Visa Uppsala...

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Visa Uppsala 17/8...

OBS! Gammal tråd från 2006

...att vi är många som åker/kör hoj i länet.
Det är dags igen för SMC-Uppsala Läns Fjällnoraträffen.
Kortege genom Uppsala till Fjällnora.

Klockan 18.00 på Torsdag den 17/8 avgår kortegen från parkeringen vid Studenternas IP.
Var där i tid.
Sedan är färdvägen: Yttre sjukhusvägen, Dag Hammarsköldsväg, Drottninggatan, Nedre slottsgatan, Munkgatan, Västra Ågatan, S:t Olofgatan, Kungsgatan, Kungsängsleden, Gnista rondellen, Almungevägen 282 vidare ut till Fjällnora.

Jag vet att många av er inte gillar kökörning, men var hygglo och häng med genom stan iaf. så det blir riktigt många hojar.

/Vice Ordis
SMC Uppsala Län

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Har lovat flickvännen en fin middag med allt som hör till imorgon så inge mc för mig inte ; )

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
För er som inte läser datumen så noga så kan jag meddela att det alltså är i morgon vi skall brumma. :)

Lucky Luke skrev:
2382503Har ledsnat på att köra först.
Hmm. Kan vi inte se till att polisen släpper oss i gnistarondellen i år? Då kan vi kappa ut till Fjällnora! Inte för att jag hänger på dig men... :rolleyes:

Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jaha... och vem var det som glömde att offra två skallerormar och tre gethuvuden till Pohlman? :rolleyes:

Ska det vara på det här viset hela kvällen? Ska det det? Va va VA?

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Titania skrev:
2384454 Jaha... och vem var det som glömde att offra två skallerormar och tre gethuvuden till Pohlman? :rolleyes:

Ska det vara på det här viset hela kvällen? Ska det det? Va va VA?

Nu är det juhe bra väder!
Funderar t.om på att hänga på.... men jag är lite lat av mig ;P

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jezqio skrev:
2384481 Nu är det juhe bra väder!
Funderar t.om på att hänga på.... men jag är lite lat av mig ;P

Skärp dig nu! :fatta!

Offra dig lite... genom Uppsala bara... snälla? *ber fint*

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Var det något i UNT? Jag läste för 25 öre i del lokala ICA-affären men såg inte ett ord om kortegen?

Det togs en del foton. Var hamnar de?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Bilder, bilder... Låt mig säga så här: Alla medier runt Uppsala var kontaktade inför torsdagskörningen. Två gånger.
Att det inte kom med något i tidningen/radion/TV tyder på att hojåkare är ointressanta OM vi inte kör ihjäl oss. Då är vi första-sidestoff...

Har vi űbertur så kanske det finns något i UNT's lördagstidning. Men jag tvivlar på det.

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
JoS skrev:
2388576 Bilder, bilder... Låt mig säga så här: Alla medier runt Uppsala var kontaktade inför torsdagskörningen. Två gånger.
Att det inte kom med något i tidningen/radion/TV tyder på att hojåkare är ointressanta OM vi inte kör ihjäl oss. Då är vi första-sidestoff...

Har vi űbertur så kanske det finns något i UNT's lördagstidning. Men jag tvivlar på det.

Tyvärr har du rätt denna stads medier är inte itresserade av motorer om det inte är skandaler eller olyckor....möjligen om det har kommit en mycket snabbare hoj på markanden som de sedan kan "gotta" sig i att folk har köpt å kört å skadat sig...
Ursäkta min synism.
Vi hade tur som fick ut dem till rörken men det var ju i grund å botten pga olyckor!

Vi måste få dem att fatta att vi finns alltså vi får ta tillbaka PUMPEN!
hänga där dygnet runt å väsnas då äntligen kanske men jag bara säger kanske syns vi.

vart det något folk då?
Ja med tanke på vädrets lynnighet så var det i mina ögon en hyfsad uppslutning.

OT:sökte på MC på UNT:s hemsida under 1 månad på en månad var det 20 artiklar där MC förekom....
de flesta var olyckor sedan fanns det några rån där MC förekommit...
de 2 som bröt mönstret var:
Semestertur på två hjul och Populär träning i trafiksäkerhet på mc.
Sökte man på motorcykel var det 16 artiklar samma 2 som ovan bröt mönstret men nu var även utlandsnyheter med.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Vilket skit! (på ren svenska)

Hmm... vad har de för motorjournalist där, eller finns det ingen? Vi får försöka gnugga geniknölarna då för att tränga oss in i lokalblaskans medvetande och intresseområde.

Det är ju sommar och nyhetstorka. Är det verkligen så att intresser är större för tant Agda i Tierp och hennes katt som klättrat upp i ett träd-reportage? :va

Att brumma och störa vid Pumpen är nog inte en så jättebra idé för Bert Karlssons gamla devis om att all publicitet är bra publicitet tror jag inte riktigt på i det här fallet. :/

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning