Vita huset utropar Bush till segrare

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
http://www.dn.se

:fyllisar :födelseda :cpparty :arsele på dig mb (retas lite bara :hihi )

Som en bonus i detta glädjefyllda ögonblick kan man även konstatera att vår egen (s)tatsminister har mycket objektiva och för en gångs skull vettiga åsikter om segraren i årets Amerikanska Presidentval:

Han (Bush) är våldsamt underskattad i Europa. Här utmålas han som en person som klantar sig, säger fel och inte riktigt vet vad han gör. Men det är en nidbild. I själva verket är han en skicklig och erfaren politiker som vet vad han vill. Han är bra på att föra ut sitt budskap i USA och det är trots allt där han ska väljas, sade statsministern
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Läste i ögonvrån nån text häromdagen om att det nog var rätt åt Bush att sitta i 4 år till, så att han kan samla ihop spillrorna av vad han ställt till med. Så kan det nog vara.

Så för all del, lycka till.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Besöker man USA får man en bättre bild av varför folket där gillar Bush.
Där ser man Kerry som "the bad guy" ett riktigt monster eftersom han enligt deras uppfattning besitter osedvanligt hemska åsikter när det gäller moralfrågor osv. Utanför USA tycker dom flesta tvärt om...

Det är ju tex mer OK att starta krig på lösa grunder än tillåta bögar att gifta sig det måste ni hålla med om!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har som sagt utlyst sorg idag; säckväv i 3 veckor är det som gäller nu :(

Att folket röstar på en högerkristen, fanatisk, miljöförstörande, korrupt, maktgalen, oljeälskande cowboypresident till klantarsel är för mig obegrepligt. Lär väl inte dröja lång tid innan han fortsätter kämpa för att lösa ut naturreservaten för avverkning, motverka internationella avtal och borra sönder ursprungsbefolkningarnas marker. Sicken kortsiktig klåpare.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus skrev:
Som en bonus i detta glädjefyllda ögonblick...vettiga åsikter om segraren...

Hur kan det vara positivt när USA´s president har valts av amerikaner som lägger hans inställning till abort och homosexuella till hans främsta egenskaper?

:confused:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nyteknik skrev:
Hur kan det vara positivt när USA´s president har valts av amerikaner som lägger hans inställning till abort och homosexuella till hans främsta egenskaper?

:confused:

Jag säger som Göran, tro mig det här är en av få gånger :hihi :
Det är Amerikanerna som väljer deras president. Demokrati har segrat, vilket den gjort även om Kerry vunnit/vinner (det finns en chans fortfarande). Om folket inte gillar homobröllop - vilket för övrigt inte är tilltet i Sverige heller - eller aborter - som fortfarande är tillåtna i USA - så har de fått den president de ville ha. Den enda lag, som jag känner till, som Bush undertecknat ang aborter var för mig mycket positiv. Vet "ni" vad den innebär? Att man inte längre får punktera fostrets huvud med en nål så att det dör i stora drag.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nyteknik skrev:
Hur kan det vara positivt när USA´s president har valts av amerikaner som lägger hans inställning till abort och homosexuella till hans främsta egenskaper?

:confused:


Finns nog en del på sporthoj som håller med Bush i detta och sörjer att Buttugly(vad han nu hette) inte fick platsen i EU...

De är emot abort och mot homosexuella. De tycker det är rätt att anfalla länder som Afganistan som trots allt förtrycker kvinnor men tycker samtidigt att en svensk kvinna bör stå i köket och föda barn !? :rolleyes: (<-- Tillägnad Markus)
:kocko
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Trango_B skrev:
...

Det är ju tex mer OK att starta krig på lösa grunder än tillåta bögar att gifta sig det måste ni hålla med om!

Kriget är väl i princip den enda orsaken till att han sitter kvar. Sätter man sig ner och nyktert ser på vad han har lyckats åstakomma under sina fyra år så är det genuint obegripligt hur han kan bli omvald.

Idag är jag glad att jag inte är Amerikan.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Är terrorismen över huvud taget ett särskilt stort hot mot tryggheten, sett i det stora perspektivet? Lika många som strök med i WTC skjuts ju ner på gatorna om och om igen. Sannolikheten för att bli offer för landets egna brottslighet är oändligt mycket större. Krig mot terror i all ära, men borde de inte se till att städa upp i sina egna korridorer också? Jag talar då om fattigdom, hemlöshet, handel med droger, sex osv. Det har nästan blivit tabu att ställa den frågeställningen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Finns nog en del på sporthoj som håller med Bush i detta och sörjer att Buttugly(vad han nu hette) inte fick platsen i EU...

Jag tror du menar Butt-Ugly, men är inte det Marit Paulsen?

korvgubbe skrev:
De är emot abort och mot homosexuella.

Om du syftar på mig här så kan jag med ens meddela dig och övriga att du har kapitalt fel.

korvgubbe skrev:
De tycker det är rätt att anfalla länder som Afganistan...

Ja, mer demokrati åt världen.

korvgubbe skrev:
...tycker samtidigt att en svensk kvinna bör stå i köket och föda barn !? :rolleyes: (<-- Tillägnad Markus)
:kocko

Och även här har du helt fel.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
t-rex skrev:
Kriget är väl i princip den enda orsaken till att han sitter kvar. Sätter man sig ner och nyktert ser på vad han har lyckats åstakomma under sina fyra år så är det genuint obegripligt hur han kan bli omvald.

Idag är jag glad att jag inte är Amerikan.

Själv har jag svårt att bedömma hur dom hade skött sig om kriget inte funnits. Det lär ju ha påverkat en hel del saker.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Jag tror du menar Butt-Ugly, men är inte det Marit Paulsen?
Om du syftar på mig här så kan jag med ens meddela dig och övriga att du har kapitalt fel.
Ja, mer demokrati åt världen.
Och även här har du helt fel.

Det var rolleyes som var till dig.. Resten till de som känner sig träffade.

Så hur ställer du dig till abort och homovigslar?
Ska en kvinna få begära och få genomgå en abort?
- aldrig
- alltid
- ibland, unde vissa förutsättningar(ge då exempel på hur hårda krav)

Ska homosexuella få gifta sig:
- Ja, precis som hetro
- Nej, inte alls
- Ja, borgerligt och få samma rättigheter som hetrosexuella gifta
- Kan få ingå partnerskap så man iaf vet att de bor ihop
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Domifuling skrev:
Själv har jag svårt att bedömma hur dom hade skött sig om kriget inte funnits. Det lär ju ha påverkat en hel del saker.

Budgetunderskott, arbetslöshet, personlig integritet... Man behöver inte gräva speciellt djupt för att inse att människa objektivt sett är kontraproduktiv.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
korvgubbe skrev:
Så hur ställer du dig till abort och homovigslar?
Ska en kvinna få begära och få genomgå en abort?
- aldrig
- alltid
- ibland, unde vissa förutsättningar(ge då exempel på hur hårda krav)

Ibland. Partnern till fröken ska också vara med i snacket.

Ska homosexuella få gifta sig:
- Ja, precis som hetro
- Nej, inte alls
- Ja, borgerligt och få samma rättigheter som hetrosexuella gifta
- Kan få ingå partnerskap så man iaf vet att de bor ihop

Precis samma som hetro.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
t-rex skrev:
Budgetunderskott, arbetslöshet, personlig integritet... Man behöver inte gräva speciellt djupt för att inse att människa objektivt sett är kontraproduktiv.

Jag tycker det är strongt att dom offrar sina i-lands problem ett tag för att ta tag med Irak.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus skrev:
Om folket inte gillar homobröllop - vilket för övrigt inte är tilltet i Sverige heller - eller aborter - som fortfarande är tillåtna i USA - så har de fått den president de ville ha.

Tycker du inte att det framkallar illamående att många amerikaner väljer Bush för att få följande önskelista uppfylld:

• Ett generelllt förbud av aborter
• Generös tillgång till vapen
• Begränsade rättigheter för homosexuella

Fattiga amerikaner är så okunniga att de hellre röstar för ovanstående än:

• Generell tillgång till sjukvård för alla
• Lindrigare skattelättnader för rika
• Förbättrade sociala förmåner

Det är sinnessjukt. Även innan 11 september var amerikanerna besatta av "säkerhet" på bekostnad av välfärd för fler än de som kan köpa den.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Homosexuella och giftemål är ju rätt intressant, om vi med giftemål menar kyrklig vigsel. Då är väl svaret själklart nej? Kyrkan gillar inte homosexuella, bibeln gillar inte homosexuella... Varför ta en fight som man bara kan förlora?

Att man däremot skall ha en lagstiftning som ger homosexuella "gifta" par samma rättigheter som heterosexuella är ju naturligtvis lika självklart.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top