oneNine
Ny medlem
Tjena!
Jag kom nyligen över en billig Vn800 1996 som en arbetskamrat skulle göra sig av med, så jag köpte den och tänkte göra en bobber av den, orginellt va? Den var i rätt så risigt skick efter att ha stått ute i en eller två vintrar under kapell, och den var omkullagd med bula i tanken som resultat, med andra ord en perfekt anledning att slänga på en sportstertank istället!
Jag kunde pruta lite till på den och ostartad eftersom tidigare ägaren inte fick igång hojen när jag skulle kolla på den, och det var som jag trodde bara bensinen i förgasaren som hade blivit gammal
Utgångsobjekt:
Jag tyckte den så någorlunda fräsch ut när jag köpte den, men ändrade uppfattning ganska snart när den var naken, satan vad mycket småfix det var! Gasvarer (push) hade gått av helt pga rost, och förgasaren saknade dräneringsskruv, trots att skruven var borta läckte den inte bensin tack vare allt skit som låg i botten på flottörhuset
Jag kommer köra en solosadel och kapa "bryggan" som går över säkringslådan, så elen håller jag på och drar om till ena sidolådan som ändå är tom, och batteriet vet jag inte ritktigt än hur jag ska lösa, antingen fixar jag ett mindre (på höjden) batteri och svetsar en låda till den, eller så lägger jag batteriet jäms med plattan som sadeln kommer sitta på, får hem en sadel imorgon så då kan jag börja kolla på hur jag ska lösa det.
Svetsade en skylthållare häromdagen, passade perfekt i hålen som blev över när jag tog bort kedjeskyddet.
Nysvetsat styre
Testmontering av sportstertank som jag hittade i en begagnatsida på facebook
Bort med gamla luftburken och på med ett nytt luftfilter. Förgasaren är lämnad till en kompis på rengöring i ultraljudsbad, och jag ska bestycka om den så fort jag får tillbaks den.
Jag kom nyligen över en billig Vn800 1996 som en arbetskamrat skulle göra sig av med, så jag köpte den och tänkte göra en bobber av den, orginellt va? Den var i rätt så risigt skick efter att ha stått ute i en eller två vintrar under kapell, och den var omkullagd med bula i tanken som resultat, med andra ord en perfekt anledning att slänga på en sportstertank istället!
Jag kunde pruta lite till på den och ostartad eftersom tidigare ägaren inte fick igång hojen när jag skulle kolla på den, och det var som jag trodde bara bensinen i förgasaren som hade blivit gammal
Utgångsobjekt:
Jag tyckte den så någorlunda fräsch ut när jag köpte den, men ändrade uppfattning ganska snart när den var naken, satan vad mycket småfix det var! Gasvarer (push) hade gått av helt pga rost, och förgasaren saknade dräneringsskruv, trots att skruven var borta läckte den inte bensin tack vare allt skit som låg i botten på flottörhuset
Jag kommer köra en solosadel och kapa "bryggan" som går över säkringslådan, så elen håller jag på och drar om till ena sidolådan som ändå är tom, och batteriet vet jag inte ritktigt än hur jag ska lösa, antingen fixar jag ett mindre (på höjden) batteri och svetsar en låda till den, eller så lägger jag batteriet jäms med plattan som sadeln kommer sitta på, får hem en sadel imorgon så då kan jag börja kolla på hur jag ska lösa det.
Svetsade en skylthållare häromdagen, passade perfekt i hålen som blev över när jag tog bort kedjeskyddet.
Nysvetsat styre
Testmontering av sportstertank som jag hittade i en begagnatsida på facebook
Bort med gamla luftburken och på med ett nytt luftfilter. Förgasaren är lämnad till en kompis på rengöring i ultraljudsbad, och jag ska bestycka om den så fort jag får tillbaks den.