Vitpilen 701

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Tjena alla hojåkare.

har börjar snegla lite på en vitpilen 701!
Tänker med det underbara shark systemet på.
170 kg fulltankad
75 hk
70 nm
1 stånka
Någon som provat/ägt/äger?
inte provkört själv.
tänker om man köper en och kör någon säsong och om man gillar den så behåller man, men kan man bli av med den om man ej gillar den? Tycker den är riktigt snygg också!
Hört rycktes om att någon 901 café är på gång nu 2024. Något om 2 cyl 100+ hk! Men blir ju inte alls samma ljud!!!

kör idag Z900 som jag tycker är alldeles för effektfull för min typ av körning. Är mer typen som glider runt och drar på när det är raksträcka?.

ha de ses i vår på vägarna
 

Bifogat

  • IMG_1669.png
    IMG_1669.png
    1.4 MB · Visningar: 16

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Tycker du om att gasa på raksträckor är väl en stånka sådär det är sån väg dom är som tråkigast - körde 690 enduron som motard en kort sväng men såg ingen tjusning med det ens på riktigt krokig 70väg när man är van sporthoj var motard bara trött och tråkigt ?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Även jag är sugen på en sådan. De är skitsnygga och den typen av hoj skulle passa mig bra för jobbetpendling och säker även lite enklare turer på småvägar i makligt tempo där R1:an kr'ver en helt annan typ av körning för att trivas. Borde vara enkel att träna bakhjulskörning på också. Köp och testa! Mitt garage är fullt så jag får leva vidare med den hoj jag har, för att byta den är otänkbart.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Har provat, men förstod då inte tjusningen.
Tyckte vibrationerna var hemska, men det var för att jag körde den på fel sätt. Jämn fart i 90 som transportsträcka till kurviga ställen var jobbigt.
Men när det började svänga!
Väger ju noll och inget, väldigt distinkt in i kurvor, hyfsade bromsar.

Svår att lösa DB-krav på banor, men i med killern och testa.

Tycker du ska slå till på en, ingen mening att hålla på det. Väldigt rimligt prissatta nuförtiden också.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har bara torrgasat, inte kört.
Det var tillräckligt för mig att bli besviken, läst tester och sett youtubes där de fått den att framstå som extrem, och kompromisslös...
Men det kändes fortfarande som en Duke för mig, sittställningen är fortfarande rätt motard, trots lägre styre, kändes mjuk, och inte jättelätt.

Men jag antar att det beror på vad man förväntar sig.
Vill man ha en Duke som ser ut som en Vitpilen så är det väl bara att köra.
Är man rätt blåst, och vill ha ett idiotiskt supermono-bygge med lampa och regskylt, ja då blir man nog lite besviken.

Men som sagt, jag har inte kört på riktigt heller.
Det bara kändes som tillräckligt för att besvika mig.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Om du menar allvar med det där sista så är nog en 701 det minst lämpliga du kan välja.
Han kanske menade att han alltid drar full gas så fort vägen rätar upp sig, och då vill han inte ha en best som far iväg som en projektil, utan något mer mopedlikt där det inte gör så stor skillnad om man har full gas eller glider ;).
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Han kanske menade att han alltid drar full gas så fort vägen rätar upp sig, och då vill han inte ha en best som far iväg som en projektil, utan något mer mopedlikt där det inte gör så stor skillnad om man har full gas eller glider ;).
Nu pratar du nog om Vespor låter det som...

Jag hade en kollega som hade en Vitpil ett tag, han var nöjd med den verkade det som. Då hade han ändå kört roadracing tidigare, så han kunde köra hoj, men man kör inte likadant på landsväg som på bana. Men Vitpilen var trevlig.
 

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Han kanske menade att han alltid drar full gas så fort vägen rätar upp sig, och då vill han inte ha en best som far iväg som en projektil, utan något mer mopedlikt där det inte gör så stor skillnad om man har full gas eller glider ;).
Kan den vara så slö??
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Titta runtom dig. Se vilka hojar folk faktiskt verkar vilja ha kvar, år efter år. Kanske byta till en modernare likadan eller låta bli.

En sådan hoj är det rätt stor chans att du kommer att trivas med också. Rent statistiskt.

(Triumph Speed/Street Triple, Daytona 955, Yamaha MT09 tex. Finns många andra.)
 

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Titta runtom dig. Se vilka hojar folk faktiskt verkar vilja ha kvar, år efter år. Kanske byta till en modernare likadan eller låta bli.

En sådan hoj är det rätt stor chans att du kommer att trivas med också. Rent statistiskt.

(Triumph Speed/Street Triple, Daytona 955, Yamaha MT09 tex. Finns många andra.)
Så tänker jag ju kring vitpilen! Att det finns få på blocket som säljes därav är folk nöjda med sina eller kanske dom bara står i garaget. Eller är det väldigt få som såldes i Sverige?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Så tänker jag ju kring vitpilen! Att det finns få på blocket som säljes därav är folk nöjda med sina eller kanske dom bara står i garaget. Eller är det väldigt få som såldes i Sverige?
Vad är det för miltal på de som säljs?

Tror inte det såldes så många faktiskt. Ganska smal kundgrupp.
 

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Efter lite koll på youtube acc mässigt så verkar dom va lite väll trötta kanske… men ljudet wow? ja vi får väll se till våren. Kanske se över en mt-09 ändå. Eller nån Ducati
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Om du kör Z900 idag så kanske retro modellen Z900 rs skulle passa om du gillar stuket
 
  • Gilla
Reaktioner: JPT

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vita pilen å svarta pilen är i stort sätt en Ktm 690, Husqvarna 701 eller Gasgas 701.. Utseendet som skiljer sig då... Antingen tycker man den är snygg eller inte...
Jag tycker vita å svarta pilen är skit fula, men de är jag... Förstår att utseendet attraherar vissa personer...
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Efter lite koll på youtube acc mässigt så verkar dom va lite väll trötta kanske… men ljudet wow? ja vi får väll se till våren. Kanske se över en mt-09 ändå. Eller nån Ducati
Den är ju inte trött.
Ligg rätt i registret så kommer du kunna hänga på de flesta.

Det där med raksträckegasande är väl något du kommer justera om du skaffar en, så du istället letar kurvhastighet .

En bra kompromiss mellan allting annars är väl en XSR900. Finns i många prisklasser och det vore ju lögn att kalla den för slö.
 

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Vad är det för miltal på de som säljs?

Tror inte det såldes så många faktiskt. Ganska smal kundgrupp.
Den jag är inne på har gått 500 mil, är en 2018. 3 ägare på den! Annars andra hos mc handlare ligger milen på allt mellan 1000-1800 mil ungefär.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top