblem!

Eller rättare sagt, det är ett problem tills man (om man nu är oseriös nog att tanka luft på macken) tar luftpåfyllarens rör och bockar till rätt vinkel. Det brukar gå utmärkt att hitta något att bända mot någonstans vid fotpinnsbryggan. :smasha

Lycka till med amatörsmidet! :)

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Skitig om fingrarna? Sälj hojen och skaffa en speldator.

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Hoj
Otämd Superkråka
har använt b-temas nr 15-1922 mätare, och värmde plaströret med grilltändaren och bockade röret nöjd med mätaren då den fungerar utan batteri.:tummenupp

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Jag skitar gärna ner mig. När jag vill. Jag vill exempelvis inte på morgonen, på väg till (din?) operation. Vill du..?

Jag skulle faktiskt ta för givet att min läkare rengjorde händerna direkt innan min operation och att han/hon använde handskar. Men det kanske inte är samma standard på västra sidan av stan :krama

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha