Wheelie me Duke II?

zäta

Fun is not a straight line.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zx9
Har problem me min Duke när ja Wheelar, den börjar ryka som fan åsså dör den. Har precis byt olja och filter så de är olja vid övre max strecket. Kan de va så oljan rinner över när ja wheelar så de kommer till luftburken å därav röken? :confused: Å är de farligt för motorn? :confused: Nån som haft liknande problem? :confused:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
zäta skrev:
Har problem me min Duke när ja Wheelar, den börjar ryka som fan åsså dör den. Har precis byt olja och filter så de är olja vid övre max strecket. Kan de va så oljan rinner över när ja wheelar så de kommer till luftburken å därav röken? :confused: Å är de farligt för motorn? :confused: Nån som haft liknande problem? :confused:

Jo, en klassiker......... de ryker när de drar upp olja i luftburken via ventilationen, sedan dras det in i motorn igen........

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sluten vevhusventilation. Ha aningen mindre olja i motorn, så trycker den inte upp lika mycket via vevhusventilationen till luftburken (där det ju sugs in i fuggen).

Det brukar mest vara ett problem för de som inte tagit bort locket på luftfilterburken. Har du det kvar eller ?

zäta

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zx9
Det brukar mest vara ett problem för de som inte tagit bort locket på luftfilterburken. Har du det kvar eller ?
Nä då de e borttaget. Då är de väl bara å gasa då så de blir lite mindre olja. Tack för hjälpen :tummenupp

Last edited:

zäta

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zx9
Tror att det är ett måndagsex vi talar om här !Har hört att från nummer 911 så är det riktig kvalité på grejorna.
Ja det stämmer nog eftersom jag har nr 913. Du då mongo? :finger

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...