X-Box Live

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Nu när en lång vinter väntar bakom nästa backrön måste man ju tänka till med lite finess så man inte dör av tristess. Kommer säkert bli många timmar på jobbet men ibland måste man ju va hemma och ta det lugnt också?

Tänkte göra första investeringen inför vintern och köpa mig X-Box live. En billig investering som kan ge så mycket nöje! Om det nu fungerar bra och finns bra spel m.m.
Därför skriver jag till er som kanske vet nånting om "live" funktionen och ber er dela med er av vad ni vet! :)
Är det nått att ha eller inte?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det är säkert skoj, men det funkar enbart med originalspel och inget chip får vara aktivt, i annat fall blir din xbox bannad från Live.

Mvh Blip

Matti skrev:
Nu när en lång vinter väntar bakom nästa backrön måste man ju tänka till med lite finess så man inte dör av tristess. Kommer säkert bli många timmar på jobbet men ibland måste man ju va hemma och ta det lugnt också?

Tänkte göra första investeringen inför vintern och köpa mig X-Box live. En billig investering som kan ge så mycket nöje! Om det nu fungerar bra och finns bra spel m.m.
Därför skriver jag till er som kanske vet nånting om "live" funktionen och ber er dela med er av vad ni vet! :)
Är det nått att ha eller inte?

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Har du chip och grejor kan det hända att du kan avaktivera det hela på något vis så att din box fungerar på Live!.

Annars finns det en annan sak man kan köra för att spela mot andra på din Xbox, och det är att i sin dator som man har kopplad till sin Xbox åt ena hållet och mot internet på det andra köra ett program som heter XBConnect. Inte något från Microsoft mao..

Har sen spelet du kör nätverksstöd(t.ex. Halo) kan du köra det över nätet på det viset.

XBConnect kom förövrigt ut långt innan något Live också..

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
MotoGP 2 på Xbox live är rätt skoj. Det är nog det enda jag har spelat via live, men det räcker ganska gott med det också.

Min box är inte moddad, så jag vet inte själv hur det skulle fungera, men enligt uppgift så går det att använda det om man har ett modchip som är avstängningsbart. Har man flashat i nytt bios eller liknande så går det dock inte så bra.

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Det rockar hårt, live demot på motogp1 följer med och det håller läääänge... jag satt och körde mugello i fan 3 månader, kan den bättre än rossi nu :p

Diversion

Guest
Är lite nyfiken, vad är vitsen om man har en hyfsad PC och dito uppkoppling?

Även om Live är dedicerat åt spel kan jag inte föreställa mig att det är laggfritt.

I mitt tycke gör sig TV-spel bäst offline när man har bjudit hem några polare till tv soffan.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jo men så är det ju också valfritt om man vill använda det eller inte :tummenupp

Diversion skrev:
Är lite nyfiken, vad är vitsen om man har en hyfsad PC och dito uppkoppling?

I mitt tycke gör sig TV-spel bäst offline när man har bjudit hem några polare till tv soffan.

Diversion

Guest
Håller jag med om Blip, men vad jag undrade var om det är så mycket bättre än onlinespel på PC att det motiverar prenumerationsavgiften?

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Diversion skrev:
Håller jag med om Blip, men vad jag undrade var om det är så mycket bättre än onlinespel på PC att det motiverar prenumerationsavgiften?

Det är ju lite okänt vad prenumerationsavgiften blir, så om det är värt det eller inte kan ju vara svårt att svara på nu.
Mina erfarenheter så här långt är att lagg hittills inte varit något direkt problem. En konsoll lämpar sig ju för en viss typ av spel , så om det är bättre än PC är inte så relevant. Vissa spel gör sig bättre på konsoll, andra på PC.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...