X-Box eller PS2?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad ska jag köpa och varför?

Jag vet ingenting egentligen om konsoller. Jag vet inte mycket om senaste spelen heller. Men jag behöver iaf ett bra tidsfördriv.
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
XBOX,,, Köp en som redan e moddad med chip och 120Gb hårddisc,,(med Samsung drive för att kunna spela DVD-r skivor) kan ta kort på den om du vill ha

Jag Ångrar INTE mitt köp,, däremot tjejen hatar spelet,,,

Xboxen är så mycket mer än ett spel, har den ihopkopplad med datorn och lägger över filmer o kolla på via tv:n,,, har 100GB spel i boxen,, bara välja o njuta,, kan flytta med dig boxen till polarn utan o ta med massa spel,,

Tyvärr hinner man inte spela alla spelen,, har massor ja inte ens testat,,,

Kommer ju nya spel hela tiden, bara att ladda på DC o lägga in,,,

KÖP XBOX
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
En med Philips drive har bara U:et, en samsung ser ut så här,,, klarar alla typer av brända skivor

Philips klarar enbart DVD-RW
 

Bifogat

  • Xbox släden.JPG
    Xbox släden.JPG
    26 KB · Visningar: 125

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Ny box-1690:-
Chip-500:- med installation finns typ överallt
hårddisc 120GB-995:- 100-200:- för installationen
Ca:3385:- Detta betalade jag,,

Så den killen e billig,,, Köp det, men fråga om Driven?? så du får en bra Xbox,,

Ändrade NY Xbox från 1890-1690:- kom jag på att det va,,,
 
Last edited:

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Antar att jag kommer bli idiotförklarad för det det här men, glöm inte bort Gamecuben. Visst kan det vara trevligt att ladda ned spel men risken är bara att man börjar samla spel utan att hinna/vilja spela dom. Har själv gillat Nintendos spel ända sen NES'en kom och skulle utan tvekan välja Cuben. Men som sagt, vill man ladda ned spel så är nog x-lådan bättre.
 

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Köp X-box. Valde att köpa PS2 "så att jag kunde spela spelen från PSXen"
och det gör man ju ofta :gnissla

X-box är en så mycket bättre konsoll. Fördelen med PS2 är spel utbudet.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Man kan dessutom titta på massa roliga filmformat med den en moddad XboX, streama dessa filmer från en annan dator går oxå utmärkt.
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Som spelmaskin betraktat så säger jag fortfarande PS2. Jag kommer bäst överens med dess handkontroller och PS2 har det största spelutbudet. Jag vill gärna helt enkelt spela titlar som GT4...
Som multimediamaskin betraktat så är det förstås en X-box som smäller högst. Bara man vet vad man skall använda den till så underlättar det. PS2 främst för spelen, X-box främst för mångsidighetens skull.
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Swedie skrev:
Vad ska jag köpa och varför?

Jag vet ingenting egentligen om konsoller. Jag vet inte mycket om senaste spelen heller. Men jag behöver iaf ett bra tidsfördriv.

Xbox är kungligt.. köppte en för ett år sedan. chippade den och skaffade 120 gig hd i
Så nu laddar jag bara ner filmer/spel från internet och drar över det via nätverk. finns även radio funktion,väderstation,imdb (så du kan kolla om filmen är bra) osv..

Sen grafiken är MYCKET bättre än ps2:an vissa spel hackar på ps2 och det är ju inte så roligt..

Så jag rekomenderar XboX starkt!
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Jag har X-box, men jag vill modda den så jag kan tanka spel.


Var gör jag det? Hur dyrt är det?
Sen om nån kunde förklara allt med väderstationerna, imdh & allt vad det nu hette vore jag glad :rolleyes:
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Vill du ha spelglädje så köper du en PS2, vill du ha en extra dator så köper du en X-box.
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Köp XBOX! Den DVD-spelaren är den bästa i klassen 0 - 7000 kr (bland alla DVD-spelare :fakta). Desutom är kontrollerna mycket mer ergonomiska än PS2:ans.
 

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nordväst om Ungern
Hoj
Kulturraket
Tysken skrev:
Vill du ha spelglädje så köper du en PS2, vill du ha en extra dator så köper du en X-box.

Helt rätt!
Har växt upp med konsoller och respekterar både XBOXen och PS2:an för vad de är... Men en sak kan man inte dölja:

PS2 ger mest gameplay och överlägset spelutbud. Okej att den inte skyfflar polygoner som xxxboxxen gör, men vadsjutton... PS2 har ju EMOTION ENGINE och en 128bitars arkitektur med RISC processor.
Damn, det blir inte mycket hetare än så. :Bugar :fakta

Däremot har ju xxxboxxen DOABV (Dead or Alive Xtreme Beachvolley) och det är i mina ögon det bästa liret på år och dar... (WTF.. Vice City spöar ju förstås... Men Ni fattar vad jag menar). :hihi

Vill du däremot ha mest "bang for the buck" så är det xxxboxxen som gäller.
FTP, full nätverkskompabilitet, bra videouppspelning osv. Många plus för prylbögen! :tummenupp

Fick tyvärr sälja min xxxboxx för andra intressen, men PS2:an vilar majestätiskt på sin plats och det gör den med råge! :Rockbanan
 

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Xboxen alla gånger :tummenupp
Bäst grafik, bästa plattformen för spelutvecklare och grymt ljud.
Dessutom sköna handkontroller och bra dvd-spelare.
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Lartes skrev:
Jag har X-box, men jag vill modda den så jag kan tanka spel.


Var gör jag det? Hur dyrt är det?
Sen om nån kunde förklara allt med väderstationerna, imdh & allt vad det nu hette vore jag glad :rolleyes:

Tjena.

Chippningen fixar du lättast genom att lämmna in boxen. ett chipp på DVD NORDEN kostar "Webpris: 198.00 KR" och så billigt har jag aldrig sett innan..

Sen när boxen är moddad så uppgraderar du hårddisken som sitter i (400 meg från början har jag för mig) till en hd på +80gb(vanlig dator hd), sen alla program/spel/musik/filmer du vill lägga in på boxen kör du över via ftp prog (boxen har ju nätverkskort) eller så kan du strem:a filmer direkt från datan om du så känner för det.

Sen är det bara att tanka ner det du vill ha och lägga in på boxen.
Väderstationen och imdb finns i nya mediaplayer.
Finns en mängd olika nyttoprog till förfogande.

Sen kan du även köpa till en annan kabel där du kan plocka ut ljudet via fiber. Äkta 5.1 in i serround paketet, Nhl,lite öl och några polare är RIKTIGT skoj :tummenupp

Så det var lite info.. nått du behöver hjälp med sen så är det bara att höra av sig
 

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
stony skrev:
Tjena.

Chippningen fixar du lättast genom att lämmna in boxen. ett chipp på DVD NORDEN kostar "Webpris: 198.00 KR" och så billigt har jag aldrig sett innan..

Sen när boxen är moddad så uppgraderar du hårddisken som sitter i (400 meg från början har jag för mig) till en hd på +80gb(vanlig dator hd), sen alla program/spel/musik/filmer du vill lägga in på boxen kör du över via ftp prog (boxen har ju nätverkskort) eller så kan du strem:a filmer direkt från datan om du så känner för det.

Sen är det bara att tanka ner det du vill ha och lägga in på boxen.
Väderstationen och imdb finns i nya mediaplayer.
Finns en mängd olika nyttoprog till förfogande.

Sen kan du även köpa till en annan kabel där du kan plocka ut ljudet via fiber. Äkta 5.1 in i serround paketet, Nhl,lite öl och några polare är RIKTIGT skoj :tummenupp

Så det var lite info.. nått du behöver hjälp med sen så är det bara att höra av sig

Har inte xboxen en 8 gb hdd?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top