vinter på Rörken

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kan bara tala om att det råder vinter på Rörken :) Hela grusvägen in och samtliga vägar inne på området är isiga och fina och lämpar sig bra för fulldubbat åka. Inte en tillstymmelse till vår och tjällossning. In till kartingbanan krävs snöskoter, cross eller skidor - för det är inte ens uppkört dit och snön ligger tjock ute på banan.

Jag var där på unionens årsmöte och kikade lite extra på omgivningarna. Så ett par veckor till kan man köra därinne istället för på isarna om man vill ha vinterväglag. :)

Inge större nyheter från mötet. Samma avgifter gäller för moppe och mc som tidigare (cross och enduro fick ändrade avgifter). Asfaltering av kartingbanan ska ske under denna höst. De funderar dock på hur de redan inför säsongen ska kunna bli av med de värsta guppen som finns (kartarna slår i underredet).

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ugluk skrev:
I kurvan efter start/målrakan?

Vi pratar heltäckande snö... Från där jag stod, syntes inte en gnutta asfalt. Men så brukar det ju ta en bra bit in i april innan snön är borta.

De snackade om att skotta rent banan från snö för att den snabbare skulle torka upp och de kunde försöka fixa bulorna.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jo, snön lär ju ligga över hela. Det var bulorna jag syftade på.. Ojämnheterna i den kurvan är dom enda jag minns som särskilt skumpiga.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
TomK skrev:
De snackade om att skotta rent banan från snö för att den snabbare skulle torka upp och de kunde försöka fixa bulorna.

ja kan skotta :tummenupp.. har ändå inget jobb ifrån 31 mars..
får ja en hjullastare me skopa så kan jag börna runt o skotta :)
ska komma ihåg att ej ta tid då det ej är tillåtet, undrar vad man får för varvtid med en hjullastare?? :va

får jag gratis däck under säsongen så kan jag fixa bort snön. :tungan

/z

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Jo, snön lär ju ligga över hela. Det var bulorna jag syftade på.. Ojämnheterna i den kurvan är dom enda jag minns som särskilt skumpiga.

Ja, de som är efter första kurvan. Ett område på ca 20m där nivåskillnaden är för stor för kartarna.

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Ja, ja! Asfaltera!!! :banana

(hoppas de tankebanorna sprider sig till Midlanda snart också, men båda banorna lider väl av halvdan ekonomi som allt annat nu för tiden...)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...