Vinterplaner

mickelin

Guest
Vad har ni för drömmar och förhoppningar/funderingar inför vintern? Vem kommer bygga en fet turbohoj? Byta fälgar på Bettan? Ny styrkrona och reglage från ISR? Byta hoj? Bygga ny hoj?

Själv började jag filosofera lite igår. Har just sålt av min fina Honda och vill ha ngt mer ändamålsenligt. Ska passa min "slit- och slängattityd". Målad med primer och gaffatejp. Just nu känns en Buell xbr med kompressor rätt. Kikat på modellen länge och jag attraheras av det fina chassit men tycker att motorn behöver lite mer "go". Verkar finnas många på marknaden ochså och kompressorkit verkar det finnas ännu fler av.
Sedan finns det ju alltid utrymme för mer förbättringar. Bromsarna är visst lite klena vid hård körning, lär behöva nya belägg och stålomspunnet.

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag tänkte inhandla en helt ny hoj (för mig) i vinter eller framåt våkanten. Letar efter något med bra drag, billig försäkring och bra skick. Till ett lågt pris.

Kommer nog få leta länge :D

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
CBR 1000 RR kommer få HRC kithärva och box.
Ställbara kamdrev, ev lite högre komp mm mm.
Ev nya fälgar och skivor.

Ev dyker en gathoj upp för körningar med Racingworld.

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Ska byta till öppet filter och köpa en Tuneboy så kan patrik få leka med den till våren så den går som den ska. Det är vad jag vill sen får vi se vad det blir av det. Och jag har köpt ett mindre framdrev som ska monteras också.

mickelin

Guest
Jag tänkte inhandla en helt ny hoj (för mig) i vinter eller framåt våkanten. Letar efter något med bra drag, billig försäkring och bra skick. Till ett lågt pris.

Kommer nog få leta länge :D

Har inte du en ny hoj!?! Annars var det ett intressant urval av hojar du letar efter.... :tummenupp

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Har inte du en ny hoj!?! Annars var det ett intressant urval av hojar du letar efter.... :tummenupp

Jag hade en ny hoj till den glömde att svänga (929:a) :gnissla

Så nu vet jag inte allas vad jag skall ha till nästa säsong, finns ju alldeles för mycket att välja på. Men ska nog försöka kolla på något ganska gammalt så man får lite billigare försäkring. Jag kör så pass få mil så att det bara känns dumt att betala dyra försäkringar för en ny hoj som man iaf inte kan utnyttja till fullo pga. att man är nybörjare.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag hade en ny hoj till den glömde att svänga (929:a) :gnissla

Så nu vet jag inte allas vad jag skall ha till nästa säsong, finns ju alldeles för mycket att välja på. Men ska nog försöka kolla på något ganska gammalt så man får lite billigare försäkring. Jag kör så pass få mil så att det bara känns dumt att betala dyra försäkringar för en ny hoj som man iaf inte kan utnyttja till fullo pga. att man är nybörjare.

Kanske fel hoj att rekomendera men söker du något i överjävligt bra skick så finns denna.
http://www.blocket.se/vi/18461673.htm?ca=10_s&last=1

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag vet faktist inte, gillade verkligen 929:an och kan inte tänka mig att 954:an är tråkigare.

Men jag är lite i valet och kvalet om det är värt pengarna. Jag kör ju bara landsväg (även om jag tänkt prova bana nästa år) och jag kan ju absolut inte utnyttja en sporthoj till max. Så funderingarna går mot en äldre sporthoj eller kanske någon fighterliknande. Det är ju som vanligt försäkringen som är det stora problemet och min erfarenhet säger mig att jag behöver helförsäkring (Lelles lämna en offert på 929:an på 100k+ :D )

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Min vinterplan är att hitta en billig hoj runt 20000:-(helst sporthoj) som man inte behöver gråta över om den blir stulen, ska stå utomhus i stan(årsta) med trafikförsäkring.
körde så lite i år p.g.a barn så det var inte värt pengarna att ha en dyrare hoj tycker jag. ett andra är på väg till mitten på nästa sommar.:tummenupp

mickelin

Guest
Lite samma planer på er två(arnesson och lemon). Tur att det är köparens marknad just nu. Funderar själv på www.mobile.de

mickelin

Guest
Tjoa till om du ska hämta någon hoj. Jag kan behöva hjälp från någon med koll så jag inte köper mig ett lik :tummenupp

Ha, nu MÅSTE jag ju köpa hem en hoj! Ansvaret vilar tungt på mig, känner jag.
:tummenupp

Börjar leta på allvar nu...

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Ha, nu MÅSTE jag ju köpa hem en hoj! Ansvaret vilar tungt på mig, känner jag.
:tummenupp

Börjar leta på allvar nu...

Do it!

Vad har du för tips till mig då?

Rimlig försäkring, bra kvalitet och en budget på 30k (+-10)?

Nu vankas det krogen, skål :tuttar

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Min relativt nyinköpta (delvis uppdaterad, R1-bak, Thunderrace-tank) FZR1000 kostade mig 16000:- och det är en 1989. Lyckades övertyga försäkringsbolaget om att veteranförsäkra den.

Dvs...
145 hk sporthoj med nya däck och nytt drivpaket
1600 kr/år helförsäkring

Det kan man kalla köptips!

Har hunnit köra 300 problemfria mil och har skitskoj! Lite soppa drar den med! Dock, jäklar vad olja det går!! =)
Mitt vinterprojekt: Hona, kolvringar, trimma!

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
låter onekligen som min gamla best ;)

Min relativt nyinköpta (delvis uppdaterad, R1-bak, Thunderrace-tank) FZR1000 kostade mig 16000:- och det är en 1989. Lyckades övertyga försäkringsbolaget om att veteranförsäkra den.

Dvs...
145 hk sporthoj med nya däck och nytt drivpaket
1600 kr/år helförsäkring

Det kan man kalla köptips!

Har hunnit köra 300 problemfria mil och har skitskoj! Lite soppa drar den med! Dock, jäklar vad olja det går!! =)
Mitt vinterprojekt: Hona, kolvringar, trimma!

Det e min gamle hingst det ;) får nästan en tår i ögat....

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Jag vet faktist inte, gillade verkligen 929:an och kan inte tänka mig att 954:an är tråkigare.

Men jag är lite i valet och kvalet om det är värt pengarna. Jag kör ju bara landsväg (även om jag tänkt prova bana nästa år) och jag kan ju absolut inte utnyttja en sporthoj till max. Så funderingarna går mot en äldre sporthoj eller kanske någon fighterliknande. Det är ju som vanligt försäkringen som är det stora problemet och min erfarenhet säger mig att jag behöver helförsäkring (Lelles lämna en offert på 929:an på 100k+ :D )

Min finfina Kawa ZX9R 1998 är till salu för en vettig penging...pm:a för mer info om intresse finns :tummenupp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Inget avancerat planerat.

Men några småsaker ska fixas:
- värme i sadeln
- en kugge ner fram
- ev lite högre styrhalvor
- smörja upp kolvarna i oken fram

Prylarna ligger i garaget och väntar, men vintern är ju lång så det är ingen brådska.
Idag skiter jag i det, 3 datorer ska ominstalleras och sedan väntar nya Hulken i dvd´n.
Fan vad svårt det är att sätta fingrarna rätt på det här pygmé-tangentbordet. Kör en Acer Aspire One och den är INTE stor.

mickelin

Guest
Ny hjälm är smart, Jonas! Skydda det du har... :tummenupp
Till de som står i bytar-tagen, Yamaha Thunderace är billig, driftsäker och kostar lite i försäkring. Precis som i Ansens gamla kämpe sitter det i stort sett en Genesis-motor i den.
Kawasaki zx9- modellerna är även dom billiga men jag har ingen aning om hur försäkringen ligger till där.
Efter att ha kikat runt lite på mobile.de så kan jag konstatera att den enda anledningen till att handla utomlands är att det finns ett större utbud. Prismässigt känns det som om det kvittar.
F-n vet hur jag ska göra... Någon som sitter och tjuvhåller på en billig Buell?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Mattias denna tråd o högt oseriös
Stäng den!
Jag skriver att mina planer för vintern e sprit o fylla!
Så nu kan du stänga den...

OM man skall vara seriös då så skall jag svetsa lite avgas åt ansen kanske köpa lös moppen samt laga en jävla massa plast!
Jag sitter fortfarande på 4 moppar o fixa o ingen tid!
Iof så kan man ju dra tummen ur o gå ut i garaget men bingolotto börjar snart så jag e fan kvar inne!
Samt att det e ju rätt mysigt att ha handen mellan skinkorna..... (nte mina dock) nej det var ju gay tråden det ja.... Skall ut o byta luft i samtliga däck nu iaf de vill ha fin o klar höst luft!
Börjar jag bli gammal o gaggig....:yoparty

Min andra vinterplan kommer i träda i morgon det blir till o pynta 14k kvar på skulden för hd tvn.
Sedan skicka pengar till syster så hennes man får en tiger såg som han velat ha(de bygger hus)
Sedan kanske jag skall ta ur tumjäveln igen o bänka grisen innan jag säljer skiten! Men det e upp till patrick!
O sedan slipper ni mig!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...