X3M handskar, finns det någon hake med dessa?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
xt_660 skrev:
2651618 Tänkte köpa dessa >>

http://www.x3mseller.com/index.php?DepartmentID=7&PageNo=2&ProductID=460

Vad tror ni om materialet i dessa? Står ju att dom är godkända...

Dom är bara så klockrena och priset så bra så man måste bli lite misstänksam, sjukt nog.

Vad tycker ni, bra köp eller ej? :va

kör med såna...
sitter hyffsat. lite små i storlek så beställ ett snäpp större en tänkt kanske..
lite tunt skinn o har inte prova o ramla i dom men dom e skön :rolleyes:
har även deras "race" sko för touring o de e skön som fan,, dragkedjan e lite jobbig bara.. :)

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
ozeo skrev:
2651628 kör med såna...
sitter hyffsat. lite små i storlek så beställ ett snäpp större en tänkt kanske..
lite tunt skinn o har inte prova o ramla i dom men dom e skön :rolleyes:
har även deras "race" sko för touring o de e skön som fan,, dragkedjan e lite jobbig bara.. :)

men jag hade ju inte tänkt klota.. :tummenupp

skämt åsido, du är nöjd mao och dom sitter skönt? lika bra å beställa då..

Large får det väl bli.. inte för att det hjälper mig ett skvatt men vilken handskstorlek har du?

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xt_660 skrev:
2651645 men jag hade ju inte tänkt klota.. :tummenupp

skämt åsido, du är nöjd mao och dom sitter skönt? lika bra å beställa då..

Large får det väl bli.. inte för att det hjälper mig ett skvatt men vilken handskstorlek har du?
tänkte beställa large men de vart xl till sist, den satt som gjuten.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
ozeo skrev:
2651651 tänkte beställa large men de vart xl till sist, den satt som gjuten.

helvete vilket beslutskval jag fick nu då, har du extremt stora händer eller?

XL känns stort men kanske inte är det ändå?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
med tanke på hojval så får man väl hoppas att de där handskarna duger, ska du bara åka till plugget/jobbet så funkar de nog, men jag har själv vurpat ett par handskar av motsvarande kvalitet(ej samma märke) i låg fart och är inte imponerad...

nästa säsong får a-stars pryda mina händer, även fast det är... dyrt, men hellre det än nervskador i händerna eller ännu värre...

min åsikt bara ;)

ps. formen på handskarna är nog något "fyrkantig" bred och kort mao

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Superbee skrev:
2652025 med tanke på hojval så får man väl hoppas att de där handskarna duger, ska du bara åka till plugget/jobbet så funkar de nog, men jag har själv vurpat ett par handskar av motsvarande kvalitet(ej samma märke) i låg fart och är inte imponerad...

nästa säsong får a-stars pryda mina händer, även fast det är... dyrt, men hellre det än nervskador i händerna eller ännu värre...

min åsikt bara ;)

har känt o provat dyrare handskar som har känts sämre iaf,,man vet ju inte först de händer.

xt_660 skrev:
2651658 helvete vilket beslutskval jag fick nu då, har du extremt stora händer eller?

XL känns stort men kanske inte är det ändå?

normala mans händer skulle jag påstå..
kanske runt 10 i handskstorlek(kanske)

Last edited:

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
Superbee skrev:
2652025 med tanke på hojval så får man väl hoppas att de där handskarna duger, ska du bara åka till plugget/jobbet så funkar de nog, men jag har själv vurpat ett par handskar av motsvarande kvalitet(ej samma märke) i låg fart och är inte imponerad...

min åsikt bara ;)

Kan bara säga att jag har kört o kraschat med a-stars gp plus (1500 spänn) o jag är inte ett dugg imponerad av de heller. Den enda a-stars handske som verkligen funkar är de jag har idag, men då blir de riktigt dyrt (ca 3000 om jag inte minns fel) men då är den sydd med kevlartråd vilket verkar funka bra mot nötning. Menar bara att bara för att de är dyra o heter nåt speciellt är det ingen bra produkt. Tycker det är pinsamt av en sån stor tillverkare att sälja något som är rent ut sagt skräp för 1500 spänn, man ska alltid vara kritisk.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Dauich skrev:
2652238 Kan bara säga att jag har kört o kraschat med a-stars gp plus (1500 spänn) o jag är inte ett dugg imponerad av de heller. Den enda a-stars handske som verkligen funkar är de jag har idag, men då blir de riktigt dyrt (ca 3000 om jag inte minns fel) men då är den sydd med kevlartråd vilket verkar funka bra mot nötning. Menar bara att bara för att de är dyra o heter nåt speciellt är det ingen bra produkt. Tycker det är pinsamt av en sån stor tillverkare att sälja något som är rent ut sagt skräp för 1500 spänn, man ska alltid vara kritisk.

