Nicke skrev:MasterCard har i alla fall en "dold" limit på 60000 kr/mån. Jag ringde och kollade med dem innan jag köpte hojen förra året.
De höjde limiten temporärt den månaden åt mig. Den finns mest för ens egen säkerhet så att man inte går i personlig konkurs om man slarvar bort kortet e.dyl.
På MC Varuhuset frågade han innan om det skulle funka - det är tydligen vanligt att det är folk som inte får ut så mycket de tror på kortet.
jomo skrev:Precis. Det gäller inte bara Mastercardet, även ett Visa som är kopplat till ett konto funkar på samma sätt.
Nalken skrev:Hmm jag ringde föreningssparbanken och dom sa att bara det finns pengar på kontot kan jag handla i affär hur mycket som helst.
Hoppas dom inte ljuger nu då..
Jag tror det var 15000 i kontanter.
Snart med en ny mc..
MiD skrev:Vad blir det för MC?
berggren_martin skrev:Helt sjukt osäkert system med visa egentligen, vem som helst i hela världen kan plocka pengar om de bara känner till kortnumret.
Jag har själv köpt båge med VISA-kort. Det finns en spärr som du måste be banken höja innan affären. Minns inte var spärren ligger men den är under 89k i vart fall.Nalken skrev:Nu har jag ringt två olika bankontor och dom säger samma sak,
att det inte ska var några hinder alls att ta ut så mycket.
Däremot kunde det finnas begränsingar i affärens kortmaskin.
Så jag ringde affären och dom säger att dom inte har några begränsingar.
Men numera vägrar väl dom flesta att ta emot 89Kkr kontant. Dom vill väl helst ha en postväxel? Båtfirman vägrade iaf sist det var dags att handla "stort".berggren_martin skrev:Plocka ut kontanter istället. Det är ju det som är det roliga med att handla större grejer på affär, att sträcka över sedelbunten
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |