Xbox One och Microsoft och Tålamodet.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Och här sitter jag igen när jag egentligen skulle suttit framför TV:n med Halo Guardians men eftersom denna Xbox One ännu en gång har fått för sig att uppdatera mjukvaran på denna gång ca 2 GB med en del omstarter så blev det inget av detta.Likadant har det varit vid varje spel installation även med skiva pga dessa tilläggsuppdateringar online som tagit timmar i anspråk.Playstation 4 är ju inte ens i närheten av dessa tider så varför snälla Microsoft måste ni behandla även er spelkonsoll som en haltande PC inför en tvekande Windows uppdatering !?.Jag vill inte ha en kamouflerad dator i denna spelkonsoll.Jag vill spela och inte ständigt vänta i timmar på att hårdvaran ska komma överens med ny mjukvara.Fatta. :3freak

Microsoft är uppenbart medvetna om problemet sedan en tid tillbaka när man gör en Google sökning men det hjälper ju föga om man inte verkar försöka lösa det.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Microsoft gör väl helt enkelt bara vad de är bäst på.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Med spel till PS4 behövs det också stora nedladdningar när man installerar spel, även med skiva. Det kan ta 30-60 min att ladda ner allt som behövs.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
2gb uppdate är ju ingenting .... sitter du på nån gammal ISDN lina ?
Eller är X-lådan bara allmänt seg vid uppdateringen ?

Som inbiten PC nörd så är updates och patchar mer regel än undantag men går oftast blixtsnabbt alternativt den laddar ner content när burken är idle

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
:skrattaåt Signaturen!

Tack El Duderino, det är första gången jag citeras i någons signatur.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ifall du tycker att 2gb tar lång tid att ladda ner så har du kass uppkoppling.
Öppna plånboken lite extra och problemet är löst.
Ifall du inte kan få snabbare uppkoppling där du bor så får du helt enkelt leva med det faktum att du har bosatt dig i en håla, med allt vad det innebär.
Hade själv ett helvete där jag bodde tidigare varje gång det skulle laddas ner, ~700kb/s på en bra dag :(
Numera sitter man på 500/100 fiber och det är lite skillnad :rofl

FPS spel ska för övrigt spelas på dator med mus och tagge, konsol är för bilspel och sånt där trams som fifa och liknande :fakta
Så slopa Halo och förboka Battlefield 1 istället!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...FPS spel ska för övrigt spelas på dator med mus och tagge, konsol är för bilspel och sånt där trams som fifa och liknande :fakta

Går alldeles utmärkt att koppla mus å tgb till konsol.
Bara att öppna plånboken lite. ;)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nu har inte jag någon XBox, men går det inte att ställa in schema på de där så att den laddar ned uppdateringar när den är "avstängd"? Typ under dagtid när man jobbar eller på natten, just för att slippa att den ska uppdatera precis när man vill använda den.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
Ska ju gå att spela med ej helt färdiginstallerade spel vid en viss procent med Internet uppkopplingen online men då blir ibland grafik och ljud med annat lidande precic som med en pc.Man får väl lugna sig helt enkelt mellan varven. :crash

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
Ifall du tycker att 2gb tar lång tid att ladda ner så har du kass uppkoppling.
Öppna plånboken lite extra och problemet är löst.
Ifall du inte kan få snabbare uppkoppling där du bor så får du helt enkelt leva med det faktum att du har bosatt dig i en håla, med allt vad det innebär.
Hade själv ett helvete där jag bodde tidigare varje gång det skulle laddas ner, ~700kb/s på en bra dag :(
Numera sitter man på 500/100 fiber och det är lite skillnad :rofl

FPS spel ska för övrigt spelas på dator med mus och tagge, konsol är för bilspel och sånt där trams som fifa och liknande :fakta

Mycket roligare att skjuta på elaka utomjordingar i Halo än människor i Battlefield 1.Det eländet är världen redan fyllt av ändå.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hade ju vart fint av microsoft om man bara hade kunnat plugga i vilket sketet gammalt usb keyboard+mus som helst men det tjänar dom ju inga pengar på.. jag kör kabel i min och 100mbit lina, uppdateringarna går rätt kvickt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!