windows Xp home vs Xp pro?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vad är det för skillnader mellan dessa två?

Hade tänkt att uppgradera från home som jag kör, är det värt det eller kvittar det?? Har hört att pro är stabilare, stämmer detta?? Är pro mer resurskrävande eller är det ungefär samma prestanda? :va

// Fogerty

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
fogerty skrev:
Vad är det för skillnader mellan dessa två?
Kika på Microsofts Comparison Guide. Som du ser så saknar Home bl.a stöd för flera processorer samt en del administrativa- och rättighetsfunktioner. Men i grund och botten är det samma operativsystem.

fogerty skrev:
Hade tänkt att uppgradera från home som jag kör, är det värt det eller kvittar det??
Det beror till stor del på vad du använder datorn till. För normal hemanvändning (spel/surfning/mail/ordbehandling etc.) så är det inte värt en uppgradering. Däremot om du skall köra servrar, jobba med utveckling osv. så är Pro att föredra.

fogerty skrev:
Har hört att pro är stabilare, stämmer detta??
Nej.

fogerty skrev:
Är pro mer resurskrävande eller är det ungefär samma prestanda? :va
Jag vet inte exakt, men jag har svårt att tro att det är någon större skillnad i resursbehovet. Pro kanske äter lite mer minne men det är nog marginellt.

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
sgtpepper skrev:
Det beror till stor del på vad du använder datorn till. För normal hemanvändning (spel/surfning/mail/ordbehandling etc.) så är det inte värt en uppgradering. Däremot om du skall köra servrar, jobba med utveckling osv. så är Pro att föredra.

Här håller jag inte med, home duger inte ens till spel, Battlefield vägrar spara(läs: windows tillåter det inte) inställningar om jag är begränsad andvändare. jag måste alltså vara administratör för att kunna spela ett av de bästa spelen som någonsin gjorts.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy