Virusvarning

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det verklar gå ett virus, remote procedure call avslutades oväntat kommer det upp i en ruta, sen startar skiten om. Stäng ner alla modem för sjutton :D

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Vart in på snyggast.nu eller nåt sånt?
Fick nåt skit därifrån en gång, hur det nu gick till vette fasen. Kommer inte ihåg hur det var, men ärligt var det inte.

Hade en analogt vanligt modem installerat fortfarande fastän jag hade bredband, för att kolla min gamla mail. När som helst kunde modemet starta och börja ringa upp någonstans, stängde av det och slog på det igen och undra va fan den höll på med..

En dag var tjejen över och surfade och fattade aldrig att stänga av det utan kopplade bara ner efter att den kopplat upp... 3 ggr

Damp senare ner en räkning på över 1000 balurkas för beställning av ringsignaler.. ehhh

Fick överklaga 3 ggr och hänvisa till diverse lagar enligt konsumentverket innan dom gav sig...
Dom sa även på konsumentverket att dom hade haft problem med "kunder" från snyggast.nu

Till råga på allt hade dom fått tillåtelse att anväda telias logga på räkningen för att man inte skulle misstänka nåt, och dom hade inte något som helst med det att göra...

Tjänsten jag "beställde" var genom en tryckning nån ruta en order på hela 15 stycken ringsignaler för drygt 300:-

TROLIGT att man beställer det med vilje.... nae, skulle inte tro det

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Näe, men öppnade ett mail :( Har norton installerat, och outlook varnar alltid om det är en fil med i mailet och då öppnar jag det aldrig.

Pratade med kundtjänst igår kväll och på bara en timme så hade de blivit nedringda av folk som fick upp samma problem som mig.

Klimpen

URINvånare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Blev visst åxå smittad igårkväll. Lite halvtrist att det bara stänger av när man ser på en bra film! Nåja nu är det ordnat för stunden iaf, får väl se om det kommer tillbaka trots diverse uppdateringar å jox.....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...