VOR 503 SM - Något att ha?

B4ckman

Jag har kuraget i bagaget!
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Vadstena
Hoj
Uppdateras ständigt.
Hallå!

Är i hojköparträsket men vet inte riktigt varåt jag vill.. Kikade (digitalt) på en vor 503 sm och måste medge att jag ansåg att den såg vettig ut. Men, utsidan är ju inte allt, i alla fall inte på hojar ;)

Öhlinare bak och marzocchi-gaffel fram låter inte som en budgethoj, men priset säger annat.

Någon som har erfarenhet av hojen? har den egen importör, så delar är lättillgängliga?

Hur funkar den på landsväg? Är det galet täta ventiljusteringar och vanliga serviceintervaller på denna motard?

Peppra mig med info och fakta, Det kan aldrif bli för mycket av det goda!

/Baronen
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
B4ckman skrev:
2216731 Hallå!
Hur funkar den på landsväg? Är det galet täta ventiljusteringar och vanliga serviceintervaller på denna motard?
/Baronen

Det är en racemotard och inget annat, precis som husaberg, 525, crf m.m..
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
B4ckman skrev:
2216731
har den egen importör, så delar är lättillgängliga?



/Baronen
Det är ett italienskt uddamärke,kan varningsklockan ringa starkare än så?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
När vissa här på forumet har fått vänta i över 2 månader på reservdelar så är det nog inget jag skulle vilja köpa oavsett hur bra/dåliga dem nu skulle vara.
 

asskicker89

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
vås
Hoj
husaberg fe 501 sm
philsson skrev:
2217170 När vissa här på forumet har fått vänta i över 2 månader på reservdelar så är det nog inget jag skulle vilja köpa oavsett hur bra/dåliga dem nu skulle vara.
enda skälet?iof ganskastort skäl,,men ingen som har erfarenhet av dom och vet vad dom går för..?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
asskicker89 skrev:
2217583 enda skälet?iof ganskastort skäl,,men ingen som har erfarenhet av dom och vet vad dom går för..?
två månader är ganska lång tid, dessutom kan det hända (som för mig) att man beställer delar var och varannan vecka som behövs. Vill inte ha hojen ståendes i garaget.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
asskicker89 skrev:
2217583 enda skälet?iof ganskastort skäl,,men ingen som har erfarenhet av dom och vet vad dom går för..?

enda jag har hört är att dom går som faen men dom har lite strul ibland..
var de inte dessa man kickade framåt :3freak

iaf har vi en återförsäljare i h-sand o vad jag hört verkar de inte omöjligt..
många rådder till annat..
vissa årm har mer problem än andra har jag för mig..
hitta du inge på sökningen.
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
VOR är väl uppe i Italienska rätten just nu angående konkurs etc.
Nytillverkningen av hojar ligger nere men ett visst mått av reservdelar skall tydligen sippra ut från dem.

Räkna med att det lär strula å få tag i delar till dem och att du ev. får försöka få hem dem via Italien eller ev. USA.

Både VOR och Vertemati har framåtgående kick på höger sida och kuggdriven kamaxel.

Nu vet jag inte exakt vad serviceintervallerna ligger på för just den hojen men räkna med att det är en race-cykel och att den skall servas därefter.

Personligen skulle jag ej köpa en VOR och då är jag ändå van å äga strulande Italienska udda-fabrikat ;)
 
Last edited:

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Busaberg skrev:
2217129 Det är ett italienskt uddamärke,kan varningsklockan ringa starkare än så?
Jag kunde inte sagt det bättre själv :3freak.
Naturligtvis är VOR varken bättre eller sämre än något annat hojmärke skulle jag vilja säga. Dock så kan det ta en extra tid att få tag i delar osv. som det redan har sagts.
Så väger du upp att ha en kanske lite mera ovanlig hoj mot kanske vänta en månad extra för att få tag på nån del? Valet är upp till dig.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top