Gumpa
Take me to bed or lose me forever
Har varit ute & gjort mitt tredje försök att få upp min lilla ninja på bakhjulet.
Läste igenom ett par trådar om bakhjulsåkings-tips, men det var mest för R1 m,m (inte 600cc). (TALLE´s tråd är ju för mer erfarna än mig, känns det som)
Nåja, alla är väl nybörjare nån gång!
Första försöket: Gasar upp hojen till ca:10-11tusen (1:an växel) & "släpper" gasen lite & drar på igen (samt försöker "rycka" lite).
Visste kom jag upp ett par cm, men inte mer...
Andra försöket: Ligger på 1:an växel & duttar till med kopplingen, men det kändes inte riktigt bra!, kändes okontrollerat på något sätt.
Tredje försöket (idag): Provar att köra i uppförsbacke! Gasar upp & släpper lite & sen drar på igen, nu kom jag upp lite högre kändes det som
Men då tog ju registret slut på ettan, hur fan ska jag göra nu??
Att växla till 2:an är ju inte ens att tänka på, när jag bara är uppe nån dm eller nått!!!
Det känns som att jag verkligen skulle behöva lite tips!
Är det att "koppla" upp den som gäller?
Finns det nån mer jag kan göra om jag vill "gasa" upp den?
Eller är det bara mer träning som behövs?
Vad tror Ni?
//Gumpa
Läste igenom ett par trådar om bakhjulsåkings-tips, men det var mest för R1 m,m (inte 600cc). (TALLE´s tråd är ju för mer erfarna än mig, känns det som)
Nåja, alla är väl nybörjare nån gång!
Första försöket: Gasar upp hojen till ca:10-11tusen (1:an växel) & "släpper" gasen lite & drar på igen (samt försöker "rycka" lite).
Visste kom jag upp ett par cm, men inte mer...
Andra försöket: Ligger på 1:an växel & duttar till med kopplingen, men det kändes inte riktigt bra!, kändes okontrollerat på något sätt.
Tredje försöket (idag): Provar att köra i uppförsbacke! Gasar upp & släpper lite & sen drar på igen, nu kom jag upp lite högre kändes det som
Men då tog ju registret slut på ettan, hur fan ska jag göra nu??
Att växla till 2:an är ju inte ens att tänka på, när jag bara är uppe nån dm eller nått!!!
Det känns som att jag verkligen skulle behöva lite tips!
Är det att "koppla" upp den som gäller?
Finns det nån mer jag kan göra om jag vill "gasa" upp den?
Eller är det bara mer träning som behövs?
Vad tror Ni?
//Gumpa