X-Box vs PS2

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ja det är konstigt, antingen har du tur eller också så ser du helt enkelt inte att det hackar. Jag är långt ifrån ensam om att se hackandet så fort det blir lite bilar på skärmen.

Crash skrev:
Det är ju konstigt att nfs un flyter super på min box.
Boxen e helt klart den manskin man skall köpa! ps2 e ju gammal nu. fler fördelar med boxen.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ja det hackar, även midtown madness 3 hackar på boxen. Detta med originalskiva och originalbox. Man ska se vad man vill ha, någon multimediamaskin är inte boxen för så bra är inte XBMP/XBMC den lämnar tvärtemot ganska mycket att önska när det gäller uppspelning av film och musik.

Xbox är inte alls bra mycket bättre. Har man inte behov av att se dåliga rippar från nätet på tv:n så har den helt enkelt sämre spel och många dåliga portningar.

FolkE skrev:
Blip skrev:
...NFS UG är ju i princip ospelbart på xbox som det hackar
Hackar? Jag och tre kompisar har NFSU på xbox och det har aldrig hackat för någon av oss, det måste ju bero på antingen din hårddisk eller rippen på spelet..

Förövrigt så är xbox bra mkt bättre än ps2, såvida du inte absolut måste ha någon av de titlarna som inte finns till xbox. Grafiken är dessutom bra mkt bättre på xbox, för att inte tala om vilken multimediamaskin det är. "Känner" en som har runt 50 filmer 15 spel och kanske 2000 mp3 på den, då har man ju allt man behöver=) Dock är den lite större och klumpigare än ps2 men det gör ju inte så mkt.

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Blip skrev:
Ja det är konstigt, antingen har du tur eller också så ser du helt enkelt inte att det hackar. Jag är långt ifrån ensam om att se hackandet så fort det blir lite bilar på skärmen.

Nu har jag ifs spelet på min hd så det kan ju göra sitt..

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag är en äkta hardcore-spelare. Sålde min PS-2 till förmån för en X-Box vilket jag grovt ångrar. X-Box har ingen som helst spelkänsla. Visst, den är bättre i alla avseenden rent tekniskt sett men känslan och personligheten i spelen finns inte. Lådan har stått och samlat damm i ett halvår nu, vill nån köpa?

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Sådärja!!!
Då är man en lycklig ägare till ett splajsans nytt ps2 v9, fick ett rätt bra pris 2500 med extra handkontroll, minne och FFX som jag suttit med i 140h... :gnissla ,verkar va jävligt stort, men börjar tröttna på alla j-vla filmavbrott, behöver tips på mer action spel...

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife