Tjenare, är lite som TS och håller mig till två hjul 99,9%. Kymcon strejkade ur på mig i början av december och fick åka på verkstad som missuppfattade mig och råkade ställa den i dvala istället för att laga men då hade vi knappt is här mitt i landet, så någonstans tänkte jag att skitsamma jag kör den stora de dagar det inte är för kallt för oljan. Hojen har snart 40-årskris så har bara 20-50 olja i den och vid -5.5 får det vara vilodag. Håller med
@notrightrider på det där om att det är otroligt hälsosamt att dumpa hojen några gånger på olika väglag dels för att lära känna hojen men också för självkännedom.
Kör på två skitdäck, den ena äldre än den andra så blir nya till våren men känner att dessa kan jag offra då krossgruset i vilket fall skär upp en massa, men det är 9 och 10 år gamla däck Pilot. Har handtagsvärme men det är allt. För vajrar, rost och krom drar jag på wd-40, eller ah, nästa hela hojen i wd-40 bara för att tvätt är så mycket enklare då(tips jag fick av en endurokille för 100 år sen).
Is går hyggligt, lite svettigt men hojen tar det bra, hårt packad snö är också att föredra eller lite asfalt som sticker fram här och där. Men när det är smörigt eller för mycket snö så är det rena döden med XJn, tung och sticker var den vill, dumpat den en gång i höstas (spöregn och hade fryst på ordentligt dagarna innan så hade inte en suck när den väl stack) och senast idag när jag skulle köra flickvännen och det var nån decimeter snö som var packad igår men som var smör nu så den bara la sig. Flickvännens första "trafikolycka"!
Upp med skiten och åka vidare bara. Men kan säga att när 250kg säger ligg, då ligger man! >.< Hade dock helst haft scootern då allt hade varit så mycket lättare pga M+S däck på iaf framhjulet och minimal vikt men får la se när den är redo, tills dess ber man till vädergudarna.