www.mcaleicester.co.uk/ erfarenhet?

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Har tänkt att beställa skinställ alpinstars sp-1 och ett par handskar alpinestars GP PRO snart.
Min tanke var att inhandla det från tyskland, fc-moto. Men dom brittiska punden står lågt i kurs och jag tjänar ca 1300kr om jag köper dem här prylarna från http://www.mcaleicester.co.uk/ istället.

Finns ingen info på deras sida om dom skickar till utlanden och vad det kostar. Men jag har tänkt att dra iväg ett mejl till dom.

Men är det någon här som har handlat från dom? Bra/dåligt?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ska beställa därifrån ett par saker själv. Det enda jag lyckats få fram, förvisso utan större sökinsats, är att det verkar vara en fysisk butik med viss internetförsäljning. Att folk har handlat utan problem från den fysiska butiken framgår med tydlighet, men jag har dessvärre inte sett några kommentarer om internethandeln.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Ska beställa därifrån ett par saker själv. Det enda jag lyckats få fram, förvisso utan större sökinsats, är att det verkar vara en fysisk butik med viss internetförsäljning. Att folk har handlat utan problem från den fysiska butiken framgår med tydlighet, men jag har dessvärre inte sett några kommentarer om internethandeln.

Okej, det ända jag hittat är du som tipsar om affären med bra priser:rolleyes:
Ingen verkar ha beställt därifrån. Hittade någon från usa tror jag det va som hade beställt nått därifrån så dom verkar ju skicka i alla fall.
Man får väl testa helt enkelt.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Okej, det ända jag hittat är du som tipsar om affären med bra priser:rolleyes:
Ingen verkar ha beställt därifrån. Hittade någon från usa tror jag det va som hade beställt nått därifrån så dom verkar ju skicka i alla fall.
Man får väl testa helt enkelt.

Har mejlat nu och fått svar.
Dom hade mina prylar hemma på lager och kunde skicka dom. Dom vill ha mitt kortnr med giltighetstid csv nr m.m antingen i ett mejl/fax/tele.
Sen kunde dom skicka prylarna. Dock kostar frakten 100£ :huvet fan det blir ju nästan 1200kr i frakt:va blev lite dyrt som att beställa från fc-moto då.
Nån mer som vill beställa med?:rolleyes:

Hur kan fc-moto bara ta en hundrig i frakt!? Sweden 8,90 € står det...

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Ingen som vill dela frakt med mig? :tungan

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Okej, vet du om det blev lika dyr frakt därifrån?
Det blir nog till att beställa från fc-moto ändå...

Nope, frakten var inte dyr. Fick direkt bekräftelse, de skickade iväg samma dag, plus att man får - utöver den 9%-iga rabatt de lämnar från start - ytterligare "trogen kund"-rabatt på nästa köp. Om nu bara allt går som det ska med leverans etc. verkar det kanon.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Nope, frakten var inte dyr. Fick direkt bekräftelse, de skickade iväg samma dag, plus att man får - utöver den 9%-iga rabatt de lämnar från start - ytterligare "trogen kund"-rabatt på nästa köp. Om nu bara allt går som det ska med leverans etc. verkar det kanon.
Okej, hur mycket är inte dyr då? Beställde du nått skinnställ?

fan att dom inte har det stället som jag ska ha i rätt färgkambination :huvet vill ju ha ett svart sp-1 med vit astars logga..dom har det bara svart med röd logga. Handskarna jag vill ha har dom ju. Irriterande.
Det verkar ju vara riktigt bra priser annars. Har letat som fan på brittiska sidor men inte hittat nått som varit lika billigt.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
300 pix ungefär.

Nope, köpte mig ett par nya A-stars SMX-plus. Med frakt fortfarande ca. 1500 billigare än här hemma.

Om du letar efter ett specifikt ställ, prova att maila. De verkar seriösa och bra, med brasklapp förvisso eftersom jag inte hunnit få mina stövlar än.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
300 pix ungefär.

Nope, köpte mig ett par nya A-stars SMX-plus. Med frakt fortfarande ca. 1500 billigare än här hemma.

Om du letar efter ett specifikt ställ, prova att maila. De verkar seriösa och bra, med brasklapp förvisso eftersom jag inte hunnit få mina stövlar än.
Okej, det är ju lagom. Fattar fortfarande inte varför mcaleicester vill ha hundra pund för att frakta. Visst ett skinnställ är ju störra än ett par stövlar men jag tror ju inte det lär skilja så mycket.
Håller just nu på att skriva mejl till powersport. Hoppas dom har det med vit logga. Beställer direkt och sparar då
1500kr jämnfört mot fc-moto och ca 4800 mot i sverige :D

Har själv s-mx plus..bra och populär stövel:tummenupp

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Tror de ville ha en tusing av mig i frakt också när jag kollade på stövlarna där..

SMX-plus passar helt enkelt bäst på min fot. Var inne på Supertech R, men av nå'n anledning kom jag inte lika bra överens med den.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...