Vinteråkning Östersund

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Är det nån mer som monterat på vinterhjulen och längtar efter lite mer snö hör i östersund. Isåfall vore det kul att ta en tur.
Jockwell! Hur går det med dubbat på husan?
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Slängde på däckena förra veckan och tog en tur på 4mil i skogen och på hmm.. vissa löpspår i lördags. Kanonföre. Skulle vilja ga lite mer snö på vägarna vara. Blir till att åka lite i helgen oxå. Sugen som fan redan nu.
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
mr_hman skrev:
Är det nån mer som monterat på vinterhjulen och längtar efter lite mer snö hör i östersund. Isåfall vore det kul att ta en tur.
Jockwell! Hur går det med dubbat på husan?
Själva dubbdäcken är inte monterade men har tänkt lämna in dem nu i veckan så det är gjort. Har till och med beställt hjälmljushållare så att jag ska kunna få lite bättre ljus i tillvaron nu under vintern. :rock Snön längtar jag som fan efter (och isen). Vet inte om jag har tid denna vecka då jag troligast jobbar även på söndag några timmar då alla andra butiker här i stan verkar ska ha ha öppet, då måste ju vi också det. Eventuellt så hinns det en liten vända i mörkret! :)
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Monterade dit hjälmlyse förra veckan. Behövs verkligen om man kör på vintern. Körde emd det ifjol oxå.
Vill ha mer snö nu så man kan köra mer
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jockwell skrev:
Det där verkade intressant! Vore skoj om man blev ett gäng som åkte dit. Var inte så dyrt heller med körning och boende.

Det är redan ett stooort gäng som kommer vara där. Tror det börjar närma sig 100 anmälda.
Quad,tvåhjuliga, sidovagnar...
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
CoRuS skrev:
Det är redan ett stooort gäng som kommer vara där. Tror det börjar närma sig 100 anmälda.
Quad,tvåhjuliga, sidovagnar...
Häftigt! Ja, då är det bara att kolla så det inte krockar med något på jobbet... Sedan får vi se vad som händer. :D
 

CRF_Fredrik

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Östersund
Hoj
CRF 450
Jag är jäkligt sugen på att köra, tyvärr så är CRF:en nerplockad för renovering. Men den är nog snart igång igen om allt går bra. Ska kolla om det finns nån is som är tillräckligt tjock till helgen. Nån annan som har nån koll på isarna?
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Vet inget om isarna,, men jag var ute 5 timmar idag i skogen och skogsvägar,,skitkul!!! Hittade en finfin bana utanför Brunflo, dem hade ju crosskart där isommras men nu är det 5cm snö på blankis, riktigt kuligt :D
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
mr_hman skrev:
Vet inget om isarna,, men jag var ute 5 timmar idag i skogen och skogsvägar,,skitkul!!! Hittade en finfin bana utanför Brunflo, dem hade ju crosskart där isommras men nu är det 5cm snö på blankis, riktigt kuligt :D
Nu är jag avis på dig! Jag har svårt att få tid med sådant, allra minst mitt under veckan. :gnissla Väntar på hjälmljushållaren så att jag kan fixa hjälmljus för att se bättre i mörkret för att öka möjligheter att kunna köra lite under kvällar...

Vet inte heller något om isar här, men snart kan man väl köra överallt...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
CoRuS skrev:
Någonting för er som bor i trakterna :tummenupp

---->IS-Åkning HEDEVIKEN <----

Nästan så man skulle dra ihop ett gäng nerifrån våra trakter då! Priserna var ju riktigt billigt när det gäller boendet, även körningen var en piss i havet.
Några från närke som vill dit kanske? Jag måste bara kolla så jag inte är utomlands just då, annars ser det grönt ut.
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Jockwell skrev:
Nu är jag avis på dig! Jag har svårt att få tid med sådant, allra minst mitt under veckanQUOTE]
Jobbar natt i veckan,, då är det bara ut och åka på dan :D
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Blir lätt åka på Lördag. Skall ju bli tokvarmt på söndag så det gäller att passa på.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top