Tack, nu känns det bättre! :tummenupp

Och tyvärr, 3000kr för ett par handskar är inte aktuellt för mig, även om jag skulle vilja, iofs så kommer jag bara puttra runt i max 70km/h oftast så X3M-hanskarna bör nog duga om Olle Olyckan är framme.. *knack knack*

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Dauich skrev:
2652238 Kan bara säga att jag har kört o kraschat med a-stars gp plus (1500 spänn) o jag är inte ett dugg imponerad av de heller. Den enda a-stars handske som verkligen funkar är de jag har idag, men då blir de riktigt dyrt (ca 3000 om jag inte minns fel) men då är den sydd med kevlartråd vilket verkar funka bra mot nötning. Menar bara att bara för att de är dyra o heter nåt speciellt är det ingen bra produkt. Tycker det är pinsamt av en sån stor tillverkare att sälja något som är rent ut sagt skräp för 1500 spänn, man ska alltid vara kritisk.

Kevlartråd sägs ju vara "för stark" för att sy skinn med då den "skär sönder" skinnet, så de verkar ju inte vara någon hit de heller....

Att de ska va så jävla svårt o hitta bra handskar???!

Är inte ovanligt att de kommer skräp från större tillverkare har hört mycket skit om dainese handskar också, kan det vara för att man lägger produktionen på dessa plagg på någon billigare fabrik?

recept för en bra och stryktålig handske är vad jag vet, så få sömmar som möjligt, men numera verkar det ju fan vara tävling vem som kan kasta in en massa tråd både här o där...

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Testade o köpte såna handskar. Fick hem dom idag, inte så illa med tanke på vad dom kostade.
Satt riktigt bra.
O sen om dom håller vid en vurpa är svårt o säga, men som sagt så ska man ju inte lite på de dyraste heller.

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
xt_660 skrev:
2651618 Tänkte köpa dessa >>

http://www.x3mseller.com/index.php?DepartmentID=7&PageNo=2&ProductID=460

Vad tror ni om materialet i dessa? Står ju att dom är godkända...

Har ett par sådana. Stl 9, vilket jag brukar ha i handskar.

Jag tyckte de var OK tills jag körde lite längre sträcka (20 mil typ). Upplevde då att skyddet över knogarna på fingrarna var lite platt "på insidan". Det tryckte på fingrarnas utsida. Blev riktigt irriterande efter någon timmes körning.

Jag har kanske köpt för liten storlek :va

Jag var iaf INTE nöjd med passformen.

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
Superbee skrev:
2655041 Kevlartråd sägs ju vara "för stark" för att sy skinn med då den "skär sönder" skinnet, så de verkar ju inte vara någon hit de heller....

Att de ska va så jävla svårt o hitta bra handskar???!

Är inte ovanligt att de kommer skräp från större tillverkare har hört mycket skit om dainese handskar också, kan det vara för att man lägger produktionen på dessa plagg på någon billigare fabrik?

recept för en bra och stryktålig handske är vad jag vet, så få sömmar som möjligt, men numera verkar det ju fan vara tävling vem som kan kasta in en massa tråd både här o där...

Har faktiskt inte hört att det ska skära sönder skinnet, men det kan kanske stämma. Vet bara att de höll för en marksyning vilket mina tidigare gp plus som sagt inte gjorde. Men det är ju en djungel där ute och självklart får ju även plånboken bestämma. men gp tech kan rekommenderas. bara synd att den är så j-vla dyr.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag vurpade med ett par Dainese skinnrace handskar och de gick upp helt i handflatorna, farten var max 50km/h.

Däremot så hände inget med händerna, så de funkade väl då..

Jag köpte ett par skittuffa racehandskar med en massa kolfiber ( eller inte ) och "kevlartech" etiketter o grejer för 500,- men de föll sönder av sig självt, utan att vurpa. De fullständigt erupterade framför mina ögon på en sommar.

Köper man dyrt så är det bra. Köper man billigt kan det vara bra...eller dåligt:)

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
tja,,en sommar utan vurpor o inte ens en söm har gått på mina iaf.
sitter som ett par handskar ska..skär inget alls :)

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Följde ditt råd ozeo och köpte XL-storlek på handskarna.. kanonnöjd! Fick dom igår :tummenupp

448kr inkl. frakt är bra pris och som sagt, än så länge har jag inte upptäckt några "fel" så att säga. :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!