Wap?

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
funkar sporthoj i mobilen med WAP :va

vore schysst surfa in på sporthoj med mobilen ifall hojen inte startar eller annat mitt i ingenstans och kanske få ett tips vad göra eller tips på bra väg eller pizzeria :tummenupp

Var kanske här på sporthoj jag hittade Robbans pizza, tack i så fall :)

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Mickez77 skrev:
funkar sporthoj i mobilen med WAP :va

vore schysst surfa in på sporthoj med mobilen ifall hojen inte startar eller annat mitt i ingenstans och kanske få ett tips vad göra eller tips på bra väg eller pizzeria :tummenupp

Var kanske här på sporthoj jag hittade Robbans pizza, tack i så fall :)

Japp! Det funkar

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hapapap, nu ska vi reda ut begreppen här!
Sporthoj.com är skrivet i php, som genererar html-sidor, som kan läsas i vanliga browsers tex Opera, Mozilla, Firefox, Netscape å Explorer. Sidorna skickas med http-protokollet.

Wap är en döende standard för att skicka enkla sidor anpassade för små skärmar och låg bandbredd, tex mobiler, pda och smartphones. Sidorna skapas i wml-formatet. Dock kan sidorna vara skrivna i asp, php eller cgi, bara dom genererar output i wml-format!

SE's P-serie har en browser som klarar både wml och html! Dvs, har man en browser som klarar lite häftigare html så kan man läsa SH med den, oavsett om det är en ombyggd T68i eller en iPaq 6350! :fakta

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hoztic skrev:
Sporthoj.com är skrivet i php, som genererar html-sidor, som kan läsas i vanliga browsers tex Opera, Mozilla, Firefox, Netscape å Explorer. Sidorna skickas med http-protokollet.

Wap är en döende standard för att skicka enkla sidor anpassade för små skärmar och låg bandbredd, tex mobiler, pda och smartphones. Sidorna skapas i wml-formatet. Dock kan sidorna vara skrivna i asp, php eller cgi, bara dom genererar output i wml-format!

SE's P-serie har en browser som klarar både wml och html! Dvs, har man en browser som klarar lite häftigare html så kan man läsa SH med den, oavsett om det är en ombyggd T68i eller en iPaq 6350! :fakta

Kunde inte sakt det bättre själv :tummenupp

Hur kan man sånt där :3freak antar du jobbar med det

får väll testa wapa lite då:)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Det funkar inte för mig :va

Den säger att mappen är för stor.. Vad kan det va för fel då???

Jag har en samsung sgh e710

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Mögel skrev:
Det funkar inte för mig :va

Den säger att mappen är för stor.. Vad kan det va för fel då???

Jag har en samsung sgh e710

Det är nog inget fel alls, bara lite för lite minne i din mobil! Förstasidan är 76kb, + alla bilder, totalt blir det 495kb! Inte så farligt mycket, men ganska mycket för en liten mobil! :( Testa att stänga av alla bilder så kanske det går! :)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Hoztic skrev:
Det är nog inget fel alls, bara lite för lite minne i din mobil! Förstasidan är 76kb, + alla bilder, totalt blir det 495kb! Inte så farligt mycket, men ganska mycket för en liten mobil! :( Testa att stänga av alla bilder så kanske det går! :)

Hur stänger man av bilderna då???

Tror du det hjälper om man slänger några spel från telefonen???

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Hoztic skrev:

P900 ballade ur på något javascript, vore det inte coolt med en WAP version? typ sitta på t-bana på vintern och köra sporthoj.com :tummenupp

google.com
wap.hitta.se
wap.sj.se
billigarebensin.com/wap
mobil.svt.se (lanserad för någon dag sedan)

mfl. funkar med WAP så helt döende kan det inte vara :va

Last edited:

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Mögel skrev:
Hur stänger man av bilderna då???

Tror du det hjälper om man slänger några spel från telefonen???

Inte en aning, jag kan tyvärr inte alla mobiler på marknaden :huvet :)

Spelen kan ta upp arbetsminne, beror på hur mobilen är konstruerad. Har du dom backupade kan du ju alltid testa! :)

Mickez77 skrev:
P900 ballade ur på något javascript, vore det inte coolt med en WAP version? typ sitta på t-bana på vintern och köra sporthoj.com :tummenupp

google.com
wap.hitta.se
wap.sj.se
billigarebensin.com/wap
mobil.svt.se (lanserad för någon dag sedan)

mfl. funkar med WAP så helt döende kan det inte vara :va

Det är ingen som wappar längre, det är mestadels gprs och i många fall html-sidor, fast väldigt enkla då! Och visst finns det massor med sidor, men inte slog det så stort som man trodde från början.
Sms trodde man förresten skulle användas av affärsmän för att skicka börskurser osv. Ungdomar fanns inte med i målgruppen alls... :rolleyes: :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO