Visir i regn?

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Turtle har ett medel som heter Clear View som är som vax fast bättre och håller längre. Använder det främst på bilrutan men är perfekt för visiret då man bara behandlar 1-2 ggr per säsong och det räcker.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Kan säga att vax funkar riktigt riktigt bra. Körde i regn idag och behövde aldrig ens torka av med fingret... sen att flugor och sånt inte fastnar lika väl som innan är ju inget minus direkt. Och när det väl sagt *splatt* så får du bort "liket" bra mycket lättar det syns knappt efteråt.

För min del tycker jag att polering och vax är ett stort lyft då jag blir väldigt irriterad på flugor/regndroppar på visiret.

fungerar fin fint har använt samma medel som du på hela hjälmen och visiret NP men ja kör inte i rengn om ja inte måsta då tar ja bilen ist :D

använd en fin filt duk för det sista finiiisen mickrofiber eller va det nu heter :)

//Robin

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Sell_Smart_Wiper_Helmet.jpg

NPIC_6014.jpg

Hurry up and buy!

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Antingen köper man ett specialmedel för dyra pengar i mc-butiken som påstås göra någon form av nytta.
Eller så gör man som touringfolket gjort i alla år och köper en billig flaska Pledge(möbelpolityr) i matbutiken, spraya på, torka rent, klart (glöm inte att ta på insidan av visiret också så immar det mindre)

Det är alltså en form av vax på sprayburk, dropparna rinner lättare av visiret när man kör.

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Turtle har ett medel som heter Clear View som är som vax fast bättre och håller längre. Använder det främst på bilrutan men är perfekt för visiret då man bara behandlar 1-2 ggr per säsong och det räcker.
OBS Jag testade det för några år sedan och mitt visir blev flammit efter några behandlingar (tror att medlet är för starkt för plast). Testade igen på ett nytt visir och då spädde jag ut medlet med lite vatten och då fungerade det bra.

//\//\

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife