X-Box vs PS2

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Vad ska jag köpa!!! :va
Och varför?
Verkar väldigt smidigt å modda xbox me 120 giggare å så men deras joypad är ju så störig, inget slår ju ps2 joypad.

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Xboxen är nog väldans mycket enklare att modda..
Är ju toksmidigt när man smäller i en större disk och kan lägga in spel/mp3/divx m.m på den, inbyggd nätverksport också för att koppla enkelt till datorn...

Finns andra kontroller att köpa.. Själv tycker jag originaldosan är alldeles för stor och klumpig, men Xbox Controller S är tusan så mycket bättre, den får man dessutom med i de nyare paketen..

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
X-Box Såklart!!!!!

Krysslådan är överlägsen PS2 i alla avseenden. Den är mycket mer användbar, särskilt om du har en PC hemma, och bredband.
X-box live t.ex, spela över nätet. Anslut din krysslåda till ditt nätverk hemma och du kan överföra filer, spela mp3'or osv. över ditt LAN. Du kan tanka ner emulatorer till ditt X-box som gör att du kan spela alla gamla TV spel (Gamla Nintendo, C64, C128, Amiga, Sega... osv.)
Och det sjuka är att dom kostar typ lika mycket....

Sådär, gå nu iväg och köp dig en krysslåda!

Edit: Enda nackdelen med X-box är att den ännu inte har RIKTIG force feedback i ratten....

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Silwer skrev:
Så spelen är inte viktiga?
Köper ni tv-spel bara för att kunna använda dem som datorer?
Haha.. ja.. typ.. :3freak

Nä.. klart spelen är viktiga, men det är ju så enkelt att ladda hem/putta över spelen till Xboxen så man kan ju testa typ alla... har jag hört.. själv köper jag alla mina spel.. :va

Nä.. men om man tycker att spelutbudet är rätt lika till de båda så skulle jag ta xboxen...
Tipspå riktigt bra spel; Prince of persia: Sands of Time

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Silwer skrev:
Så spelen är inte viktiga?
Köper ni tv-spel bara för att kunna använda dem som datorer?

Vaddå?
Menar du att det finns bättre eller sämre spel till dom olika konsollerna??

Spelen tycker jag är typ dom samma till båda, kanske lite bättre till X-box. Då är det ju andra faktorer som får avgöra vilken man väljer, t.ex hur användbar den är i övrigt....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tips: Det finns en PS2 emulator till X-box så du kan spela alla PS2 spel.....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Speltips krysslåda:

Project Gotham Racing 2 (Grymt)
MotoGP2 Ultimate Racing Tech (Trean kommer snart *håll tummarna*)
Need for Speed Underground
Counterstrike (Såklart)
TopSpin Tennis (Grymt kul att spela två)

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
PS2 har mest roliga spel ute men Xbox har mer roliga kommande títlar. Skulle jag köpa en konsol nu skulle jag köpa Xbox. Har dock PS2 med runt 25 lir så det skulle vara svårt att skiljas från denna.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Pettersson skrev:
PS2 har mest roliga spel ute men Xbox har mer roliga kommande títlar. Skulle jag köpa en konsol nu skulle jag köpa Xbox. Har dock PS2 med runt 25 lir så det skulle vara svårt att skiljas från denna.

Har för tillfället både en xbox och en PS2. Måste nog säga att zboxen är strået vassare :)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag hade en xbox fullmoddad med 120 gig och chip. Jag tröttnade på att ha en dator till tv:n också och sålde den till förmån för en ps2 som jag är jäkligt nöjd med. Xbox har några bra titlar men att säga att den har bättre titlar än ps2 är ju ren och skär lögn. NFS UG är ju i princip ospelbart på xbox som det hackar. PGR2 och Burnout 2 är riktigt bra och flyter på som det ska. Men Burnout2 har ju funnits sedan långt tillbaka till ps2 och nfs UG har jag inte provat på ps2 än.

De spel som släpps till xbox är i många fall rent usla portningar från andra konsoller och håller låg kvalitet.

Summa sumarum. Xbox är lättmoddad och vill du spela pirat spel så är det förstahands val. Vill du ha bättre spel så köper man en PS2.

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Blip skrev:
...NFS UG är ju i princip ospelbart på xbox som det hackar
Hackar? Jag och tre kompisar har NFSU på xbox och det har aldrig hackat för någon av oss, det måste ju bero på antingen din hårddisk eller rippen på spelet..

Förövrigt så är xbox bra mkt bättre än ps2, såvida du inte absolut måste ha någon av de titlarna som inte finns till xbox. Grafiken är dessutom bra mkt bättre på xbox, för att inte tala om vilken multimediamaskin det är. "Känner" en som har runt 50 filmer 15 spel och kanske 2000 mp3 på den, då har man ju allt man behöver=) Dock är den lite större och klumpigare än ps2 men det gör ju inte så mkt.

Last edited:

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Det är ju konstigt att nfs un flyter super på min box.
Boxen e helt klart den manskin man skall köpa! ps2 e ju gammal nu. fler fördelar med boxen.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife