Whiskyprovning och kryssning Fredagen den 14/11

s9d8as0vjk

Guest
Fredag den 14/11 kl 17:00 har vi inom PMC bokat en Whiskyprovning på Akkurat.se Provningen kommer bli antingen en "blandad singlemalt" eller en "Islay"-provning. Vi tar inte ut någon extra avgift än vad det verkligen kostar ... är du sugen på att följa med så kolla och skriv upp dig här:
http://www.potatoesmc.com/forum/showthread.php?threadid=7521

Klockan 20:10 bär det iväg på kryssning med Amorella och även där är ni välkomna att haka på. Vi är 36 pers inbokade nu ... bara boka biljetter själva om ni vill med.

Party on !

s9d8as0vjk

Guest
tIgGeR, haha ser lite kul ut det jag skrev ... det jag menar är att det är en provning av olika singlemalts. Dom är inte blandade med varann alltså ... ;)

Så här skriver Akkurat.se om de båda provningarna som det står mellan:
------------------------------------------------------------------------------
B. Single Malt - Basic 2

Beskrivning:
Single malt plus en pure malt, från Highland och Lowland till Islay och Spey. Här provar vi under Angelas fasta ledning lite olika maltwhiskysorter. Här finner vi alla tänkbara smaker från den mildaste lowland till den rökigaste Islay. Ett axplock av destillerier en sån här kväll kan vara: Auchentoshan, Bowmore, Dalmore, Bunnahabhain, Tyrconnell m.fl.

Kostnad:
280 SEK/pers

-----------------------------------------------------------------------------
Typ av provning:
F. Isle of Islay - Regional 6

Beskrivning:
Välkommen till den vindpinade och fantastiska ön på Skottlands västkust med sina speciella malts. Intressant historik plus ett urval av topparna från bl a Ardbeg, Bowmore, Bunnahabhain, Bruichladdich, Caol Ila och Laphroaig.

Kostnad:
330 SEK/pers

s9d8as0vjk

Guest
Skriv gärna upp er här om ni bokar kryssningen.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Vågar nog inte vara med när massa coola pojkar/flickor från PMC ska vara med.... ni e ju läskiga :skrämd

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Liten småsugen är man ju allt... både på whisky och en tur på sjön - hur lång betänketid finnes ?

s9d8as0vjk

Guest
Lartes, det stämmer. Inga tunnisar nu va ? ;)

TomK, ang Whiskyprovningen så finns det betänketid till i början av Nov men ang kryssen så är det boka snarast som gäller. Biljetterna är på väg att ta slut.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Lartes skrev:
Vågar nog inte vara med när massa coola pojkar/flickor från PMC ska vara med.... ni e ju läskiga :skrämd

Ja... det är bäst du passar dig...!!! :cool: ;)

Äh.... vi e supertrevliga o super det gör vi...!! :öl :öl :öl kom igen nu o följ med ut på böljan den blå.!!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Man kanske skulle följa med på böljan den blå och se om GalnaHondan kör ifrån mig i barrejset oxå :öl :crash

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Madhonda skrev:
Ja... det är bäst du passar dig...!!! :cool: ;)

Äh.... vi e supertrevliga o super det gör vi...!! :öl :öl :öl kom igen nu o följ med ut på böljan den blå.!!

Fast det e klatr. Sen kanske man kan skryta för polarna att man e polare med potatisarna :p

s9d8as0vjk

Guest
Madde super många under bordet ... även sig själv ! Klockan 23 (senast) åker den blommiga pyjamasen på och hon går och lägger sig. Muhahahaha !

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr B skrev:
Madde super många under bordet ... även sig själv ! Klockan 23 (senast) åker den blommiga pyjamasen på och hon går och lägger sig. Muhahahaha !
Jag har sett Madde vaken 01.00 iof ganska slirig men relativt vaken.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Madhonda skrev:
Klart att du ska med ut på sjön.... jag antar utmaningen... :rock
Aj då! Hur skall detta gå då? :eek:

:crash :öl :p :rock

Fast jag måste nog erkänna att knäcke Madde mig här oxå är jag inte lika bra förlorare som på Kinnekulle :mad:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För oss sjöbusar: Jag och Penguin är inbokade på en B4-hytt och eventuellt får vi en till med oss (men ej säkert just för stunden - väntar på svar), så en eller ett par platser till finns om någon vill haka på.

PM till mig bara (f/e-namn, födelseår och om det ska ätas buffé eller ej på kvällen)...

EDIT: en plats kvar!

Last edited:

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
ZX10R
Kom igen e det inga fler som vill haka på en superkryssning med oss..kul att ni hakar på i alla fall tomk o pingvinen :öl

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hunter skrev:
Kom igen e det inga fler som vill haka på en superkryssning med oss..kul att ni hakar på i alla fall tomk o pingvinen :öl
Hade jag bott i fjollträsk så... jäkla meck att flyga å sånt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy