Viper, vad tror ni om detta?

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Inga kommentarer...

Well...jag köpte ett iaf :). Pratat med säljaren och läst igenom det mesta. Verkar vara ett mycket prisvärt ställ :)

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Enda nackdelen är i så fall att det saknas knäpuckar..... men det kanske du inte utnyttjar.
Annars verkar det vara ett prisvärt ställ! Som sagt, skriv om kvalitén senare....

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Inga kommentarer...

Well...jag köpte ett iaf :). Pratat med säljaren och läst igenom det mesta. Verkar vara ett mycket prisvärt ställ :)

Skydden verkar inte vara CE-märkta, så räkna in en skydds-sats i priset(prova dig fram), och tänk även på att perforerat skinn är svagare men som sagt svalare när det är varmt. Förse dig med ett vindplagg(regnställ) om du ska köra långt och ev. nattetid. Kyleffekten i 100 km/h hamnar på ca: 0-5 grader. Ett par Windstopper kalsingar kan rädda din kompis i grenen.

Ja, jag jobbar med att sälja hojkläder.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Enda nackdelen är i så fall att det saknas knäpuckar..... men det kanske du inte utnyttjar.
Annars verkar det vara ett prisvärt ställ! Som sagt, skriv om kvalitén senare....

Fanns ju påsydd kardborre på knäna så man kan ju alltid komplettera själv med puckar. Iofs en extra kostnad men stället verkade ju billigt iaf så...

Robban

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Det finns kardborre på dem, så knäpuckar har jag redan här hemma :)

Ang. CE märkningen så känns inte det så viktigt för mig. Skydden ser mer än nog ut. Har även lite extra skydd om det skulle behövas.

Skall dock kontakta honom igen och kolla om ce märkningen.

Perforeringen är bara fram, så det är nog ingen fara. Är så less på att svettas som en gris i mitt gamla dajånäs ställ :)

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R

Det står i annonsen at det ar monterad velco for eftermontering av knapuckar..stallet va klart prisvart for ca 2600kronor leverat i europa...

Edit nu måste jag lara mig at lesa andras svar INNAN jag postar,tydeligen har flera fattat at det går at efter montera puckar......

Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Var i kontakt med säljaren igen. Mycket trevlig och kunnig.

Dock så skulle det vara CE-armor enligt honom, iaf i de senaste "shipments". Men jag får helt enkelt kolla då jag får mitt.

Återkommer med en rapport. Får det förmodligen i slutet av denna vecka eller i början av nästa :)...rätt snabbt ändå tycker jag.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!