vit färg mot annan färg på hoj

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
tjo har lite funderingar på att fixa en vit hoj, tänkte nu höra hur en vit hoj håller sig mot en annan färg typ svart eller röd. typ med flugor, damm, stenskott o annat skit. eller blir det att putsa skiten ur den alltid?

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Hoj
CB 600 White`n Red edition
Vitt e fett!!
Kika in i mitt garage, bytte blått mot vitt och vart en klar förbättring samt man slipper ha nåt som alla andra har!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hade tills nyligen pärlemorsvitt Monster..det var riktigt najs. Kollade på 848 och såg bilder på Streetfighter i vitt...vitt är najs.

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Vitt är OK, tycker det är ganska lätt att hålla rent. Fördelen med vitt är att du kan köra vilken färg du vill som komplement.

Verkar vara ganska få hojar för övrigt som är vita, så lite kul är det. Kolla i mitt garage eller profil så ser du hur min ser ut.

mange_e

Medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
2011 BMW K1300R
Inga problem med vit hoj tycker jag. det jag tycker är jobbigast är vita fälgar, speciellt bak... :)

Bifogat

• IMG_0919.jpg
    IMG_0919.jpg
    101.9 KB · Visningar: 93
Last edited:

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
En del blir lite att se ut som ett fordorn för en stormtrooper, men hittar man rätt ställ till det kan det ju bli helt ok.

Min Dominator är vit och det en färg som är fölåtande för bättring och reparation i alla fall.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
hehe, jag måste hitta en stormtrooper dräkt att åka i :D

Jag tror du för mycket krusiduller och behöver ha mörk strålkastare och mörkare kåpglas, men sen blir det nog bra. :)

Nån som vet om det finns godkänd stormtrooperhjälm? Hade varit lite kaxit med strormtrooperutrustning på min NX-250. :D

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Har min första vita nu, och det är den enklaste färgen jag har haft hittils att hålla rent. Men de till att inte skaffa en med vita fälgar bara.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Vitt är helt ok...desto ljusare och mer metallic desto tacksammare att hålla rena. Skulle påstå som den gamla rekondare man är att vitt kommer efter silver och grått i tacksamhetsskalan...så det är inget att va orolig över. :tummenupp Värst är Svart...riktigt jobbigt. Alla tvättrepor samt minsta dammkorn och stenskott syns.
Men men...vafan..jag älskar ju att putsa :rolleyes:

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kolla in mitt garage! lackade min fighter pearlwhite nu i vintras och är jäkligt nöjd!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Jag tror du för mycket krusiduller och behöver ha mörk strålkastare och mörkare kåpglas, men sen blir det nog bra. :)

Nån som vet om det finns godkänd stormtrooperhjälm? Hade varit lite kaxit med strormtrooperutrustning på min NX-250. :D

För några år sedan såg jag en integralhjälm där man kunde fälla upp hela fronten (Typ såna Polisen använder) där hakpartiet var rätt rejält tilltaget.
Den påminde med lite god vilja om en stormtrooperhjälm.
En sån och det här skinnstället och ett par vita stövlar så är du hemma. :tummenupp :D

Bifogat

• 1208776134_1.jpg
    1208776134_1.jpg
    229.3 KB · Visningar: 46
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping