anders.666
Medlem
Förra veckan körde jag bort min hoj till vinterförvaringen (bor i lgh utan nåt garage). Abstinensen är redan total. Har kört iaf 1-2 ggr i veckan senaste månaden. Idag hade jag lätt kört om jag haft den hemma, ca 2 gr och torrt väglag. Bara att klä sig väl ju
Så inför nästa vinter funderar jag över vilka nackdelarna är, om några, att ha en mc stående utomhus (övertäckt) genom vintern. Förutsättningen är då att jag kör den 1 gång i veckan och så klart håller den ren och insmord lika väl som på sommaren. Ganska kort vinter rent snömässigt här nere..
1. Räcker det att se till att det finns glykol i kylarvätskan eller nåt mer att tänka på?
2. Kan man förutsätta att en beg hoj alltid har glykol i sig; finns det nån anledning att INTE blanda i glykol? Gör nån så?
3. Är 6-7 minusgrader i sig "farligt" liksom? Vad kan påverkas?
Och batteriet får ju hållas igång så klart. Alla erfarenheter och/eller rena spekulationer är välkomna!
Så inför nästa vinter funderar jag över vilka nackdelarna är, om några, att ha en mc stående utomhus (övertäckt) genom vintern. Förutsättningen är då att jag kör den 1 gång i veckan och så klart håller den ren och insmord lika väl som på sommaren. Ganska kort vinter rent snömässigt här nere..
1. Räcker det att se till att det finns glykol i kylarvätskan eller nåt mer att tänka på?
2. Kan man förutsätta att en beg hoj alltid har glykol i sig; finns det nån anledning att INTE blanda i glykol? Gör nån så?
3. Är 6-7 minusgrader i sig "farligt" liksom? Vad kan påverkas?
Och batteriet får ju hållas igång så klart. Alla erfarenheter och/eller rena spekulationer är välkomna!
Last edited: