Waxholmsjollen+Bogesundsvägen 6/6

RoadHog

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1
Stort tack för hjälpen på Waxholmsjollen ikväll, satan vad halt det var i vattnet som spolats upp. Hade nog inte klarat situationen utan hjälp, så stort tack. Första gången på två hjul med Vägverkets färjor, så något ska man väl lära sig och nu har jag taktiken klar för mig...

Inte blev det bättre av en minibuss på fel sida Bogesundsvägen minutrarna senare, men det gick ju bra det också. Man ska väl inte vara förvånad över att mötande trafik kommer på fel sida och därför håller jag själv aldrig hög fart i dolda kurvor, men hur fan vågar vissa förare - både bil och mc - utsätta sig själva och andra för risken det innebär att gena lite för mycket i en dold kurva?

RoadHog

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1
Haha, nej inga :tuttar vad jag kunde se i alla fall. Stod still men inte tillräckligt stadigt :huvet på den blöta hala durken när båtfan la till å tog studs i hamnen å saker kom på glid... Blött vatten är farligt!!!

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
cbr 1000rr
Ahh blött vatten är jobbigt, men skulle fan bli mer snopen om det va torrt vatten :gnissla
Bättre lycka nästa gång så ses vi på vägarna :yoparty
cheers

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Stort tack för hjälpen på Waxholmsjollen ikväll, satan vad halt det var i vattnet som spolats upp. Hade nog inte klarat situationen utan hjälp, så stort tack. Första gången på två hjul med Vägverkets färjor, så något ska man väl lära sig och nu har jag taktiken klar för mig...

Hej! Det var jag som höll i styret och fan va tungt det var att hålla i, men det var skönt att den inte gick i marken. jag blev själv sur på de som körde färjan, var en riktig smäll när den gick in i stolpen o tur att inga hojar åkte i marken! hade inte varit så kul!

Stod ca 6-7 hojar iaf på färgan o alla hoppade till ganska rejält. var tur dock att din hoj välte åt mig så jag kunde hålla emot, var ju ingen på din vänstra sida.

brukar oftast inte bli såna där smällar men ibland ska det väl hända.

Brukar oftast dra ner fotstödet o sedan vrida styret och båda fötterna i marken så man har väldigt stor koll iaf det kommer en stor våg eller den åker i någon stolpe :)

RoadHog

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1
Tjena! Visst var det en förbaskad tur att du stod där och just på den sidan, stort tack! Var ju trippelt dåliga förutsättningar, kraftig smäll, hal vattenpöl och dålig rutin. Har listat ut att det bästa är att göra precis så som du säger och att ha det så ända tills grindarna öppnats och inte förbereda avåkningen innan. Ska göra så på rundan över öarna nästa helg... Denna blev spenderad i Katrineholmstrakten där det synbarligen bara finns 50-plussare på glidare - alla unga sporthojsåkare har väl flyttat till Stockholm :yoparty

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa