WSBK Qatar-Säsongsavslutning

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Sista omgången och ingen tråd!? Lite för mycket motogp!
Blir mycket racing på TV i helgen nu! kul kul!

Biaggi ska ju köra också!

Förra året fick vi ju se en fantastisk race helg där Guintoli vann titeln till slut. Vi kan få detsamma nu...men om andra platsen!

Rea som vi vet har ju vunnit titeln, och Kenan vann supersport VM.

1. J. REA KAWASAKI 528
2. C. DAVIES DUCATI 383
3. T. SYKES KAWASAKI 367

Sänds på Eurosport Söndag:
kl 18 - Lopp 1 SBK
kl 19 - Supersport
kl 21 - Lopp 2 SBK
!!!

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Känns som "festen" dog då Rea tidigt tog död på Superbikemästerskapet. Mest intressant nu är väl mest allt inför nästa år med nya förare och cyklar. Kul för Max att få komma in och smörja sitt ego! Möjligen att det var mer kul att kolla Wsbk då Max var där, hur som helst skapar stora profiler ett intresse vilket Wsbk känns rätt eller fel såå långt från idag.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska inte Bergman göra ett inhopp med, i supersport? Har för mig jag sett han fått ett wildcard och någon sa det var supersport han skulle köra...

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Rea jagar edwards poängrekord vill jag minnas. Han tog onekligen död på spänningen tidigt men jävlar va bra han är i år

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Rea e ju värd detta, visade skåpet rätt tidigt. Förstår varför honda berömde honom så extremt mycket, kolla lixom. ge han en snabb hoj å så soppar han banan med alla även Sykes som verkar vara en kvalfantom enligt mig. Men iaf kul med motogp å wsbk på samma helg även om Dorna borde styrt upp det mycket bättre nu när de äger bägge serierna. Men en sak har blivit bättre som en vän påpekade för mig, produktions kvalitén har ju blivit så mycket bättre nu jämfört med innan.

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Synd att ingen kommentera detta här. Det är inte bara MotoGP som bjuder på spännande racing! Däremot var det mer på spel i Motogp. men racing är racing!
Skön jävla helg det var med bra racing!
Supersporten var inte dålig heller!

Grymma race i alla fall! Skönt att se Torres vinna! Får se vad han gör nästa säsong, var det BMW han ska sitta på då?
Synd att han åkte ner i den andra. Skulle vara en bra fight mot Sykes kan jag tänka mig.
Skönt för Haslam att avsluta som han började. Var inte så mycket mitt i mellan det hela dock :tungan

Men men, även om Rea dominerat så har vi sett jävligt bra racing i år!

Tror nästa år blir det Ducati vs Kawasaki igen. Men vi får se vad Yamaha kommer in med!
Få se vad Aprilia gör nu, men skulle vara synd om de gick ur WSBK.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping