Video Wheela in i en polisbil

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
kraschar man med sporthoj då ska man fan ha stryk!!! :fakta

Just att vi börjat få poliser här i Sverige som mer och mer begår liknande brott.... killen kör ikull och blir sedan misshandlad av polisen.... när man gett ut oavsett brott så ska våldet från polisen upphöra... polisen har själva till stor del grundat det hat och förakt som finns mot den svenska poliskåren.....

gillar att polisen tar stryptag på hojkillen... en manöver som i Sverige klassas som mordförsök....

Med vänlig hälsning

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Källa på det. Låter mest som du är ledsen i ögat för att du missade senaste "Reclaim the streets" och hackar på något du helt saknar fakta på.

Fakta är att så fort en polis använder sitt tjänstevapen så tillsätts en utredning. Använder poliser vägspärrar och någon skadas startas en utredning. Jag tror få länder utreder sina poliser så noggrant som just Sverige.

En artikel där några poliser själva berättar vad som händer om dom skulle kritisera ledningen.
http://bloggar.aftonbladet.se/polisgranskning/om-man-kritiserar-polisen-ar-man-rokt/

En annan konstig historia om hur polisen fungerar.
http://www.dn.se/ledare/signerat/polisen-vill-inget-se-vill-inget-hora/

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Det är ju en bra mycket billigare metod för hela samhället.
Blir mer skattepengar över till annat.
Tipsa de svenska polisskolorna, det finns mycket att lära där.

Japp!... tills polisen skjutit din feta morsa och vi måste beställa en bärgningsbil för att få med blåvalskadavret till bårhuset!:dummer:dummer

Ha lite respekt för liv... sen så kostar ett dödsfall en hel del i polisutredning , avspärrning , bårhusplats för att inte tala om de summor som anhöriga får ut när polisen mördar folk.... men det blir väl massa skattepengar över.... ditt inlägg var helt värdelöst.... pga att du är en värdelös människa... SKÄRP DIG!!!

Med vänlig hälsning

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
En artikel där några poliser själva berättar vad som händer om dom skulle kritisera ledningen.
http://bloggar.aftonbladet.se/polisgranskning/om-man-kritiserar-polisen-ar-man-rokt/

En annan konstig historia om hur polisen fungerar.
http://www.dn.se/ledare/signerat/polisen-vill-inget-se-vill-inget-hora/

Jag tror säkert att det finns brister där (visa mig en verksamhet som inte har det) och graden uppklarade brott är låg. Men du svarar fortfarande inte på frågan utan ger dimridåer. Utreds polisen i Sverige mindre än andra länder? Finns det anledning att tro att polisen i Sverige använder onödigt våld i högre utsträckning p.g.a detta?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 2st Honda)
Japp!... tills polisen skjutit din feta morsa och vi måste beställa en bärgningsbil för att få med blåvalskadavret till bårhuset!:dummer:dummer

Ha lite respekt för liv... sen så kostar ett dödsfall en hel del i polisutredning , avspärrning , bårhusplats för att inte tala om de summor som anhöriga får ut när polisen mördar folk.... men det blir väl massa skattepengar över.... ditt inlägg var helt värdelöst.... pga att du är en värdelös människa... SKÄRP DIG!!!

Med vänlig hälsning

Ja, ja, lugna sig lite nu.
Ber om ursäkt för mitt något kortfattade inlägg, det var klantigt av mig, jag gör om...

Att jämföra ett samhälle där alla bär vapen, och med dagligt grovt våld som följd, är svårt för oss bortklemade svenskar.
Fundera lite på hur många poliser som får sätta livet till i staterna för att deras samhälle är som det är.
Jämför det med trygga Sverige, där vi kan sitta och hacka på hur värdelösa dom är i sin yrkesutövning.

Vi har en hel massa rättigheter, men inga skyldigheter.
Det har ju gått överstyr åt andra hållet här i sverige, det var undertonen i mitt inlägg, men vi trygga svenskar fattar inte det.
Så fort polisen gör ett ingripande i Sverige, så ska 18 fjuniga muppar filma det med sina mobiler, och anklaga polisen för övervåld, samt störa ingripandet med allmänt korkade kommentarer.
Naturligtvis helt utan att rannsaka sig själva, för dom hade ju bara kastat lite sten på några brandmän som försökte släcka bilarna som dom tuttat på.

Jag har största respekt för liv, men det är riktat mot alla människor, även dom som utöver sitt yrke, och är skyldiga att faktiskt ingripa när ett brott pågår, till skillnad från dig och mig (om du nu inte råkar vara polis).

Sköter man sig inte så ska man ha lagom med stryk helt enkelt.
I staterna får dom nog så mycket stryk ibland, men deras samhälle har ju drivit åt det hållet.
I Sverige får vi på tok för lite stryk, tyvärr, så därför odlas ett alltmer respektlöst samhälle fram.
Finland har lyckats bättre tycker jag, men där finns också strikta vapenlagar, och en polis som får ingripa på rätt sätt.
I min ungdom kunde man få stryk av grannens farsa om man gjorde dumheter, och inte fan gick man hem och lipade för det, man tog sitt straff, för tacka fan för att man hade gjort någonting dumt.

Så, ja....jag kanske är en värdelös människa, men morsan är i alla fall pinnsmal, så hon ryms lätt i handskfacket om man viker henne några gånger.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Källa på det. Låter mest som du är ledsen i ögat för att du missade senaste "Reclaim the streets" och hackar på något du helt saknar fakta på.

Fakta är att så fort en polis använder sitt tjänstevapen så tillsätts en utredning. Använder poliser vägspärrar och någon skadas startas en utredning. Jag tror få länder utreder sina poliser så noggrant som just Sverige.

Att utsättas för en utredning är inget straff, och utredningen i sig betyder inte att någon kommer att straffas.

Men där finns ju många länder att söka sig till där polisen har ännu större "valfrihet", konstigt att det är just sådana länder få söker sig till...

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Ja, ja, lugna sig lite nu.
Ber om ursäkt för mitt något kortfattade inlägg, det var klantigt av mig, jag gör om...

Att jämföra ett samhälle där alla bär vapen, och med dagligt grovt våld som följd, är svårt för oss bortklemade svenskar.
Fundera lite på hur många poliser som får sätta livet till i staterna för att deras samhälle är som det är.
Jämför det med trygga Sverige, där vi kan sitta och hacka på hur värdelösa dom är i sin yrkesutövning.

Vi har en hel massa rättigheter, men inga skyldigheter.
Det har ju gått överstyr åt andra hållet här i sverige, det var undertonen i mitt inlägg, men vi trygga svenskar fattar inte det.
Så fort polisen gör ett ingripande i Sverige, så ska 18 fjuniga muppar filma det med sina mobiler, och anklaga polisen för övervåld, samt störa ingripandet med allmänt korkade kommentarer.
Naturligtvis helt utan att rannsaka sig själva, för dom hade ju bara kastat lite sten på några brandmän som försökte släcka bilarna som dom tuttat på.

Jag har största respekt för liv, men det är riktat mot alla människor, även dom som utöver sitt yrke, och är skyldiga att faktiskt ingripa när ett brott pågår, till skillnad från dig och mig (om du nu inte råkar vara polis).

Sköter man sig inte så ska man ha lagom med stryk helt enkelt.
I staterna får dom nog så mycket stryk ibland, men deras samhälle har ju drivit åt det hållet.
I Sverige får vi på tok för lite stryk, tyvärr, så därför odlas ett alltmer respektlöst samhälle fram.
Finland har lyckats bättre tycker jag, men där finns också strikta vapenlagar, och en polis som får ingripa på rätt sätt.
I min ungdom kunde man få stryk av grannens farsa om man gjorde dumheter, och inte fan gick man hem och lipade för det, man tog sitt straff, för tacka fan för att man hade gjort någonting dumt.

Så, ja....jag kanske är en värdelös människa, men morsan är i alla fall pinnsmal, så hon ryms lätt i handskfacket om man viker henne några gånger.

Ber om ursäkt till din mamma och dig med! :tummenupp

börjar med denna länk: http://www.nsd.se/nyheter/polisskott-inget-brott-4169555.aspx?page=7&

Det handlar om en polis som tillbringar kvällen med att knarkspana på en krog i Luleå och satt och drog i sig ett par öl för att smälta in... sedan så får polisen ett larm till ett villakvarter där en man kommer ut ur ett hus med en replikapistol... polisen har av nån jävla anledning hämtat sin H&K MP5 k-pist på stationen...

när polisen till slut skjuter verkanseld mot replikamannen så har fyllepolisen fått i automatläget och lyckas tömma hela 30-skottsmag. både i mannen och i villorna runtom...

hur fan lyckas man????? det tar minst 2-3 sekunder att tömma 30skottsmaget.

polisen skjuter på fyllan men slipper åtal..

Finland har i princip årligen skolskjutningar

http://www.expressen.se/nyheter/sa-olika-ar-vapenlagarna-i-sverige-och-finland/

dubbelt så många vapen på invånare i Finland och du kan få vapenlicens från 15år... helt sjukt...

Vapenlicensen
S. Normalt beviljas licens till ett begränsat antal vapen – en vapengarderob – upp till sex stycken.
F. Begränsning saknas för antal vapen per licens.

Förvaringen
S. Krav att vapen förvaras i ett godkänt vapenskåp.
F. Krav att vapen förvaras i ett låst utrymme.

Vapeninnehavare
S. Drygt 800 000 personer har vapenlicens.
4. Drygt 600 000 personer har vapenlicens.

Antal vapen per capita
S. 31 vapen per 100 personer.
F. 56 skjutvapen per 100 personer.

Antal vapen
S. 2,5 miljoner registrerade vapendelar, av dessa är cirka 80 procent kompletta vapen.
F. 1,5 miljoner registrerade vapen.

Åldersgräns
S. För att få vapenlicens krävs i regel att personen har fyllt 18 år. Undantag görs för personer som går på naturbruksgymnasium. De kan få licens något år tidigare.
F. En person som fyllt 15 år kan med vårdnadshavarens samtycke få tillstånd för jakt och prickskytte. Runt 38 000 finska tonåringar har registrerade vapen.

Tidsbegränsning
S. Efter 1 juli 2000 utfärdas vapenlicenser för enhandsvapen och helautomatiska vapen med tidsbegränsning på högst fem år.
F. Tidsbegränsning saknas.

Personliga krav för vapenlicens.
Personen ska vara laglydig och skötsam. För att få jaktvapen krävs jägarexamen. För licens på ett vapen för målskjutning krävs aktivt medlemskap under minst sex månader i godkänd skytteförening som bedriver skytte med den vapentyp som licensen avser. För enhandsvapen (pistol eller revolver) krävs dessutom att man har uppfyllt poängfordringarna för pistolskyttemärket i guld.
F. Personen måste anses vara lämplig. Drogmissbruk eller ett kriminellt förflutet kan utgöra hinder för att få tillstånd.

Godtagbara användningsområden
S. Främst jakt, målskjutning, vapensamling, skydd av person.
F. Främst jakt, sport- och hobbyskytte, förvaring som minnessak.

Anmälningsskyldighet för läkare
S. En läkare som bedömer att en patient av medicinska skäl är olämplig att inneha skjutvapen måste anmäla detta till polisen. Anmälan behöver inte göras om det med hänsyn till omständigheterna står klart för läkaren att patienten inte har tillstånd för skjutvapen.
F. Läkare har ingen anmälningsskyldighet.

Finland har helt sjukt låga krav.... du har tyvärr så fel även här min vän.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/99-av-100-anmalda-poliser-atalas-inte/

99 av 100 anmälda poliser åtalas inte i Sverige. Inte ens en procent av alla anmälningar mot polisanställda i Skåne leder till åtal. Och nästan ingen döms för brott i tjänsten. Sydsvenskan har granskat nästan 2 000 internutredningar från de senaste

polisen kan göra i princip vad de vill..... dock så omplacerar vettiga polisbefäl våldsamma poliser till inre tjänst....

polisen håller varandra och sina familjer om ryggen...

Med vänlig hälsning

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Vill minnas att det var en polis i Sverige som parkerade bilen ovanpå en typ 10-årig grabb för några år sedan. Grabbens brott var att han snattat i en affär och inte stannat. Men det är klart att hade polisen istället skjutit grabben hade det blivit mindre skador på polisbilen och billigare för samhället. :rolleyes:

Hände en kompis till mig som åkte trimmad FS1 när vi var unga.. polisen rammade honom från sidan så han hamnade under polisbilen en SAAB som fronten skadades på och regplåten lossnade... kompisen hamnade fastklämd under bilen med benen under både moppen krök och såväl bilen avgassystem... när polisen kliver ur bilen och tittar under bilen och så frågar polisen "Är moppen är trimmad?????" ....:dummer:dummer

kompisen fick grava brännskador på benen och svingen på moppen helt sne... polisen nekade till att de kolliderat trots bilens och moppens skador....

hela grejen löstes på så sätt att kompisen slapp torska för trimmet och polisen slapp undan han med... dock så fick han skrivbordstjänst som trafikutredare:tummenupp

Med vänlig hälsning

Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
http://www.dagensjuridik.se/2013/12...frias-i-hovratten-situationen-var-stressfylld

Hovrätten anser inte att den polisman som tidigare dömts för att ha skjutit ett antal skott in i ett gym, i samband med ett ingripande mot en rånare, har varit grovt oaktsam och friar nu därför mannen helt.

Denna historia är ju också rätt rolig... polis skjuter mot rånare men sätter 11 skott genom rutan till gym... och frias... helt sjukt...

Med vänlig hälsning

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Lite lätt överspänd buspojke möter lite mer överspänd konstapel.. 3 donuts av 5 möjliga.:crash

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Mjaa, fjick lijja pojken lite skjapsåj av att styggaa polisen tacklade nej honom på gatan. :gråta

Övervåld är det om personen blir skadad samt inte gör motstånd. Det såg troligen ut som att han tänkte dra, med tanke på att han tog upp hojen och ställde den i ett läge där han kunde dra. Redan då var polisen i attack mode, vilket han hade helt rätt i. Vidare så visste inte polisen om hans polare skulle komma till undsättning och polisen var ensam, alltså måste han reagera snabbt och hårt. Vidare så gjorde bikern motstånd, eftersom han försökte sätta sig upp. Om man blir tacklad av polisen i USA, ligg då för fan bara ner och sätt händerna bakom ryggen.

Slutsats; precis såhär bör Svenska polisen också agera. Istället blir de rädda när några ungdomar kommer med laserpekare och lyser in i deras bilar; "Så att vi måste åka därifrån". Mjaaaaa, lijjja pojisen då.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 2st Honda)
Ber om ursäkt till din mamma och dig med! :tummenupp

börjar med denna länk: http://www.nsd.se/nyheter/polisskott-inget-brott-4169555.aspx?page=7&

Det handlar om en polis som tillbringar kvällen med att knarkspana på en krog i Luleå...

Ja, du har rätt i många saker, och jag menar inte att Finland är perfekt här, men jag vidhåller att de har hyfsat strikt vapenreglering, den har varit liberalare, men är sedan ett antal år skärpt.

Och även länken till tidningssidan beskriver också mycket av dagens samhälle, titta på alla kommentarer – Herregud !!!
Polismannen skulle naturligtvis ha frågat gärningsmannen om det var en äkta pistol eller replika som denne viftade med.
Och oavsett vad gärningsmannen svarade, så borde polismannen kontrollerat en gång till, gärna genom att gå fram och känna på gärningsmannens pistol, så att han kan förvissa sig om det är äkta vara.
Som sagt var, det är vår rättighet att gå omkring och vifta med vapen, så länge dom inte går att skjuta med, för det är ju bara en replika.
Om han var på fyllan? – Vet ej, men det är ju inte bra naturligtvis.
Tömde hela magasinet? – Inte bra det heller, men pekar endast på ett utbildningsbehov.
Jag undrar i mitt stilla sinne hur alla dessa kaxiga kommentatorer skulle reagera, om någon pekar med en Desert Eagle, och man inser att stunden kan vara inne när man kommer att få känna hur det känns att bli skjuten?
Tidigare upplevelser, mentala tillståndet, upplevd hotbild, omgivande miljö och funktioner i kroppen som du inte haft möjlighet att träna på – ja, det finns en del att fundera på.

Och dom där 99 av 100 anmälningarna kommer ju till av alla dessa människor som bara har rättigheter, och som helt oskyldigt trakasseras av polisen (nu kanske jag överdriver lite, men vill vara tydlig i mina tankar).
Har man (som jag) varit i kontakt med den finska polisen, så vet man att det första man bör göra är att fundera på sin egen skuld, eftersom man har respekt för polisen, som gör sitt jobb.
Tjorvar du så får du lagom med stryk, helt i sin ordning, och det är det jag gillar.

Dina uppgifter verkar också föråldrade min vän, och kommer nog från perioden 2007-2008 när Finland hade en översyn i samband med tråkigheter.
Finland var före Sverige med jägarexamen (det var riktat mot just jakt), och har nu även skärpt sina lagar, just med anledning av skolskjutningar, men även en anpassning gentemot EU.
Till exempel så är det 20 år på pistol i Finland, och en lång process för ansökan, med ständig förnyelse för att behålla licensen.

Procentuellt är det ungefär lika många finnar som svenskar som äger vapen, bara det att finnen får tillstånd att äga fler vapen, och det skulle jag också göra om jag fick det, eftersom det är en hobby.
Vi kan nöja oss med att vi avviker inte så mycket från finnarna i vår lagstiftning, dom har inte "sjukt låga krav" och problemet ligger nog inte där.
Problemet ligger inte i de legala vapnen, i princip alla kriminella handlingar som genomförs med vapen, sker med illegala vapen.
Varifrån kommer majoriteten av de illegala vapen som använts i skottlossningar på senaste tiden?
Avsaknaden av en effektiv gränskontroll samt det stora antal vapen på drift efter t.ex kriget i forna Jugoslavien är ju det huvudsakliga problemet.
Knappast vår vapenlagstiftning.
Om övriga medlemsländer harmoniserade sin vapenlagstiftning med vår skulle en del kunna förbättras, dock inte den bristande gränskontrollen.

Att illegala vapen är ett problem är det väl ingen som upprörs över.
Men det är liksom inte där det hela ligger - det är i vem som ska ha vad och varför.
Med en bra vapenlagstiftning, som även inkluderar förvaring, så kan man tillåta folk att utöva sin hobby, så dessa vapen kan vi i princip räkna bort från den brottsliga delen.
Men vi kanske går mot hårdare tider, titta på Japan så inser du vad som är det långsiktiga målet - civilt vapenägande har helt enkelt ingen plats i ett urbant utvecklat samhälle.
Och JA - detta är naturligtvis kopplat till vilken hotbild som polisen, och vi övriga i samhället förväntas kunna möta.

Men för att återgå lite - med tanke på alla dessa kränkta människor - hur i hela friden kunde vi avskaffa allmän värnplikt???
Värnpliktens uppgift var ju så oerhört mycket större än att bara försvara landet – det gjorde ju gott åt alla ungdomar, hur ska detta kompenseras ?
Nåja, skit samma, det blev lite för mycket OT nu, och det är en filosofisk och obehaglig fråga som förmodligen kräver en egen tråd.

Så jag tycker att vi ska visa respekt åt varandra, kramas mer, och rannsaka oss själva hårdare.
Och.....ja.......lagom med stryk förståss - glöm inte det ! :hej

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
At en polis skjuter automateld med 90 graders spridning så hus på andra gator träffas betyder att polisen inte ska vara polis..

I det här fallet så fanns det gott om tid för varningsskott med....

Sen vad är skillnaden om du bryter upp ett vapenskåp i Sverige och i Finland... jo att det finns många fler vapen i det i Finland.

skolskjutningarna i Finland var väl med legala vapen.

Med vänlig hälsning

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Ja, du har rätt i många saker, och jag menar inte att Finland är perfekt här, men jag vidhåller att de har hyfsat strikt vapenreglering, den har varit liberalare, men är sedan ett antal år skärpt.

Och även länken till tidningssidan beskriver också mycket av dagens samhälle, titta på alla kommentarer – Herregud !!!
Polismannen skulle naturligtvis ha frågat gärningsmannen om det var en äkta pistol eller replika som denne viftade med.
Och oavsett vad gärningsmannen svarade, så borde polismannen kontrollerat en gång till, gärna genom att gå fram och känna på gärningsmannens pistol, så att han kan förvissa sig om det är äkta vara.
Som sagt var, det är vår rättighet att gå omkring och vifta med vapen, så länge dom inte går att skjuta med, för det är ju bara en replika.
Om han var på fyllan? – Vet ej, men det är ju inte bra naturligtvis.
Tömde hela magasinet? – Inte bra det heller, men pekar endast på ett utbildningsbehov.
Jag undrar i mitt stilla sinne hur alla dessa kaxiga kommentatorer skulle reagera, om någon pekar med en Desert Eagle, och man inser att stunden kan vara inne när man kommer att få känna hur det känns att bli skjuten?
Tidigare upplevelser, mentala tillståndet, upplevd hotbild, omgivande miljö och funktioner i kroppen som du inte haft möjlighet att träna på – ja, det finns en del att fundera på.

Och dom där 99 av 100 anmälningarna kommer ju till av alla dessa människor som bara har rättigheter, och som helt oskyldigt trakasseras av polisen (nu kanske jag överdriver lite, men vill vara tydlig i mina tankar).
Har man (som jag) varit i kontakt med den finska polisen, så vet man att det första man bör göra är att fundera på sin egen skuld, eftersom man har respekt för polisen, som gör sitt jobb.
Tjorvar du så får du lagom med stryk, helt i sin ordning, och det är det jag gillar.

Dina uppgifter verkar också föråldrade min vän, och kommer nog från perioden 2007-2008 när Finland hade en översyn i samband med tråkigheter.
Finland var före Sverige med jägarexamen (det var riktat mot just jakt), och har nu även skärpt sina lagar, just med anledning av skolskjutningar, men även en anpassning gentemot EU.
Till exempel så är det 20 år på pistol i Finland, och en lång process för ansökan, med ständig förnyelse för att behålla licensen.

Procentuellt är det ungefär lika många finnar som svenskar som äger vapen, bara det att finnen får tillstånd att äga fler vapen, och det skulle jag också göra om jag fick det, eftersom det är en hobby.
Vi kan nöja oss med att vi avviker inte så mycket från finnarna i vår lagstiftning, dom har inte "sjukt låga krav" och problemet ligger nog inte där.
Problemet ligger inte i de legala vapnen, i princip alla kriminella handlingar som genomförs med vapen, sker med illegala vapen.
Varifrån kommer majoriteten av de illegala vapen som använts i skottlossningar på senaste tiden?
Avsaknaden av en effektiv gränskontroll samt det stora antal vapen på drift efter t.ex kriget i forna Jugoslavien är ju det huvudsakliga problemet.
Knappast vår vapenlagstiftning.
Om övriga medlemsländer harmoniserade sin vapenlagstiftning med vår skulle en del kunna förbättras, dock inte den bristande gränskontrollen.

Att illegala vapen är ett problem är det väl ingen som upprörs över.
Men det är liksom inte där det hela ligger - det är i vem som ska ha vad och varför.
Med en bra vapenlagstiftning, som även inkluderar förvaring, så kan man tillåta folk att utöva sin hobby, så dessa vapen kan vi i princip räkna bort från den brottsliga delen.
Men vi kanske går mot hårdare tider, titta på Japan så inser du vad som är det långsiktiga målet - civilt vapenägande har helt enkelt ingen plats i ett urbant utvecklat samhälle.
Och JA - detta är naturligtvis kopplat till vilken hotbild som polisen, och vi övriga i samhället förväntas kunna möta.

Men för att återgå lite - med tanke på alla dessa kränkta människor - hur i hela friden kunde vi avskaffa allmän värnplikt???
Värnpliktens uppgift var ju så oerhört mycket större än att bara försvara landet – det gjorde ju gott åt alla ungdomar, hur ska detta kompenseras ?
Nåja, skit samma, det blev lite för mycket OT nu, och det är en filosofisk och obehaglig fråga som förmodligen kräver en egen tråd.

Så jag tycker att vi ska visa respekt åt varandra, kramas mer, och rannsaka oss själva hårdare.
Och.....ja.......lagom med stryk förståss - glöm inte det ! :hej

Skulle man strypa vapenregleringen i USA så skulle det inte göra mycket då det finns vapen i varje hus , rum etc. samma med Finland...

Med vänlig hälsning

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
At en polis skjuter automateld med 90 graders spridning så hus på andra gator träffas betyder att polisen inte ska vara polis..

I det här fallet så fanns det gott om tid för varningsskott med....

Sen vad är skillnaden om du bryter upp ett vapenskåp i Sverige och i Finland... jo att det finns många fler vapen i det i Finland.

skolskjutningarna i Finland var väl med legala vapen.

Med vänlig hälsning

Nu ska vi inte lägga oss i hur finnarna sköter saker, hade dom inte varit dom brutalt hårtslående skogsrunkarna dom är hade vi pratat ryska här sen 60 år tillbaks.
Ge varje finne ett grovkalibrigt vapen säger jag så kan vi göra som FI vill och lägga ner försvaret och ägna os åt gayiga aktiviteter istället.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Nu ska vi inte lägga oss i hur finnarna sköter saker, hade dom inte varit dom brutalt hårtslående skogsrunkarna dom är hade vi pratat ryska här sen 60 år tillbaks.
Ge varje finne ett grovkalibrigt vapen säger jag så kan vi göra som FI vill och lägga ner försvaret och ägna os åt gayiga aktiviteter istället.

ja eller tyska om Hitler invaderat oss och tagit järnmalmen för att hålla igång sin vagnspark. :D

din ide är ju faktiskt smart.... ge Finland och Estland Boforsgrejer så kan de stå på varsin sida av sundet på respektive lands huvudstad och skjuta mot ryskt flyg....:fakta när Ryssland närmade sig Gotland så var det väl Estland som larmade Sverige....

Med vänlig hälsning

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
ja eller tyska om Hitler invaderat oss och tagit järnmalmen för att hålla igång sin vagnspark. :D

din ide är ju faktiskt smart.... ge Finland och Estland Boforsgrejer så kan de stå på varsin sida av sundet på respektive lands huvudstad och skjuta mot ryskt flyg....:fakta när Ryssland närmade sig Gotland så var det väl Estland som larmade Sverige....

Med vänlig hälsning

Hitler fick kompispris på malmen så han slapp lägga resurser på den svenska tigern och finnarna hade kors på planen tills Rovaniemi brändes ner, men ja vi svenska homopojkar lär inte göra mycket nytta om eller när skiten träffar fläkten, även om det finns några kaxiga killar kvar här..

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Hitler fick kompispris på malmen så han slapp lägga resurser på den svenska tigern och finnarna hade kors på planen tills Rovaniemi brändes ner, men ja vi svenska homopojkar lär inte göra mycket nytta om eller när skiten träffar fläkten, även om det finns några kaxiga killar kvar här..

Sverige hjälpte ju Finland med krigsmaterial om jag inte minns helt fel...

Med vänlig hälsning

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...