Wheeliehjälpmedel?

Vad betalar du för wheeliehjälpen?

• Antal röstningar
    0

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad skulle du betala för en pryl som gör att du kan köra på bakhjulet?

Systemet kräver lite monteringsjobb av lite prylar och eventuellt lite justeringar enligt medföljande manual.

Vad betalar du för det kitet?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Haha, jag såg genast ett par stora stödhjul till hojen för min inre syn, men det är altså fråga om motor/bromsstyrning? =)
(Iofs borde det väl räcka med en bred wheelie-bar för att öva wheelies utan att riskera allt för mycket?)
En tusenlapp skulle det väl kunna vara värt hursom.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha, jag såg genast ett par stora stödhjul till hojen för min inre syn, men det är altså fråga om motor/bromsstyrning? =)
(Iofs borde det väl räcka med en bred wheelie-bar för att öva wheelies utan att riskera allt för mycket?)
En tusenlapp skulle det väl kunna vara värt hursom.

:D Nej, det är inga wheeliebars!

Ja, systemet ska sköta trotteln. Du blir alltså tvungen att själv dra upp hojen men när du fått en viss vinkel startar systemet och balanserar hojen åt dig. Dock bara framåt och bakåt så vill du svänga hänger du bara ut åt sidan.

Kanske ett sätt att lära sig wheelies...

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
:D Nej, det är inga wheeliebars!

Ja, systemet ska sköta trotteln. Du blir alltså tvungen att själv dra upp hojen men när du fått en viss vinkel startar systemet och balanserar hojen åt dig. Dock bara framåt och bakåt så vill du svänga hänger du bara ut åt sidan.

Kanske ett sätt att lära sig wheelies...

Låter farligt om systemet får spel. Låt några stuntare testa systemet före det säljs, dom kraschar endå lite då o då. :tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Låter farligt om systemet får spel. Låt några stuntare testa systemet före det säljs, dom kraschar endå lite då o då. :tummenupp

Ja, system kan alltid krasha därför så är systemet är endast avsett för användning av stuntare. (Eller kanske framför allt blivande stuntare.)

Om sedan någon använder det någon annanstans så ansvarar inte säljaren för det.

NOT FOR HIGHWAY USE!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Wheeliehjälpmedel?

Räcker inte gas, ta hjälp av koppling. Gratis.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
mäh! det finns ju redan

Och den kan göra cirklar också! :tummenupp
Eller är den där kanske ett skämt?

Ja, jag tycker att det redan borde finnas för det är inte mer avancerat än ABS eller tractioncontrol men jag har inte sett någon till salu ännu...

Wheeliehjälpmedel?

Räcker inte gas, ta hjälp av koppling. Gratis.

:D Den här hindrar dig från att ligga på rygg som en sköldpadda.

1000cc segway....

:tummenupp Samma princip. Eller som en inverterad pendel.
http://www.youtube.com/watch?v=IH4EZ1GCrK0

Last edited:

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
sxv550 - 450crf
Nja jag fattar inte??

Alltså halva nöjet med att åka bakhjul är ju att det kräver lite skill och mod. Sen vill man ju lära sig att bli lika bra som de "riktiga" killarna. Inte köpa någon sluskig teknik.

Ok jag tycker det är asball med att coola grejer alla stuntare kan göra med sina moddade stuntbikes. Men de fetaste rullarna är fortfarande de gamla las vegas extreme rullarna och de andra där de öser runt på originalhojar och light stuntar lite.

Säger jag o sparkar på mig själv eftersom jag själv moddat min hoj.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hur har du tänkt kontrollera gasen, en servomotor paralellt kopplad mot spjället?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tror inte du får så mkt mer respons...Man brukar säga "det finns inga dumma frågor, bara dumma svar"

I ditt fall är det tyvärr tvärtom:pannkyss

Vilket betyder att du tycker vad?

Jag har insett att jag glömt ett svarsalternativ.
# Man ska hålla sig på minst två hjul så att man inte skadar sig.

Nja jag fattar inte??

Alltså halva nöjet med att åka bakhjul är ju att det kräver lite skill och mod. Sen vill man ju lära sig att bli lika bra som de "riktiga" killarna. Inte köpa någon sluskig teknik.

Ok jag tycker det är asball med att coola grejer alla stuntare kan göra med sina moddade stuntbikes. Men de fetaste rullarna är fortfarande de gamla las vegas extreme rullarna och de andra där de öser runt på originalhojar och light stuntar lite.

Säger jag o sparkar på mig själv eftersom jag själv moddat min hoj.

Förstår dig och jag skulle ärligt talat inte köpa någon själv... Precis som jag inte heller gillar ABS på en hoj.

Men man kan ju se den som ett hjälpmedel när man ska lära sig. Istället för en 12-clock bar eller wheelie bars!

Eller kanske bara för att känna hur en wheelie känns om man inte gjort en. Även om man kanske lika gärna kan tigga en provtur med den skillade kompisen.

Eller för att impa utanför korvkiosken.... :rolleyes:

Hur har du tänkt kontrollera gasen, en servomotor paralellt kopplad mot spjället?

Ja, ett servo är enda lösningen jag ser. Troligen i kombination med lite mekanik som gör att servot aldrig kan gas mer än föraren vill.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...