Enligt lagstiftningen i flera delstater i USA kan det klassas som mordförsök på polisen att köra in i polisbilen. Livstidsstraff är nog det vanligaste straffet för sådant.
Såg en film på liveleak nyligen där en kvinna touchade en parkerad polisbil i 2 km/h. Polismannen som stod utanför bilen och siktade på henne på 2 meters håll sköt henne bokstavligt talat mitt i synen med glocken.
De är rädda om bilarna sina...
Att polisen enbart skulle skjuta henne för brottet att hon touchade polisbilen i 2 km/h är lika svårt att tro på som att ett gäng UFO,s har skaffat konto på Preem.
Hon försökte "fly" och de hindrade henne. Det enda "vapen" hon hade var sin bil och om de hade velat så hade det varit väldigt enkelt att t.ex. skjuta henne i armen eller skjuta sönder motorn med alla vapen de hade riktade mot henne. Men näe, polismannen sköt henne mitt i ögat på 2 meters håll.
I USA skjuter inte polisen för att skada och kunna tillfångata. Där är det instant execution som lärs ut på polisskolorna.
Finns rätt så många exempel på amerikanska poliser som är skjutglada...
http://www.liveleak.com/view?i=d3d_1399618564
http://www.liveleak.com/view?i=c74_1399580183
Det är ju en bra mycket billigare metod för hela samhället.
Blir mer skattepengar över till annat.
Tipsa de svenska polisskolorna, det finns mycket att lära där.
Enligt lagstiftningen i flera delstater i USA kan det klassas som mordförsök på polisen att köra in i polisbilen. Livstidsstraff är nog det vanligaste straffet för sådant.
Såg en film på liveleak nyligen där en kvinna touchade en parkerad polisbil i 2 km/h. Polismannen som stod utanför bilen och siktade på henne på 2 meters håll sköt henne bokstavligt talat mitt i synen med glocken.
De är rädda om bilarna sina...
Vill minnas att det var en polis i Sverige som parkerade bilen ovanpå en typ 10-årig grabb för några år sedan. Grabbens brott var att han snattat i en affär och inte stannat. Men det är klart att hade polisen istället skjutit grabben hade det blivit mindre skador på polisbilen och billigare för samhället.
Körde den svenske polisen över ungen med flit?
Om det var ett misstag så är din jämförelse irrelevant med us-polisen som avsiktligt siktar för att döda.
I USA är det "straffbart" enabart att inte åtlyda polisen!
I Svergie är det straffbart för polisen att göra sitt jobb.
/KentW
Om jag minns rätt så ville inte grabben stanna och polisen var antagligen för fet o lat för att springa så han tog helt enkelt bilen o körde på grabben. Om det sen var ett misstag att parkera bilen ovanpå grabben eller inte kan man väl spekulera i men nog körde han på grabben med flit iallafall.
Misstänker att polisen inte fick nått straff heller då dom håller varann om ryggen.
Den enda gång en polis i Sverige straffas är när han kritiserat polisledningen.
Källa? Jag har inte hört talas om nån sån incident och jag har svårt och tro att en sån händelse skulle passerat förbi utan att vara på löpsedlarna några månaders tid.
Antar dessutom att den polisen sitter bakom galler idag. I motsats till de flesta shootout-poliser i usa.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|