Sebbe (xr600)
Sebbe -=Xr 600=-
´................
Last edited:
philsson skrev:men att en hoj är lätt att kicka. På min husa så börjar ju dekompen öppnas så fort man börjar dra i kicken. Borde ge en upplevelse av dåligt komp. Vet dock inte hur det är på en XR. Bara en tanke jag fick.
Alltså är de min hoj som är kasst eller nåt för jag sitter bara ner och kickar. Dessutom vänster sida som borde vara mycket svårare (klenare ben )-PLM- skrev:Sant, men fortfarande såpass bra komp att man måste lägga mycket tyngd på kicken för att få ner den efter att man byggt upp komp.
Vad sitter det i orginal då? Har du bara tagit bort den lilla sidokåpan på luftburken? Räcker det inte om man bara höjer nålen ett snäpp?ozeo skrev:öppet system öppna sidokåpan till luftburken o sen bestycka upp..
jag kör nu 68 låg o 156 hög o de vart en grym skillnad för mig mot för orginal.
Viffer skrev:Vad sitter det i orginal då? Har du bara tagit bort den lilla sidokåpan på luftburken? Räcker det inte om man bara höjer nålen ett snäpp?
Var få man tag på billiga munstycken till xr:en?ozeo skrev:nej jag gjorde lite hål i sidan o satte dit ett nät. vart djäkligt känsligt med munstyckena efter detta.
nej de räcker inte att höja...men varför lata till de då du får mycke mer effekt genom att byta unstycken..har själv vart inne på ditt spår men efter att provat lite av varje så har de blitt en djäkla skillnad på effekt...om man mäter de i wiiiili kraft så fick jag rycka de på 2an samtidigt som jag slog av o på..nu flyttar jag bak ca 5 cm kanske o bara gasar fullt o den går upp fint o mjukt. på 3an vart de som 2 förut. då e jag ingen wiiilifantom..en duktig en får nog upp den på 4an.
ett öppet system e att föredra..jag byggde eget som e dj*kligt öppet..nästan 2 tum från delningen till systemet som e på 2 tum.
finns inga billigaViffer skrev:Var få man tag på billiga munstycken till xr:en?
Är det krångligt å byta?
Kan det bero på lågfartsmunstycket att den dör vid stoppies? Skit störigtozeo skrev:finns inga billiga
men de e toklätt o byta...
om du bara ska byta högfart tex så öppnar man bara den lilla skruven i botten av gasarn, där under sticker en litet munstycke ut..du behöver en 7ans nyckel tro jag.
ska du byta både låg o hög så skruva helt enkelt bort hela nederdelen av gasarn o du komma åt bägge skitlätt.
sitter en liten kopp innanför. se till så du ser hur den ska sitta innan du tar bort allt..den sitter löst.
efter detta lär du få skruva lite på blandskruven..
(obs!!! det gäller åtminstone enförgasars xr,n. har du 2 så vet jag inget)
Viffer skrev:Kan det bero på lågfartsmunstycket att den dör vid stoppies? Skit störigt
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |