Vtr firestorm

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Ramnäs
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Hej å hallå :)
Nu är det så att far ska ringa på en vtr-f imorgon förmoldligen och han vill veta vad man ska fråga om på dem, ni vet sånnt som har en förmåga att pajja eller liknande, ni förstår va ja menar :hihi det är denna http://www.blocket.se/vi/7550674.htm?ca=9_s

Säg vad ni vet och tycker :)
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Macke.. skrev:
Säg vad ni vet och tycker :)
Jag hade en sådan däringa moped för ett år sedan och den gick finfint på alla två. MEN när jag bromsade kraftigt, framförallt vid stoppie så ville den dö. Jag upplystes om att dra om ett par slangar vid förgasarna, tyvärr utan förbättring. And that is all about that :)
 
Last edited:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Mr Helmut skrev:
är de inte dyrt för en -98?
Nä, inte om den är i det påstådda skicket. Ser ju riktigt fräch ut, vtr:en ligger högt i pris.

Men den är lite av en "bror duktig" = inte jätte bra på nått men inte heller dålig på nått.
Personligen skulle jag hellre valt en Falco (mycket lättare att trimma + mer hkr/N), men men. Kolla över bromsarna och fjädringen noga, motorerna brukar hålla för det mesta.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Macke.. skrev:
Hej å hallå :)
Nu är det så att far ska ringa på en vtr-f imorgon förmoldligen och han vill veta vad man ska fråga om på dem, ni vet sånnt som har en förmåga att pajja eller liknande, ni förstår va ja menar :hihi det är denna http://www.blocket.se/vi/7550674.htm?ca=9_s

Säg vad ni vet och tycker :)

Har kört Firestorm själv i tre säsonger. Inga problem alls. Det finns väl egentligen inga typiska fel alls på den hojen. Skulle kanske vara att varningslampan för bensinen har en tendens att sluta fungera. Har hört att några har råkat ut för att kamkedjesträckarna har gått sönder, men det är nog inte större risk på en Firestorm än någon annan motorcykel. Bra köp om du frågar mej. Kolla på www.vtr.nu för mer info.
 

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
Hade en Vtr sommaren 2004 och ja hade inga problem med den, förutom att bromskivorna fram var inte som dom skulle. Men de vet ja inte om det är något vanligt eller om det var havande fel från förra ägaren? Men den var dyr och den har ju ändå gått en bit! Köpte min betydligt billigare men den höll bara en halv sommar för den blev lite ramsned efter en liten omkull läggning. :huvet
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Som sagt tidigare. kolla på www.vtr.nu. Där finns allt du behöver veta.
Mycket bra hoj till en låg försäkringspremie.
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Vtr 1000f

Macke.. skrev:
Hej å hallå :)
Nu är det så att far ska ringa på en vtr-f imorgon förmoldligen och han vill veta vad man ska fråga om på dem, ni vet sånnt som har en förmåga att pajja eller liknande, ni förstår va ja menar :hihi det är denna http://www.blocket.se/vi/7550674.htm?ca=9_s

Säg vad ni vet och tycker :)

Tjenare jag har en firestorm själv. Tycker det är kanon hoj :tummenupp . Har inte hört att det ska finnas några speciella fel på dom. Priset tycker jag inte heller va speciellt farligt. Beror ju lite på vad man får med för utrustning och skicket. Men dom ligger ganska högt överlag.
 
Last edited:

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Honda
verbal-vtr skrev:
Hade en Vtr sommaren 2004 och ja hade inga problem med den, förutom att bromskivorna fram var inte som dom skulle. Men de vet ja inte om det är något vanligt eller om det var havande fel från förra ägaren? Men den var dyr och den har ju ändå gått en bit! Köpte min betydligt billigare men den höll bara en halv sommar för den blev lite ramsned efter en liten omkull läggning. :huvet
Men nu har rätt cykel. :hihi
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Känner en kille här på SH som sålde sin VTR -98 för 55000 kr. Så att 45000 är mer än ok!!!!
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Köpte min -01. Enda problemet är att JAG inte är snabb nog.

En del tycker den är törstig, tror det kan vara de första årsmodellerna. Beror också på körstil. Jag har 19-liters tank och kommer långt nog med den. Det är inte bensinen som är dyrt med att åka hoj.

Det har varit lite prat om att kamkedjesträckaren inte är fullt pålitlig (samma som på CBR600F). Jag bytte mina till årsmodell -02 då det är en lite tåligare konstruktion.

I övrigt är det en Honda med allt vad det innebär :) Fin hoj.

Den har en bra försäkring via Hondaförsäkringen, är du kraschkung så köp något annat så vi får behålla våra förmånliga premier.
 

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Ramnäs
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Den står i garaget nu:) den är ju J*vla snygg och låter som ett monster med remus slip-on :cdevil

Endast en 1cm lång repa på pasagerar sitsen den är faktiskt i ny skick med alla servisar :tungan

Så jag tycker att 46.500 var ett bra pris
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Bild för oss som inte hann se annonsen!
 

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Ramnäs
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Ja här är bilder för dom som vill se
 

Bifogat

  • DSC03595.JPG
    DSC03595.JPG
    113.1 KB · Visningar: 74
  • DSC03596.JPG
    DSC03596.JPG
    133.9 KB · Visningar: 67
  • DSC03600.JPG
    DSC03600.JPG
    137.5 KB · Visningar: 75
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top