Wheelie?

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Är det nån som får upp hojen enbart med gas, powerwheelie tror jag det heter? lr måste ni använda koppling(typ släppa upp hårt)? Ni förstår nog vad jag menar, och frågan kanske låter dum men jag vill veta för d går knappt o få hjulet att lämna marken med min för tillfället.. strypt rs 06:a.. Helst svar från nån som har en FP 06 rs? men svara ni andra också!

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2841305 Är det nån som får upp hojen enbart med gas, powerwheelie tror jag det heter? lr måste ni använda koppling(typ släppa upp hårt)? Ni förstår nog vad jag menar, och frågan kanske låter dum men jag vill veta för d går knappt o få hjulet att lämna marken med min för tillfället.. strypt rs 06:a.. Helst svar från nån som har en FP 06 rs? men svara ni andra också!
tillochmed jag får det..en rs är jävligt tung så räkna inte med för mycket.

edit: en powerwheelie är när man bara använder kraften av motorn för att slanga dvs ingen balans, bara ren styrka.

du menar Gasresa :yoparty

Last edited:

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
tillochmed jag får det..en rs är jävligt tung så räkna inte med för mycket.

edit: en powerwheelie är när man bara använder kraften av motorn för att slanga dvs ingen balans, bara ren styrka.

du menar Gasresa :yoparty

haha aa exakt :tummenupp ok men då får du följa med mig nån ggn sen när jag fått bort min strypning, dvs om nåra veckor tror jag :) så får du lära mig lite :tungan Fast jag kmr ta det ganska lugnt kan jag lova.. självrisken ligger på 3k :huvet

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2841380 haha aa exakt :tummenupp ok men då får du följa med mig nån ggn sen när jag fått bort min strypning, dvs om nåra veckor tror jag :) så får du lära mig lite :tungan Fast jag kmr ta det ganska lugnt kan jag lova.. självrisken ligger på 3k :huvet
haha självklart :tummenupp. men att slanga ordentligt med en rs krävs grymma skills.
finns nån film på YT. hans bromslampa blinkar som ett hus i usa på vintern. :gnissla

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Med ett pizzadrev ibak kan du nog få den att lätta vid endast gaspådrag. Min crm lättade när jag körde med 13/45 drevning men inte mycket. Och en powerwheelie blir svår att lära då det endast är motorkraften i förhållande till vikten som avgör. :hihi

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Jag vet inte hur RS:en är, men Miton är så jävla framtung, så där går det inte. Tror aldrig jag har sett nån som gasrest en sporthojs 125:a, så hoppas inte på för mycket. :tummenupp

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
jag såg en kille på vår skola som fick sin cagiva mito att lysfta fram.. men han körde inte länge på bakhjulet.. men våld vilja och vasselin så går allt :tuttar

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2841776 Nej, powerwheelie med en mito skulle aldrig funka.
Jag får inte ens det på min, men jag ska dreva ner den fram för bättre acc sen så ska vi se :tummenupp
Nopp. Däremot lär det funka fint med kopplingen samt en massa skills. :) Dock inget jag har testat, har en känsla av att den blir lite ostabil men endast bakhjulet i backen. :hihi

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hahah lite off topic men tack för svaren hörrni haha xD Powerwheelie kan jag glömma tillsvidare med andra ord ;D får se om jag prövar mig på lite grann med koppling när jag strypt av min.. den ska in för service immorn! :D

Edit: Min mätarställning ligger för tillfället på 1337! hahahah xD

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska