Vodafones uppkopplingstjänst dator 3G/GPRS

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Boije skrev:
Har nu suttit och ringt till lite olika affärer och även kundtjänsten på Vodafone, men ingen vill prata med mej... :va

Denna produkt jag är lur på, ska gå att vara uppkopplad via GPRS/3G nätet med datron när man är på resande fot. Är detta något man kan få som privat person? Måste ju surfa sporthoj på resan oxå. :banana
http://www.vodafone.com/article/0,3...LANGUAGE_ID%3D7%26CONTENT_ID%3D248230,00.html

Dagens tips. 3.
Jag letade efter liknande lösning för ett par månader sedan... och kom fram till att 3 var billigast.

SonyEricsson K608i med deras "Mini"-abbonemang och Data Unlimited. Då landar du på 498:- per månad inklusive moms.

Vad får du för det?
200 "fria" minuter.
Obegränsat surf.

...jag har svårt att erkänna det, då jag inte gillar 3... men detta var vettigast.. :3freak

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
John skrev:
Dagens tips. 3.
Jag letade efter liknande lösning för ett par månader sedan... och kom fram till att 3 var billigast.

SonyEricsson K608i med deras "Mini"-abbonemang och Data Unlimited. Då landar du på 498:- per månad inklusive moms.

Vad får du för det?
200 "fria" minuter.
Obegränsat surf.

...jag har svårt att erkänna det, då jag inte gillar 3... men detta var vettigast.. :3freak

Lät inte alls dumt, ska kolla upp det, tack.
Förstår jag det rätt att man kan pluggar in mobilen via bärbara datorn? Och surfa på datorn?

Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Boije skrev:
Har nu suttit och ringt till lite olika affärer och även kundtjänsten på Vodafone, men ingen vill prata med mej... :va

Denna produkt jag är lur på, ska gå att vara uppkopplad via GPRS/3G nätet med datron när man är på resande fot. Är detta något man kan få som privat person? Måste ju surfa sporthoj på resan oxå. :banana
http://www.vodafone.com/article/0,3...LANGUAGE_ID%3D7%26CONTENT_ID%3D248230,00.html

Har precis beställt det... Fast pris... Obegränsat med samtal (voice, video) SMS, MMS och obegränsad data 3G...

Men det går nog inte till privatpersoner...

Telia har nått liknande... inte fast pris men just detta 3G uppkopplingen...
Fördelen med Telias lösning är att du samtidigt får "Homerun" som jag varit testpilot för i 2 år... mkt bra... äkta bredband på massa hotell, järnvägstationer, flygplatser, Svenska Mässan och andra strategiska platser så som i närheten av alla tealia butiker och en del caféer/ resturanger...
ngt dyrare dock...

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Boije skrev:

Telia har nog lite bättre täckning men beror på var du rör dig samt att man får tillgång till 11 Mbit WLAN där det finns, plus 3G och GSM

http://www.homerun.telia.com/swe/start/default.asp

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Mickez77 skrev:
Telia har nog lite bättre täckning men beror på var du rör dig samt att man får tillgång till 11 Mbit WLAN där det finns, plus 3G och GSM

Har WLAN i burken sedan innan, så det behövs inte.
Täckningen är ju en intressant aspekt, kommer röra mig över hela Sverige mest söder om Östersund, i värsta fall får man väl röra sig till närmsta stad om det skulle krisa.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Boije skrev:
Lät inte alls dumt, ska kolla upp det, tack.
Förstår jag det rätt att man kan pluggar in mobilen via bärbara datorn? Och surfa på datorn?
Blåtand mellan telefon och dator. Om man inte har blåtand på datorn redan så kostar en USB-plugg ca 200kr. Så gjorde jag.. fungerar kanonbra. :)

Edit: Jag är knappast Tres bästa kund... jag använder det _mycket_. :banana
3G.JPG

Last edited:

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Mickez77 skrev:

Hmm..Vodafone har ca 2000 fler siter än Telia och Tele2 på 3G-sidan. Jag vet inte riktigt var du har hittat att dom ska ha bättre täckning?
WLAN finns ibyggt i Vodafones Mobile Connect-kort, Option är tillverkarna till dessa kort.
För mer info om Mobile Connect:
business.vodafone.com , deras business-sida där det bla går att hämta hem senaste Dashboarden.

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
heinz_p skrev:
Hmm..Vodafone har ca 2000 fler siter än Telia och Tele2 på 3G-sidan. Jag vet inte riktigt var du har hittat att dom ska ha bättre täckning?
WLAN finns ibyggt i Vodafones Mobile Connect-kort, Option är tillverkarna till dessa kort.
För mer info om Mobile Connect:
business.vodafone.com , deras business-sida där det bla går att hämta hem senaste Dashboarden.

jag garanterar inte att Telia har bäst täckning men när jag varit i fjällen och kört skoter så säger lokalbefolkning alltid att köra med Telia ifall man ska ha någon chans. Var på konferens i Sthm city i veckan där en kille behövde ringa akut men kom ingenstans med Vodafone, så jag ringde åt honom och det funka direkt.

Boije skrev:
Har WLAN i burken sedan innan, så det behövs inte.
Täckningen är ju en intressant aspekt, kommer röra mig över hela Sverige mest söder om Östersund, i värsta fall får man väl röra sig till närmsta stad om det skulle krisa.

Menade att du får tillgång till Homerun nätet med Telias erbjudande + 3G + GSM, Telia kör ihop med Tele2 på 3G men vet inte täckningsgraden.

http://www.homerun.telia.com/swe/coverage/coverage_nordic.asp

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
STOP!!

Ring till mig på måndag så fixar jag bra pris på Tele2's bredbandskort.

Du får:

PC-kort 995 kr
Månadsavgift 199 kr *
Datatrafik över 1 GB/mån 1:49 kr/MB
Bindningstid 18 mån

Ordinarie pris:
PC-kort 1 995 kr
Månadsavgift 399 kr *
Datatrafik över 200 MB/mån 2:99 kr/MB

Övriga priser:

Inträdesavgift 295 kr
Fakturaavgift (vid autogiro
eller e-faktura 0:) 19:-/st
Pris för samtal/SMS/MMS Se prislista

* Priset avser dig som ringer med Tele2 Fast telefoni eller Tele2Comviq mobiltelefoni (ej kontantkort), i annat fall är måndasavgiften 299 kr under bindningstiden (ordinarie pris 499 kr).

Uppsägningstid för abonnemanget är 3 månader. Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, och under hela bindningstiden (18 mån). Vi reserverar oss för slutförsäljning.

-------------------------------------------------------

Jag får kolla vilken provision det ger vid sälj till privatperson så får du priset av mig om du ringer på måndag efter kl. 10:00.

Du får även med headset och programvara för att ringa från datorn, om du skulle behöva det.

Tele 2 bygger 3G-nätet med Telia och fördelningen är sådan att Tele2 kör norrland och neråt och Telia från skåne uppåt.

För övrigt räcker 1GB till följande:

Med 1 000 MB kan du:

-skicka och ta emot 2 000 e-post 16 MB
-skicka och ta emot 140 foton +280 MB
-surfa 1 000 hemsidor +167 MB
-använda internetbank 60 gånger +60 MB
-chatta 60 timmar +5 MB
-lyssna på radio 8 timmar +240 MB
-ladda ner låtar 80 gånger +232 MB

Totalt per månad 1 000 MB

Har själv kört kortet en månads tid nu och det funkar skitbra!

Hör av dig via PM så får du mitt nummer.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln