W650

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
...Varför inte mäta vad du vill ha och köpa Wiseco kolvar? Smidda högkompkolvar kan ju aldrig vara fel:yoparty .
Jag har ingen erfarenhet av att laborera med kolvar. Har Borgo högkomp kolvar i Duccen men de är tillverkade för min modell. Kan Wiesco leverera mer än det som finns listat i sökmotorn på hemsidan (ingen W där). Vilka mått behöver jag i så fall ange? Dock tror jag priset på ett par bra begagnade Kawa kolvar kan vara ett argument. Wiesco är rätt dyrt. Det är ett budget bygge.
...luftburken som vägrar att samarbeta med mig, hur jag än gör så sticker den ut lite på ena nedre delen så att det inte går att fästa ena sidokåpan ordentligt.
...hur du har bestyckat dina förgasare för att köra utan luftburk? Är det nåt annat man bör tänka på? tex vaccumslangar
Lägg ned burken. Använd samma filter som till Lectron förgasarna (om de passar) eller motsvarande och behåll kåporna tills vidare. Jag kör med Dynojets stage 3 med huvudmunstycke 140, Dynojets nål och deras mjukare fjädrar.
För att få det att fungera måster Clean air systemet (om det heter så) pluggas annars smäller det : ) När du pluggar det måste också sidan som går till vakuum slangen pluggas annars blir det inget vakuum i bensinkranen förutsatt att du har vakuumkran i din alu tank. Annars pluggar du bara vakuum hålen i förgasarna.
Vill du ändå köra med burken behöver den hålborras och få mer lättandade filter. Det du vinner är en stabilare luftström vilket egentligen är det bästa för Vakuum förgasare.
Tänkte höra med VD-Classic om man kan köpa enbart sidokåporna ...
Om man inte kan köpa kåporna kanske man kan prova med "tävlingsnummerskylt" (se bild) , kruxet är att skydda elen på vänstersidan.
Om du inte får köpa från VD och inte hittar race plåtar som passar vet jag en glasfiberfirma som kanske kan göra kopior av mina. Vet dock inte vad priset skulle bli. www.deus.com.au har några Ws som de bockat till tajta sidoplåtar på. Borde någon plåtknackare kunna ordna om du gillar stilen.
Jag tror inte du behöver oroa dig för elen.

...Har beställt tillbakaflytt eftersom jag tyckte att RAASK blev lite väl extremt.
...De har även byggt en cool Clubman....
Snygga rearsets. Har kollat LSL cykeln. Finns ett klipp på Youtube. Den har 733kit, Öhlins runt om och mängder av lull lull men visst ser den lite osnygg ut, eller är det bara jag?

När får du ihop din igen? tänkte ev ta ett par semesterdagar i Göteborg i Augusti, så kan vi ta en sväng till nåt café :D .
Ha det bäst ADAM
Jag har toppen hos Kenneths MC och hoppas de ska ringa varje dag. Sedan borde det gå snabbt att skruva ihop. Augusti måste den vara färdig till med råge annars gråter jag.
Oj det blev helt klart mitt längsta SH inlägg so far.
Ha det bäst du med!!
 

Hudsonlotta

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
STHLM
Hoj
Kawasaki W650-99
Ventilspel W650

Hej

Har just köpt en Kawa W650 och har servat den. Vill nu bara kolla ventilspelet som en sista grej men hittar inte några mått/värden.
Nån som vet?

Lotta
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Om du behöver byta något ventil schim är det enklare att använda en magnet än att lyfta med pincett.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Horex kopia

Är det inte likt?
 

Bifogat

  • horex_regina_400.jpg
    horex_regina_400.jpg
    109.9 KB · Visningar: 174
  • Kawasaki-W650-1999.jpg
    Kawasaki-W650-1999.jpg
    121.8 KB · Visningar: 240
Last edited:

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Är det inte likt?

ABSOLUT!!! :yoparty Kawasaki W 650 är en Horex kopia och ingen simpel Triumph kopia. :banana

Över till något annat.
Stage 3 kitet du har till din följde det med i kitet från VD-Classic? Har inte lyckas hitta något till W 650 vare sig hos MotoSpeed eller på Dynojets hemsida :( . Hittade däremot det här på Ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1999...ryZ35597QQihZ014QQitemZ330302687639QQtcZphoto kan kanske vara nåt?
Annars går jag mest och väntar på mina nya rearsets :) .

Ha det
 
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
...Stage 3 kitet
Jag letade också efter stage 3 kittet hos dynojet innan jag betalade dyrt hos VD. Jag kan ta fram papprena till det. Jag tror det står vilka serienummer det är på delarna så du kan köpa dem löst.
Hittade däremot det här på Ebay ...kan kanske vara nåt?
Annars går jag mest och väntar på mina nya rearsets :)
Låter seriöst. De har fått bra feedback. Intressant att ändra profil på sliden. Det enda jag undrar över är om det inte behövs andra fjädrar också men jag är inte någon förgasar expert. Skicka bild när du fått på rearsetsen.
Hittade en cykel på Flickr med tävlingsplåtar som sidokåpor. Inte illa!
Hörs
 

Bifogat

  • Tävlings plåt.jpg
    Tävlings plåt.jpg
    143.7 KB · Visningar: 184
  • Tävlings plåt2.jpg
    Tävlings plåt2.jpg
    154.6 KB · Visningar: 195

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Jag letade också efter stage 3 kittet hos dynojet innan jag betalade dyrt hos VD. Jag kan ta fram papprena till det. Jag tror det står vilka serienummer det är på delarna så du kan köpa dem löst.

Jag har ju stage1 kit till min, så egentligen är det mainjets samt nålar jag behöver, sen vet jag inte om det kan skilja mellan fjädrarna på stage 1 och stage 3. Det som gör mig mest konfunderad är vilka nålar man skall använda, så om du hade kunnat hitta vilka nålar du har så hade jag varit tacksam. :bow Kan tillägga att det var nål bekymmer som gjorde att jag gav upp Lectronarna.:6surkart:gnissla:huvet
Tänkte annars ringa till "Bra i gasen" och se om dem kan hjälpa mig att komponera ihop nåt vettigt.

Hittade en cykel på Flickr med tävlingsplåtar som sidokåpor. Inte illa!
Hörs

Jag tror det kan bli rätt tufft, lite "Isle of Man" stuk på det hela, speciellt sen jag ha en Norton Manx kåpa som jag skall fixa en lite mindre ruta på.

Skall ta en sväng imorgon och se om jag kan få tag i tävlingsnummerskyltar så att nånting händer. Får nog ringa NCCR också fråga hur det går med rearsetsen, snackat med en kompis som har svets att hjälpa mig att svetsa om original bromspedal så att det blir kickbart, för det funkar nog inte med LSL pedalen.

Ha det
 

Bifogat

  • fairing_Manx_s.jpg
    fairing_Manx_s.jpg
    17.1 KB · Visningar: 106
  • fairing_Manx.jpg
    fairing_Manx.jpg
    10.2 KB · Visningar: 96

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"

Ahhh! Aluminium kan ju aldrig bli fel.:yoparty Men jag skall se om jag inte köper några i plast först, för att se om jag trivs med utseendet eller ej. Sen såg de ju lite bronsfärgade ut och aluminium skall ju helst vara.... öhhh.... aluminiumfärgat :va. Jag får fundera lite och se om jag kan översätta vad det står om dem.
Oavsett,tack för tipset ADAM.

Har du fått tillbaks toppen än???

Vi hörs
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Toppen är på plats men det verkar som om ventilspelet ändrats på samtliga ventiler. Alla shims är tillbaka på sina ursprungliga platser men spelet är för litet på de flesta. Hade bara väntat mig att behöva fixa nytt shim till den som har ny styrning. Tycker det är lite konstigt.
Hoppas få ordning på det så jag kan köra snart.
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Toppen är på plats men det verkar som om ventilspelet ändrats på samtliga ventiler. Alla shims är tillbaka på sina ursprungliga platser men spelet är för litet på de flesta. Hade bara väntat mig att behöva fixa nytt shim till den som har ny styrning. Tycker det är lite konstigt.
Hoppas få ordning på det så jag kan köra snart.

Jag är iofs ingen mekaniker men det där verkar ju inte riktigt logiskt. Borde ju inte kunna ändra sig sådär bara. :va
Du passade inte på att plana toppen för att höja kompet? Eller du tar det i samband med byte av kolvar?

Apropå trimning, en liten turbo kanske? :rock Inte så vackert förvisso och ingen info om effekt men definitivt tufft.
 

Bifogat

  • _wsb_319x237_japanturbo2.jpg
    _wsb_319x237_japanturbo2.jpg
    155.1 KB · Visningar: 161
  • _wsb_305x204_japanturbo3.jpg
    _wsb_305x204_japanturbo3.jpg
    155.1 KB · Visningar: 130
  • _wsb_323x209_japanturbo4.jpg
    _wsb_323x209_japanturbo4.jpg
    155.1 KB · Visningar: 141

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Visst är det skummt med shimsen.
Den där Turbocykeln är verkligen grymm! Har lite info på den men bara på japanska (i jepeg format så det går inte att köra google translation).
Nej jag planade inte toppen. Toppackningen är tredelad, ganska tjock och går att dela så det borde räcka för att ge lite extra komp. Jag väntar eftersom det skulle innebära justering av kamskaftets längd vilket behöver precision enligt verkstadshandboken.
Ska MHRF besiktiga Duccen imorgon. Då jag ska leta rätt på Dynojetspecen.
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
...Nej jag planade inte toppen. Toppackningen är tredelad, ganska tjock och går att dela så det borde räcka för att ge lite extra komp. Jag väntar eftersom det skulle innebära justering av kamskaftets längd vilket behöver precision enligt verkstadshandboken...

Aj fan! tänkte inte det. Hade nämligen tänkt att plana toppen om jag kör en portning till hösten (om plånboken tillåter). Får väl bli att man sätter i högkompkolvar istället och då är det lika bra att borra samtidigt. Blir dyrt det här. :gråta

...Ska MHRF besiktiga Duccen imorgon. Då jag ska leta rätt på Dynojetspecen.

Hoppas det går bra med Duccen.
Leta inte ihjäl dig på dynospecen, har kollat på kit till andra hojar där man får stage 1-3 samtidigt och där kör man med samma nål oavsett.
Nålarna jag fick till stage 1 heter DN0119 iaf.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Hittade specen, den är på franska så jag tog bara det nödvändigaste
Huvudmunst Dj140/142 142 bara för race. Rätt stort steg från 119.
Fjädrar DSP026
Nålar DNO0106
Clip DE0001
Brickor DW0001 4st för (används som distanser ovanför clipet.
De rekommenderar luftskruven på 2 1/4 varv
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Hittade specen, den är på franska så jag tog bara det nödvändigaste
Huvudmunst Dj140/142 142 bara för race. Rätt stort steg från 119.
Fjädrar DSP026
Nålar DNO0106
Clip DE0001
Brickor DW0001 4st för (används som distanser ovanför clipet.
De rekommenderar luftskruven på 2 1/4 varv

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
Tack så mycket! Jag är skyldig dig en stor jävla :öl eller två. :D
Så här ser min dynojet lista ut, där är en liten skillnad.

Skall kolla om jag kan köpa över disk härnere annars får jag ringa Motospeed.

Än en gång tack!

2 Main Jets DJ106
2 Main Jets DJ108
2 Main Jets DJ110
2 Main Jets DJ112
2 Main Jets DJ114
2 Fuel Needles DNO119
2 Slide Springs DSP005
4 Adjusting Washers DW0001
2 E-Clips DE0001
1 Plug Drill DD 5/32
1 Screw DS0001
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Tjena ADAM! Har du nån koll på vad det är för diameter på ventilerna på W 650? Har försökt och googla, men hittar inget :gnissla.
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Ventiler in 28,5 ut 24,5 +/-0,1.

Tack för den infon, måste skaffa en verkstadshandbok på ett begripligt språk snart (har en på tyska).

Hur går det med Dynojetttandet?

Det går åt he.:censored! Jäv.:censored Dynojet! Du kan INTE köpa lösa nålar eller fjädrar, endast munstycken samt brickor och clips. Så skulle olyckan vara framme och man tappar bort en nål så måste man köpa ett nytt komplett kit. Försökte förklara att det här kitet var framtaget av Dynojet i Frankrike i samarbete med en annan firma, vilket hjälpte föga eftersom MotoSpeed bara handlar med USA :huvet.

Vad jag inte begriper av det här är hur Dynojet i Frankrike kan plocka ihop ett specialkit till W 650 om man inte kan köpa lösa delar:confused:. Har dem plockat delar från andra kit och satt ihop till ett eller....:va

Men jag har munstyckena så jag får väl testa med dem och se om det kan funka. Skall testa några mindre Lectronare (36mm istället för 40mm)fast det blir nog först till hösten. Därför ville jag ha koll på ventilerna så kanske jag kan få rätt nålar den här gången:gnissla.

Men lite goda nyheter! Lelles har tävlingsnummerplåtar. Självklart i fel färg men de har 3mm tjock plastskiva som jag har köpt, räcker till 3st och själv fixa till. Min Manxkåpa har rätt dimensioner så det är bara att använda den som mall.

Mina rearsets har kommit :D har inte provat nån längre tur än men de känns perfekta det lilla jag testat. De är inte kickbara, dels är fotpinnarna fällbara men fjädrande samt lite för långa i fästet. Vilket man borde kunna korta ner samt ta bort fjädern, sen får man nog korta ner original bromspedal eller vinkla ner LSL pedalen några cm till, fast det är nog inte lämpligt med tanke på besiktning och ev nitiska poliser. Skall ta några bättre bilder vid tillfälle, de här blev bara snapshots i garaget sent i gårkväll.
 

Bifogat

  • Broms.JPG
    Broms.JPG
    154.9 KB · Visningar: 129
  • Växel.JPG
    Växel.JPG
    160.5 KB · Visningar: 124
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top